BMW - výběr vhodné motorizace

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Hihna
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 14 led 08:42
Bydliště: Praha 9 - Letňany

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od Hihna »

Sedan bych chtěl určitě, bude to asi i praktičtější. Mezi prvotní opravy bych měl počítat asi tak co ? Hádám že přední ramena nebo tlumiče budou asi jetý když je to šestivál a nový pneumatiky budou asi taky nutný jelikož jsem ještě neviděl že by někdo prodával auto s pěknýma penumatikama.
Ty náhradní díly nejsou zas tak hrozný. Já třeba musel dát za novou převodovku na Ibizu 12.000,- a to jsem měl ještě štěstí že jsem nějakou našel :D. Ale je zase pravda že ostatní věci jsou kapánek levnější :). O ty opravy mi jde taky jelikož jedinej servisák kterýho znám je strejda mojí přítelkyně a jiným moc nevěřím když slyším co mi kdo vypráví o polovičatých pracech našich "zlatých českých ručiček".
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od oxik »

Já mám na BMW 7er z roku 2000 na podvozku ještě všechno původní kromě tyčky stabíku a zadních pružin.. na to jak je auto těžký, kvalita dílů byla vysoká a vůbec nevypadá, že by mělo v blízké době na podvozku cokoli odejít, možná tak spojovačka..

Granex můžu doporučit, mnohonásobně nižší ceny většiny dílů oproti kellyně apod a to hlavně na bavoráky, další dobrý eshop je autodíly cardo, tam mají třeba hezký ceny pružin a tlumičů. Počáteční investice bych směroval hlavně na spotřebák jako brzdy, náplně, filtry,.. a dal se do odstraňování závad třeba z diagnostiky, různý čidla apod. Se 328i se už budeš bavit pěkně..

ad převodovka na ibize za 12 tisíc - třeba jen repas hydroměniče je kolem 20tis s olejem a dalšíma fičurkama kolem :D jestli manuál, tak zase počítej tu spojku a vše kolem..

ad POV - já to vyřešil tak, že svojí 4.4i mám pojištěnou na mámu s plnýma bonusama a na sebe mám Focuse 1.6i a platíme POVko na obě auta stejný částky :D (jen POV asi 3700 + full asistence kolem 1000 u Allianz)..takže ti radím to vyřešit podobně, nasbíráš si bonusy :)
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od metaljohn »

Hihna: Těžko říct, prvotní opravy budou kus od kusu. Tlumiče být nutně nemusí, já je taky měnil až asi po 2 letech, ramena už taky mohl vyměnit předchozí majitel. To se nedá odhadnout. Já třeba měnil komplet brzdy a po chvíli spojku se setrvákem, ale podvozek jsem měl po koupi bez zásahu.

Určitě bych se nachystal na veškerý náplně, vyměnil bych řemeny od klimy a altíku, gumy asi jetý budou :) Bolístkou může být rachtající vanos, ale tam oprava není nějak závratně drahá - musí se akorát přetěsnit. Jinak mě moc nenapadá, co by bylo určitě k výměně. Pokud bude bouchat od přední nápravy, může to být čep (= koupit ramena za cca 6000) a nebo i zadní silentblok ramene, kterej stojí pár stovek. Koukni se na ty eshopy, kolik stojí základní věci, co můžou být u ojetiny špatný a podle toho si rozumně sestav rozpočet (třeba 20 kromě gum?). Když ti zbyde, tak tím líp a tradá projíždět benzín :ymhug:
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Koubes
Řidič začátečník
Příspěvky: 102
Registrován: stř 16 úno 15:34

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od Koubes »

Už je to stará vrána, ale podíval bych se i na 325i po faceliftu. Je tam vyřešená zadní náprava, která se snad vytrhávala, navíc motor jede slušně a nežere olej jako 330i. Jinak tohle je klasickej požadavek. Měl jsem před 10 lety, tj. ve tvým věku stejný priority. Rozhodně si kup min 323i, jinak toho budeš za půl roku litovat. Všechny šestiválce žerou hodně podobně, ale rozdíl ve výkonech je výraznej...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od pavproch »

něco k baworským R6 - část 1.

část 2.

Hlavně v části jedna josu zajímavé postřehy, které (ze starších) šestiválců na co trpí či netrpí.... ;)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Hihna
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 14 led 08:42
Bydliště: Praha 9 - Letňany

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od Hihna »

Tak to s těma opravama po koupi nevypadá tak hrozně jak píšou na některých webech, to jste mi udělali radost :). Snad pak realita nebude jiná než očekávání :D.
Ještě jsem se chtěl zeptat jakej je ještě rozdíl mezi 325i a 328i kromě toho jednoho kilowattu ? :)

Za články o motorech díky, byly hodně poučný, hlavně co se neduhů týče, ale i toho co BMW teď provádí (ale to i ostatní ...)
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od Eda »

Z me zkusenosti je tam velkej rozdil v sile dole (a celkove 245Nm vs. 280Nm). Ta 328i je o neco vic pohodovej motor....pokud se budem bavit o otackach 4000+ tak jedou vlastne stejne, ale niz mas v 328i hodne navrch. Pro me ve vysledku i nizsi spotreba protoze nemusis tak casto podrazovat
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Koubes
Řidič začátečník
Příspěvky: 102
Registrován: stř 16 úno 15:34

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od Koubes »

328i je M52- motor, pouze předfacelift technicky i vizuálně u sedanu, 325i je M54-ka, pouze po technickém faceliftu a poté i po vizuálním v 2002. oba jsou spolehlivý. dva osma má lepší zátah, přesně jak píše Eda, ale bude to starší auto.
Hihna
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 14 led 08:42
Bydliště: Praha 9 - Letňany

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od Hihna »

Tak to bych asi potom tu 328i, lepší když to táhne než abych to na semaforech pokaždý nutil do chodu (i když je mi jasný že v porovnání s 1.2 shitem to vystřelí kupředu) :)
A co ta 323i ? Je to línější, nebo jaký ? :)
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: BMW - výběr vhodné motorizace

Příspěvek od metaljohn »

Línější asi bude, ale ne nějak významně. 323 Taky bere hezky odspodu, zrovna nedávno jsem byl na brzdě, tak nahodím grafy :) Ještě se zkusím podívat, jestli 328i nemá delší koncovej převod.

Odkud jsi? Když by jsi byl někde poblíž, není pro mě problém tě trochu povozit, aby sis udělal představu.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Odpovědět