Onboard videa
Re: Onboard videa
co mas ted za karu?
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Onboard videa
Nedavno jsem resil stejnou krizovku. Predjizdel jsem par osobaku + kamion, na prehlednym useku. Jenze jsem u toho nabral slusnou rychlost a z konce prehledneho useku vyjelo auto, taky dost vysokou rychlosti (150+ urcite), v tu chvili neni zadnej bezpecnej usek dost dlouhej brzdili jsme oba, ja na krev, ale za ten kamion jsem se stihl zaradit a on mi dokonce bliknul ze mi dela misto a uklizi se ke krajnici.oxik píše:Dneska jsem byl za idiota já..
..kamera je umístěná výše než moje oči, tudíž auto viděla trošku dřív než já, silnici znám, jezdím tudy každý den a v tomhle úseku se mi ještě nestalo, aby mi auto zmizelo z očí.. reakční doba je díky zpomalení videa zkreslená, ale trvá to, trvá..
Kazdopadne, rozmyslet si to a zabrzdit je vzdycky lepsi nez hrat ruskou ruletu ze to mozna vyjde...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Onboard videa
lepsi potkat vyjezdeneho pirata nez vydeseneho seniorahonziss píše:taky dost vysokou rychlosti (150+ urcite)....on mi dokonce bliknul ze mi dela misto a uklizi se ke krajnici.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Onboard videa
Před pár lety se takhle zrakvili dva důchodci při předjíždění na I/23 u Jindřichova Hradce. 70 let, 70km/h, čelní střet. Asi čekali, že ten druhý uhne. Nebo o sobě ani nevěděli.
oxik: správné vyhodnocení situace, správná reakce, přímo ukázkový příklad do autoškoly
řBob: 254 GPS je slušný výkon na běžné auto
oxik: správné vyhodnocení situace, správná reakce, přímo ukázkový příklad do autoškoly
řBob: 254 GPS je slušný výkon na běžné auto
Re: Onboard videa
...zas na druhou stranu, ten senior by se v protismeru tak strasne rychle nepriblizovalmmira píše:lepsi potkat vyjezdeneho pirata nez vydeseneho seniorahonziss píše:taky dost vysokou rychlosti (150+ urcite)....on mi dokonce bliknul ze mi dela misto a uklizi se ke krajnici.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Onboard videa
řBob: Kolik to toci pri 250? Me pri 245 dle GPS na 5° kolem 4800rpm, to uz zacina byt trochu neprijemne, ale aerohluk porad prevazuje nad hlukem od motoru apod..
Re: Onboard videa
oxik: Tak špatně nejezdí ani moje manželka s děckama v sedačkách a plným kufrem nákupu z marketu.
Nevyjadřuji se k tomu, co umíš nebo neumíš celkově, ale k tomu pár sekundovému videu
1) Proč se lepíš tak na předjížděného před započetím předjíždění? To je chyba začátečníků.
2) Proč nejedeš dávno v protisměru a i delší dobu souběžně za předjížděným, pokud nemáš jistotu? Proč? Abys vyhodnotil delší úsek před sebou a aby Ti za Tebou pochopili, že snadno nepředjedeš a možná se vrátíš? Aby Tě předjížděný registroval a i další účastníci. A při každém předjíždění jde o život. Rozdíl je jen v míře. Někdy je míra téměř nulová, jindy je vysoká. V takových situacích se čáry berou jen jako návod, né jako příkaz. Zejména v CZ, kdy je malují ukrajinci po vypití flašky slivovice.
3) Netvrdil bych vždy zásadně za všech situací, že se kdykoliv (díky dobré technice a reakcím) můžeš zpět dozadu vrátit, a že to je lepší než předjet "na těsno" Záleží na tom, zda za tebou je zcela prázdno, a zda předjížděný nezpanikaří a nezačne také brzdit. Už jsem zažil stokrát, že předjížděný kamion nepanikaří ale chce tě školit, má plyn i brzdy přesně tehdy, kdy ty, poznáš někdy podle RZ z "východu" ale na kamionu, né na návěsu, ten je západní mnohem častěji, než tahač. Někdy je to předjetí "na těsno lepší" ale to už musíš mít jistotu, že víš, co děláš, a takový odhad vyhodnotíš jen delším sledováním protijedoucího, né při jeho "spatření"
4) Návyky na plynulou rychlou jízdu nezískáš rozvíjením stávajících reakcí, ale tím, že budeš mít 2x silnější auto. Při prvním předjíždění zjistíš, že jedeš za kamionem 3x dál a stejně ho předjedeš rychleji a bezpečněji.
5) Kontrola silnice před tebou je zoufalá, třeba pohled zprava přes předjížděného zcela chybí, a neprovádí se, když jsi měl z předchozího předjíždění přehled, ale to dle toho protijedoucího vozidla vylučuji a když nelze provést, tak proč se ženeš do předjíždění, když nevíš, co je před Tebou.
6) Navíc se nepředjíždí v ostrých obloucích, ale co nejpřímější dráze, stejně, jako si "apexem narovnáváš zatáčku" předjíždění je totéž jako průjezd zatáčkou, akorát, že ten apex jede proti tobě a kolikrát ho nevidíš do poslední chvíle, díky všem uvedeným chybám. Nevymlouvej se na to, že jsi ho nemohl vidět. Kdyby to byla Hayabusa a jela 350 tak ji neuvidíš nikdy. Musíš předvídat a proč to píšu. V krizovém brždění jedeš jak Široň. Proč se nestáhneš k návěsu, aby se minuly tři vozidla?
Za mě téměř všechno špatně, doporučuji instruktora, který Tě naučí nikoliv obsluhu vozidla, ale techniku rychlé jízdy. Rychle jezdit neznamená rychle škubat volantem. To bys měl furt rozsvícenou stabilizaci a omezený výkon motoru.
Nevyjadřuji se k tomu, co umíš nebo neumíš celkově, ale k tomu pár sekundovému videu
1) Proč se lepíš tak na předjížděného před započetím předjíždění? To je chyba začátečníků.
2) Proč nejedeš dávno v protisměru a i delší dobu souběžně za předjížděným, pokud nemáš jistotu? Proč? Abys vyhodnotil delší úsek před sebou a aby Ti za Tebou pochopili, že snadno nepředjedeš a možná se vrátíš? Aby Tě předjížděný registroval a i další účastníci. A při každém předjíždění jde o život. Rozdíl je jen v míře. Někdy je míra téměř nulová, jindy je vysoká. V takových situacích se čáry berou jen jako návod, né jako příkaz. Zejména v CZ, kdy je malují ukrajinci po vypití flašky slivovice.
3) Netvrdil bych vždy zásadně za všech situací, že se kdykoliv (díky dobré technice a reakcím) můžeš zpět dozadu vrátit, a že to je lepší než předjet "na těsno" Záleží na tom, zda za tebou je zcela prázdno, a zda předjížděný nezpanikaří a nezačne také brzdit. Už jsem zažil stokrát, že předjížděný kamion nepanikaří ale chce tě školit, má plyn i brzdy přesně tehdy, kdy ty, poznáš někdy podle RZ z "východu" ale na kamionu, né na návěsu, ten je západní mnohem častěji, než tahač. Někdy je to předjetí "na těsno lepší" ale to už musíš mít jistotu, že víš, co děláš, a takový odhad vyhodnotíš jen delším sledováním protijedoucího, né při jeho "spatření"
4) Návyky na plynulou rychlou jízdu nezískáš rozvíjením stávajících reakcí, ale tím, že budeš mít 2x silnější auto. Při prvním předjíždění zjistíš, že jedeš za kamionem 3x dál a stejně ho předjedeš rychleji a bezpečněji.
5) Kontrola silnice před tebou je zoufalá, třeba pohled zprava přes předjížděného zcela chybí, a neprovádí se, když jsi měl z předchozího předjíždění přehled, ale to dle toho protijedoucího vozidla vylučuji a když nelze provést, tak proč se ženeš do předjíždění, když nevíš, co je před Tebou.
6) Navíc se nepředjíždí v ostrých obloucích, ale co nejpřímější dráze, stejně, jako si "apexem narovnáváš zatáčku" předjíždění je totéž jako průjezd zatáčkou, akorát, že ten apex jede proti tobě a kolikrát ho nevidíš do poslední chvíle, díky všem uvedeným chybám. Nevymlouvej se na to, že jsi ho nemohl vidět. Kdyby to byla Hayabusa a jela 350 tak ji neuvidíš nikdy. Musíš předvídat a proč to píšu. V krizovém brždění jedeš jak Široň. Proč se nestáhneš k návěsu, aby se minuly tři vozidla?
Za mě téměř všechno špatně, doporučuji instruktora, který Tě naučí nikoliv obsluhu vozidla, ale techniku rychlé jízdy. Rychle jezdit neznamená rychle škubat volantem. To bys měl furt rozsvícenou stabilizaci a omezený výkon motoru.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Onboard videa
To muselo dat praci to napsat. A pritom takova blbost....
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Onboard videa
1. normalne se nelepim, ale bylo to do mirneho kopecku a snazim se co nejmin brzdit, tak jsem nechaval brzdit jen motor, na ic uz jsem se za nim tahl dlouho, proto jsem ho uz chtel predjet = ano to byla chyba
2. jako uplne lepeni mi to neprislo, predtim jsem si samozrejme do protismeru najel, videl jsem, ze tam nic nejede a jen cekal na prerusovanou caru, pokud to jde, snazim se nic neporusovat(rychlost nepocitam, ale jezdim v mezich +10kmh dle gps)
3. taky ze to pro kazdou situaci pouzit samozrejme nejde, kdybych byl alespon u kabiny kamionu, promackl bych kickdown a rozhodne nebrzdil
4. moc nechapu co jsi to vlastne napsal, ale auto s 600hp si porizvat nehodlam
5. asi jsem mel dat video delsi, kde bylo videt, ze jedu na care a koukam do protismeru, protoze jsem si byl temer jisty, ze dalsi auto jede az v dalce, podobna situace se mi v tomhle useku nestala, pred horizontem nepredjizdim, tady jsem necekal, ze mi to auto uplne zmizi
6. Kdyby tam jela motorka, tak se tri vedle sebe vejdeme, dve auta a kamion rozhodne ne, proto ani nemelo smysl se drzet co nejblize navesu, uz jsem vedel ze se stihnu vratit a nechtel jsem zbytecne nikoho ohrozit, takhle to probehlo naprosto v pohode
Ale diky za kritiku, sice mi moc v nicem nepomohla, ale i tak.
2. jako uplne lepeni mi to neprislo, predtim jsem si samozrejme do protismeru najel, videl jsem, ze tam nic nejede a jen cekal na prerusovanou caru, pokud to jde, snazim se nic neporusovat(rychlost nepocitam, ale jezdim v mezich +10kmh dle gps)
3. taky ze to pro kazdou situaci pouzit samozrejme nejde, kdybych byl alespon u kabiny kamionu, promackl bych kickdown a rozhodne nebrzdil
4. moc nechapu co jsi to vlastne napsal, ale auto s 600hp si porizvat nehodlam
5. asi jsem mel dat video delsi, kde bylo videt, ze jedu na care a koukam do protismeru, protoze jsem si byl temer jisty, ze dalsi auto jede az v dalce, podobna situace se mi v tomhle useku nestala, pred horizontem nepredjizdim, tady jsem necekal, ze mi to auto uplne zmizi
6. Kdyby tam jela motorka, tak se tri vedle sebe vejdeme, dve auta a kamion rozhodne ne, proto ani nemelo smysl se drzet co nejblize navesu, uz jsem vedel ze se stihnu vratit a nechtel jsem zbytecne nikoho ohrozit, takhle to probehlo naprosto v pohode
Ale diky za kritiku, sice mi moc v nicem nepomohla, ale i tak.