BMW - výběr vhodné motorizace
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Měl sem kdysik 318i sedan e36 (8V, 85kW) a bylo to (tehdy tj. 1996-2001) dynamicky vyhovující, spotřebově zajímavé (moc přes 8 to nešlo ani dyž sem to honil) - imho jako začáteční auto RWD je to rychlé až moc (nemělo to ESP, dvakrát nebo třikrát sem se pěkně roztočil do hodin, a to sme měl za sebou už asi deset let v žigulovi 1500, taky RWD
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
1) Na to PR se asi teda ještě kouknu, díky
2) Vím že každej kluk chce BMW a chce ho mít "votuzený" a cool a všechno. Já ho chci protože mi to přijde jako auto který stojí za to milovat a myslím, že mi přinese řidičsky dobrej požitek
3) Takže do začátku by i ta 318i nebo 316i klidně stačila co ? Osobně jsem nikdy RWD neřídil a nějaký postřehy a rady mám jen od táty kterej vyrůstal na starých Škodovkách se zadním náhonem a V3Skách
2) Vím že každej kluk chce BMW a chce ho mít "votuzený" a cool a všechno. Já ho chci protože mi to přijde jako auto který stojí za to milovat a myslím, že mi přinese řidičsky dobrej požitek
3) Takže do začátku by i ta 318i nebo 316i klidně stačila co ? Osobně jsem nikdy RWD neřídil a nějaký postřehy a rady mám jen od táty kterej vyrůstal na starých Škodovkách se zadním náhonem a V3Skách
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Obecne, RWD auto bude na nauceni se ridit lepsi, protoze mas lepsi pozici v aute (vic uprostred), auto ma lepsi vyvazeni p/z, z rizeni se dozvis vic nez u FWD, u BMW je vyhoda nizkyho posedu v aute, atd... Ale ani ted bych si urcite nekoupil auto bez ESP, protoze stejne jako ostrejc naladena predokolka te zadokolka dokaze vytrestat kdyz to nejmin cekas (brecka na dalnici, hodne vody, snih obecne)...
Jako dobry BMW do zacatku bych videl 116-20i, klidne v holobytu, hlavne at to ma manual a M volant + sedacky, ale netusim o kolik se to cenove lisi proti ty E46...
Jako dobry BMW do zacatku bych videl 116-20i, klidne v holobytu, hlavne at to ma manual a M volant + sedacky, ale netusim o kolik se to cenove lisi proti ty E46...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Na jedničky jsem koukal a vzhledově se mi to auto líbí, jen se dá sehnat dráž no. Hatchback by se mi taky líbil, akorát ty nejlevnější se pohybujou tak okolo těch 140.000,- (alespoň co jsem koukal já, za případný tipy budu líbat nohy) což je dražší než e46 (ano, počítám i s velkými výdaji do oprav e46 )
No a manuál chci na 1000% a M volant se mi celkově líbí víc jak základní, jen ty sedačky nevim jestli bude mít tolik aut jako třeba ten volant
No a manuál chci na 1000% a M volant se mi celkově líbí víc jak základní, jen ty sedačky nevim jestli bude mít tolik aut jako třeba ten volant
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Volant se da nechat presit ten puvodni za par penez a Mkova ti staci sedacka ridice, ktera se da vetsinou taky nekde koupit (vrakac/bazar).Hihna píše:Na jedničky jsem koukal a vzhledově se mi to auto líbí, jen se dá sehnat dráž no. Hatchback by se mi taky líbil, akorát ty nejlevnější se pohybujou tak okolo těch 140.000,- (alespoň co jsem koukal já, za případný tipy budu líbat nohy) což je dražší než e46 (ano, počítám i s velkými výdaji do oprav e46 )
No a manuál chci na 1000% a M volant se mi celkově líbí víc jak základní, jen ty sedačky nevim jestli bude mít tolik aut jako třeba ten volant
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Já byl v podobný situaci jak ty. Jezdil jsem 4 roky s Fiatem Bravo 1,2 a pak jsem měl taky možnost koupit E46. Pokud už máš něco naježděno a nehodláš hned začít jezdit jako čuně, tak bych se nějaké silnější varianty rozhodně nebál. Naopak si myslím, že koupí 4válce bys po čase litoval.Hihna píše:Přeji pěkný den,
Viděl jsem téma a protože bych chtěl odpověď přímo na svou otázku a nejlépe od majitele, tak se zeptám tady, abych zbytečně nezakládal nový topic
Tento rok pravděpodobně přijdu k nějakým těm penězům a proto už teď přemýšlím nad koupí BMW. Jedno chci už od patnácti let a splnit sen si chci opravdu hodně. Už jsem se rozhodl, že chci řadu 3 a to konkrétně e46, ale můj hlavní dotaz je, který motor ? Při radě berte prosím na vědomí pár věcí:
1) Je mi dvacet let, tento rok 21
2) Od toho se odvíjí například případná roční povinná pojistka (Teď vlastním Seat Ibiza 1.9 SDi a platím 12.000,- povinný )
3) BMW jsem popravdě nikdy neřídil, tudíž vlastně ani nevím jak na mě zapůsobí RWD, ale jsem přizpůsobivý a jako prase nejezdím, tak neočekávám že na první křižovatce skončim ve škarpě
4) Chtěl bych šestiválec. A tady se chci hlavně zeptat jestli by se spíš vyplatila 320i nebo 318i co se dynamiky týče, ale i toho kolik si to pápne. Je mi jasný že za 4 litry jako do teď jezdit nebudu a s desíti na sto jsem smířenej, ale schválně řekněte kdo máte přehled jaké jsou mezi těmahle motory rozdíly
Je to holt dilema a chtěl bych opravdu poradit, nebojte se vyčerpávajících odpovědí, určitě je uvítám Taky bych uvítal nějaká upozornění a doporučení při koupi. Přeci jen člověk není nikdy moc opatrný a nechci koupit něco čím se zklamu protože to nebude fungovat jak má.
Díky moc za odpovědi
Já z Fiata přecházel na 2x silnější auto (323i) a měl jsem z toho taky respekt. Ale to auto má aspoň protikluz a když nebudeš šetřit na gumách, tak to auto urveš, až když tomu notně pomůžeš, není to rozhodně žádnej vrah malých dětí.
Jakej máš rozpočet? Tu 323i jsem si vybral jako rozumnej kompromis mezi tím, aby mě to nesežralo, ale aby mě to taky i bavilo. Dlouhodobě (x desítek tisíc km) mám 8,9l/100. Dálky to umí jezdit plynulou nohou i za 7l. Jízda pro radost samozřejmě víc 320i bude žrát podobně. Pokud to auto chceš i trochu k vytvoření úsměvu, tak 4válec neber, pak by ses chytal za hlavu a sháněl silnější
Pak někde zkusím najít nějaký tipy, už jsem je tu jednou psal.
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Tak jízdu jako prase určitě nevyznávám. Jet pro zábavu to jo (jinak bych jezdil s Fábií), ale nejsem pablb . Šestiválec bych chtěl, je to taková hezká představa to vlastnit . Přemýšlel jsem trochu víc nad 320i, beru to taky z hlediska placení povinného ručení, které pro mě jakožto mladého člověka není za hubičku.
Každopádně na spotřebních dílech (i těch ostatních) šetřit moc nechci. Radši dám trochu víc aby to něco vydrželo, gumy nevyjímaje. Ještě jsem se chtěl zeptat jak jsou na tom tyhle auta z hlediska opravování vlastní rukou ? Jsem totiž momentálně zvyklej si na svojí Ibize opravovat většinu věcí sám (kromě teda už jednou měněné převodovky), tak abych nemusel i s tlumičem do servisu .
Rozpočtem bych se chtěl vejít do 150.000,- Kč když to půjde byl bych moc rád. Samozřejmě počítám i s opravami atd. a doufám že nejsem s rozpočtem naivní když do něj chci narvat vše (včetně těch oprav a případně nových gum), pokud jo, tak mě hned vyveďte z omylu, vezmu peněz trochu víc .
Pokud by mohly být nějaké ty tipy, byl bych fakt vděčnej, díky moc
Každopádně na spotřebních dílech (i těch ostatních) šetřit moc nechci. Radši dám trochu víc aby to něco vydrželo, gumy nevyjímaje. Ještě jsem se chtěl zeptat jak jsou na tom tyhle auta z hlediska opravování vlastní rukou ? Jsem totiž momentálně zvyklej si na svojí Ibize opravovat většinu věcí sám (kromě teda už jednou měněné převodovky), tak abych nemusel i s tlumičem do servisu .
Rozpočtem bych se chtěl vejít do 150.000,- Kč když to půjde byl bych moc rád. Samozřejmě počítám i s opravami atd. a doufám že nejsem s rozpočtem naivní když do něj chci narvat vše (včetně těch oprav a případně nových gum), pokud jo, tak mě hned vyveďte z omylu, vezmu peněz trochu víc .
Pokud by mohly být nějaké ty tipy, byl bych fakt vděčnej, díky moc
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
320i myslis kterou? 2.0 110kw nebo 2.2 125kw? Tu prvni nebrat, oproti 323i nebo 328i nejede a zere uplne stejne. Ja bych doporucil hledat peknou 323i, s 320i pokud bude 2.2 verze nebo 328i taky chybu neudelas. Na 330i uz neni rozpocet.
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Měl jsem na mysli tu 110 kW, ale když říkáte že ne ... Já bych samozřejmě bral 328i všema deseti, JENŽE jak jsem již několikrát říkal, jde mi i o cenu povnného ručení a vzhledem k tomu, že ouřadi vymysleli že záleží na objemu, tak bych se taky mohl dostat na částku přes 15.000,- ročně, což teda úsměv na tváři nevykouzlí
Re: BMW - výběr vhodné motorizace
Za 150 seženeš celkem slušnou 323 i 328 (ale spíš sedan, cupé jsou dražší) i včetně běžných prvotních oprav. Představu o cenách dílů si udělej třeba na http://www.granex.cz nebo http://www.autorozvody.cz, tam sháním díly já. Jen pro představu - tlumiče cca 8000, spojka cca 4000, brzdy taky nejsou kdovíjak drahý. To auto je celkem masovka, takže ceny nejsou brutální. A spoustu věcí si na tom podle mě zvládneš udělat i sám, pořád je to ještě relativně mechanický auto.
Povinný ručení jsem začínal na 7000 Kč. A to jsem šel do pojišťovny jako 23letej mlaďoch se starým BMW, navíc bez vyježděných kilometrů (Fiat nebyl psanej na mě). Tohle bohužel levný moc není
Povinný ručení jsem začínal na 7000 Kč. A to jsem šel do pojišťovny jako 23letej mlaďoch se starým BMW, navíc bez vyježděných kilometrů (Fiat nebyl psanej na mě). Tohle bohužel levný moc není
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i