Samosvorné diferenciály pro BMW

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

M.Z. píše:Na těch polosračkách svor krásně fachčí :x .
Přesně! Fčíl sem byl na otočklu v Bytči v bance - tam a zpět za hodinu, nebyl provoz, sraček jaxfiň a svor svoroval odušu.... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

@vana: jasně, že si po technické stránce rozumíme. Ale rýpnout sem si musel... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

ctrl_j píše:Vana: Muj nazor neni podivny, ale vychazi z technologie s viskozni spojkou kterou R8 v minule generaci pouzivala, kde bylo def. 15/85 a max. mozneho 30/70. Neuvedomil jsem si ze R8 na videu je nova generace ktera ma zas jiny system. Tot cele.
Tímhles to bohužel nijak nevylepšil. Viskózní spojka z principu své funkce neumí držet ani žádný pevný poměr rozdělení sil, dokonce neudrží ani žádný nastavený rozsah těch poměrů. V kontextu s viskózní spojkou ty čísla co uvádíš nedávají žádný smysl
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Bond007 »

Vana píše:
Bond007 píše:
Vana píše:Ta audina není quattro ? Vypadá jako by jí vůbec netáhl předek :-?
Jaks na to prisel? Kdyby to bylo rwd tak jede do toho kopce vyrazne pomaleji... Novy audi maji preferovanej zadek, nesmis to brat podle svyho veterana ;)
Příšel jsem na to tak, že záběr předku není na videu vůbec poznat. A hlavně do toho kopce opravdu jede celkem pomalu, auto co tu R8 zezadu natáčí nemá nejmenší problém ji stíhat, spíše ho ta audina dost brzdí

A souhlas že audina má preferovaný zadek (stejně jako u x-drive je trvale poháněný a předek se k němu jen připojuje přes spojku).
Nicméně u audi tvrdí že "...Nově zdokonalený pohon všech kol quattro umožňuje v závislosti na jízdních podmínkách a počasí rozdělovat hnací moment mezi přední a zadní kola plně variabilně a bez omezení. Za normálních provozních podmínek je hnací síla až ze 100% směrována na zadní nápravu, přičemž lze v případě nutnosti přesunout hnací moment stoprocentně na přední kola...."
Což zní vzhledem k uspořádání docela logicky a nic na tom nezmění poněkud podivný názor ctrl_j který si myslí že dopředu lze poslat max 30 nebo 35 %.

http://www.audi.cz/modely/r8/nove_r8_coupe/motor/

když to srovnam s tim, jak jsem se pul hodiny dostaval z garaze, tak mi ta R8 prisla rychla...zalezi taky, z jakeho auta ji nataceli a taky na obuti, který je podle me ze vseho nejkritictejsi... ja mam i zimni 275/35 na hnane naprave a na bracce to proste není schopny rozumne fungovat.. a řekl bych ze u 4x4 to bude podobny
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vrooom »

Vana píše:
ctrl_j píše:Vana: Muj nazor neni podivny, ale vychazi z technologie s viskozni spojkou kterou R8 v minule generaci pouzivala, kde bylo def. 15/85 a max. mozneho 30/70. Neuvedomil jsem si ze R8 na videu je nova generace ktera ma zas jiny system. Tot cele.
Tímhles to bohužel nijak nevylepšil. Viskózní spojka z principu své funkce neumí držet ani žádný pevný poměr rozdělení sil, dokonce neudrží ani žádný nastavený rozsah těch poměrů. V kontextu s viskózní spojkou ty čísla co uvádíš nedávají žádný smysl
Tady k tomu mas info (stare r8)
Normally rear wheel drive vehicle. Front alxle is driven via a viscous coupling that is installed in the front axle housing. 15% of torque is transferred to the front axle in normal conditons, and up to 30% when rear wheels slip.
http://www.awdwiki.com/en/audi/#Audi_R8

a odkaz pro podrobnejsi vysvetleni.
http://www.awdwiki.com/en/viscous+coupling/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

To sice máš pravdu ale nic to nemění na faktu že na tom videu není spolupráce předních kol vidět vůbec nikde. Dokonce ani v závěru kde by se už určitě projevit měla. Předek nejeví ani nejmenší snahu se protočit.
Mi to přijde jako by byl úplně odpojený právě kvůli těm driftům
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

Vrooom píše:
Normally rear wheel drive vehicle. Front alxle is driven via a viscous coupling that is installed in the front axle housing. 15% of torque is transferred to the front axle in normal conditons, and up to 30% when rear wheels slip.
http://www.awdwiki.com/en/audi/#Audi_R8

a odkaz pro podrobnejsi vysvetleni.
http://www.awdwiki.com/en/viscous+coupling/
No mají to tam blbě, no ..
ale bylo by to na delší vysvětlování

P.S. Ten server znám velmi dobře, hodně informací je tam správných ale holt se taky někdy utnou
Naposledy upravil(a) Vana dne pát 08 led 17:18, celkem upraveno 1 x.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Bond007 »

Vana píše:To sice máš pravdu ale nic to nemění na faktu že na tom videu není spolupráce předních kol vidět vůbec nikde. Dokonce ani v závěru kde by se už určitě projevit měla. Předek nejeví ani nejmenší snahu se protočit.
Mi to přijde jako by byl úplně odpojený právě kvůli těm driftům
Pokud je to inteligentni system, coz predpokladam.. Tak u skoro stojiciho auta s vytocenyma kolamaposle vsechen vykon na zadek, aby se otocilo... Takova stabilizace naopak... Vlastne u myho rwd to funguje stejne, kdyz vytocim predni kola s pridam na snehu plyn, na miste se to otoci s prokluzem zadnich koll
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

Inteligentní systém by měl v případě nadměrného prokluzu zadku zapojit do hry i předek
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Bond007 »

Vana píše:Inteligentní systém by měl v případě nadměrného prokluzu zadku zapojit do hry i předek
Tak myslis ze z toho vytahli kardan?:)
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Odpovědět