Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Měsíc s AT a budete levou brzdit jako pravou..
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Jak na meziplyny?
Co měsíc. Po 2 hodinách s AT jsem brzdil levou jako pravou.ExFun píše:Měsíc s AT a budete levou brzdit jako pravou..
2.0i 107kW
Re: Jak na meziplyny?
smoula: Myslim, ze pro srovnatelnou presnost to chce vice jak dve hodiny, ale treba jste vyjimecne talentovany clovek
AT kazdopadne neni reseni, to si jen prevyknete na neco jineho. Pro brzdeni levou s manualem musite byt schopni prirozene a bez premysleni vnimat, na co slapete a podle toho s tim ctilive zachazet. Cili neco jineho je nutnost behem peti slapnuti pouzit petkrat brzdu, nebo trikrat brzdu a dvakrat spojku a to vse presne, jedno vam namuze kazit spravne ovladani druheho...
AT kazdopadne neni reseni, to si jen prevyknete na neco jineho. Pro brzdeni levou s manualem musite byt schopni prirozene a bez premysleni vnimat, na co slapete a podle toho s tim ctilive zachazet. Cili neco jineho je nutnost behem peti slapnuti pouzit petkrat brzdu, nebo trikrat brzdu a dvakrat spojku a to vse presne, jedno vam namuze kazit spravne ovladani druheho...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
problém je v mém případě úplně jinde. Někteři mají digitální jednobitový plyn a já mám takovou levou nohu tedy bud brzdím zásadně málo a nebo mám čelo ve skle. naučit se tou nohou šlapat tak akorát je ta potíž, tady by nácvik v automatu mohl pomoci
Slow and serious
Re: Jak na meziplyny?
dobrou prupravu pro meziplyny maji bubenici a hraci na klavir ci piano
Re: Jak na meziplyny?
Tak tedy PJ bude i skvely bubenik
Video je tedy dost poucne. Je krasne videt , jak stojis na dovou pedalech.Budu muset zajit ke kovari , aby mi ji trochu, tu mou malou nozku rozklepal.
Jedna otazka. Proc pred brzdenim kratce tuknes do brzdy? Jakoby 2x slapnes na brzdu?
Dnes jsem udelal zkisenost, ze pomalu se ve 130i radit proste neda.Jakmile za to vezmes a zrychlis, tak to tam vcelku spravne pada.Alespon s ohledem na 3 deni zkouseni a cca 350km
Video je tedy dost poucne. Je krasne videt , jak stojis na dovou pedalech.Budu muset zajit ke kovari , aby mi ji trochu, tu mou malou nozku rozklepal.
Jedna otazka. Proc pred brzdenim kratce tuknes do brzdy? Jakoby 2x slapnes na brzdu?
Dnes jsem udelal zkisenost, ze pomalu se ve 130i radit proste neda.Jakmile za to vezmes a zrychlis, tak to tam vcelku spravne pada.Alespon s ohledem na 3 deni zkouseni a cca 350km
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Re: Jak na meziplyny?
drugster: Kovar nepomuze, musis si pomoci sam Chtel jsem puvodne vzit i kanady, backory a ploutve, aby bylo videt, ze to da dobre delat prakticky s cimkoli na nohou, ale pak jsem to radeji vynechal
Tuknuti do brzdy - jednak je dobre si je trochu natlakovat, pripravit. Je to na jednu stranu zvyk ze starsich aut a jinych systemu, tady uz to tak velky smysl mit nebude, ale na druhou stranu treba na mokre silnici brzdy (ano, i ty se s automatickym osusovanim od BMW ) porad potrebuji pro plny ucinek "ocistit".
Ale kdyz to delam i 5 x po sobe, ma to take jiny duvod - zjisteni aktualniho stavu brzd a jak je treba s pedalem pracovat, aby bylo dosazeno patricneho ucinku. To, ze pred predchozi zatackou brzdy nejak brzdily neznamena, ze v dalsi budou brzdit stejne. A protoze dobry ridic nemuze brzdit tak, ze proste zaslapne brzdu jak cerva a necha to na ABS (viz diskuse u videi z Nordschleife), potrebuji vedet, jak s pedalem pracovat, aby ucinek byl takovy, jaky zrovna potrebuji.
Protoze na videu je vyhlidkova cesta, delam to vzdy pravou, pokud by se jelo na krev, je treba to delat levou jeste pod plnym plynem, jinak bys ztratis nejakou tu desetinku na brzdeni. Tohle jsem na videu zapomel ukazat, ale je to proste jen skrabnuti brzdou levou nohou zejmena pred vetsim brzdenim. Je to konec koncu videt i na nekterych videich tech silenych Japoncu, kteri vzdy dojedou kousek za sebou, i kdyz srovnavaji Mazdu 3 s Ferrari
Tuknuti do brzdy - jednak je dobre si je trochu natlakovat, pripravit. Je to na jednu stranu zvyk ze starsich aut a jinych systemu, tady uz to tak velky smysl mit nebude, ale na druhou stranu treba na mokre silnici brzdy (ano, i ty se s automatickym osusovanim od BMW ) porad potrebuji pro plny ucinek "ocistit".
Ale kdyz to delam i 5 x po sobe, ma to take jiny duvod - zjisteni aktualniho stavu brzd a jak je treba s pedalem pracovat, aby bylo dosazeno patricneho ucinku. To, ze pred predchozi zatackou brzdy nejak brzdily neznamena, ze v dalsi budou brzdit stejne. A protoze dobry ridic nemuze brzdit tak, ze proste zaslapne brzdu jak cerva a necha to na ABS (viz diskuse u videi z Nordschleife), potrebuji vedet, jak s pedalem pracovat, aby ucinek byl takovy, jaky zrovna potrebuji.
Protoze na videu je vyhlidkova cesta, delam to vzdy pravou, pokud by se jelo na krev, je treba to delat levou jeste pod plnym plynem, jinak bys ztratis nejakou tu desetinku na brzdeni. Tohle jsem na videu zapomel ukazat, ale je to proste jen skrabnuti brzdou levou nohou zejmena pred vetsim brzdenim. Je to konec koncu videt i na nekterych videich tech silenych Japoncu, kteri vzdy dojedou kousek za sebou, i kdyz srovnavaji Mazdu 3 s Ferrari
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Nechápu, jak může to ťuknutí do plynu předvedené na videu dostatečně zvýšit otáčky. Po takhle rychlém dotyku mi plyn nereagoval ani u 130ky, asi dělám něco špatně.
Re: Jak na meziplyny?
není takové opakované přibrzdění protivné spolucestujícím ?pjanda píše:...Tuknuti do brzdy - jednak je dobre si je trochu natlakovat, pripravit....Ale kdyz to delam i 5 x po sobe, ma to take jiny duvod - zjisteni aktualniho stavu brzd a jak je treba s pedalem pracovat, aby bylo dosazeno patricneho ucinku...
Re: Jak na meziplyny?
Vana: Ne ne, tato operace auto realne nezpomali, resp. nikoli tak, aby to bylo znatelne pro posadku. Vsak si to zkuste v praxi, je to opravdu jen takove "liznuti", pro dany ucel to postacuje.
Goggy: Uz jsme to resili s goesem, urcite je to dano tim, jak s plynem pracujete v navaznosti na praci s ostatnimi pedaly. Nekde to jde hure, nekde to jde lepe, treba v Brere to jde urcite hure , ale to lze o Saabu rici tez. Zrovna 130i mela velmi nadprumerne odezvy, vsechna BMW s N52 maji takove...
Goggy: Uz jsme to resili s goesem, urcite je to dano tim, jak s plynem pracujete v navaznosti na praci s ostatnimi pedaly. Nekde to jde hure, nekde to jde lepe, treba v Brere to jde urcite hure , ale to lze o Saabu rici tez. Zrovna 130i mela velmi nadprumerne odezvy, vsechna BMW s N52 maji takove...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n