Samosvorné diferenciály pro BMW
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Bude to posilat vetsinu dozadu, tady to driftuje jak zadokolka ...
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Dopredu nelze poslat vse, max. je tusim 30 nebo 35 %.970ka píše:"Při běžné jízdě je všechen točivý moment motoru posílán jen na zadní kola, v případě potřeby je však možné všechnu sílu poslat na přední nápravu ", Píše odborný tisk
R8 pouziva uplne jiny system pohonu predku, takze co maji jiny audi preferovano je uplne jedno.Bond007 píše:Jaks na to prisel? Kdyby to bylo rwd tak jede do toho kopce vyrazne pomaleji... Novy audi maji preferovanej zadek, nesmis to brat podle svyho veteranaVana píše:Ta audina není quattro ? Vypadá jako by jí vůbec netáhl předek
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Příšel jsem na to tak, že záběr předku není na videu vůbec poznat. A hlavně do toho kopce opravdu jede celkem pomalu, auto co tu R8 zezadu natáčí nemá nejmenší problém ji stíhat, spíše ho ta audina dost brzdíBond007 píše:Jaks na to prisel? Kdyby to bylo rwd tak jede do toho kopce vyrazne pomaleji... Novy audi maji preferovanej zadek, nesmis to brat podle svyho veteranaVana píše:Ta audina není quattro ? Vypadá jako by jí vůbec netáhl předek
A souhlas že audina má preferovaný zadek (stejně jako u x-drive je trvale poháněný a předek se k němu jen připojuje přes spojku).
Nicméně u audi tvrdí že "...Nově zdokonalený pohon všech kol quattro umožňuje v závislosti na jízdních podmínkách a počasí rozdělovat hnací moment mezi přední a zadní kola plně variabilně a bez omezení. Za normálních provozních podmínek je hnací síla až ze 100% směrována na zadní nápravu, přičemž lze v případě nutnosti přesunout hnací moment stoprocentně na přední kola...."
Což zní vzhledem k uspořádání docela logicky a nic na tom nezmění poněkud podivný názor ctrl_j který si myslí že dopředu lze poslat max 30 nebo 35 %.
http://www.audi.cz/modely/r8/nove_r8_coupe/motor/
Naposledy upravil(a) Vana dne pát 08 led 07:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
a opět sa dohádáme.... tohle si napsal špatně/nepřesně, správněji je to takle: je trvale připojen a ta spojka pouze reguluje %výkonu, které posílá dopředuVana píše: stejně jako u x-drive je trvale poháněný a předek se k němu jen připojuje přes spojku
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
pavproch: mýlíš se, přečti si ještě jednou co píše samo audi : "Za normálních provozních podmínek je hnací síla až ze 100% směrována na zadní nápravu..."
100% dozadu logicky znamená zcela odpojený předek
Navíc podobně jako u x-drive se v určitých jízdních situacích předek MUSÍ odpojit úplně (typicky prudké zatáčky bez prokluzu kol, parkování apod.)
Tj předek NENÍ připojen trvale.
100% dozadu logicky znamená zcela odpojený předek
Navíc podobně jako u x-drive se v určitých jízdních situacích předek MUSÍ odpojit úplně (typicky prudké zatáčky bez prokluzu kol, parkování apod.)
Tj předek NENÍ připojen trvale.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Plný souhlasJapa píše:Chlopi nevím, ale v poslední pravé zatáčce při velmi přetáčivém smyku, kdy zadní kola hrabou by už nějaký moment mohl být na pravém předním kole a ono nic, žádná stopa ve sněhu. Následně při otočení na konci videa by levé přední taky mohlo na sněhu trošku hrábnout a opět nic, skoro stojí. ...
takže to má buď rozbité, nebo to není quattro
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
@vana: šak sem psal, že se dohádáme...
eee, já si myslím, že nemáš pravdu.... (píšu o xD, bo s paralympiádou nemám zkušenost)
u xD je mezi přední nápravou a motorem VŽDY vazba skrz spojku, která propouští proměnné % výkonu na nápravu - a máš pravdu v tom, že to procento může být - dočasně a na velmi omezenou dobu - i NULA, ale i v tom okamžiku tam ta spojka JE, jen nepřenáší moment/krouťák
a to slovo TRVALE používám proto, že 99,99% času ta spojka přenáší VĚTŠÍ NEŽ NULOVÝ krouťák/moment
jo, už jsi to tady psal že podle le Tvého názoru je TRVALOU čtyřkolokou pouze auto, které má mezi motorem a nápravami NEVYPÍNATELNOU mechanickou vazbu.... jenomže, když to vezmeš do důsledků, takové auto NEexistuje....
Proč, protože mezi motorem a nápravami máš VŽDY nejméně jednu spojku....
Ale, jo, chápu Tě (i když s Tebou nesouhlasím) , zkus pochopit i Ty mne.
Pís.
eee, já si myslím, že nemáš pravdu.... (píšu o xD, bo s paralympiádou nemám zkušenost)
u xD je mezi přední nápravou a motorem VŽDY vazba skrz spojku, která propouští proměnné % výkonu na nápravu - a máš pravdu v tom, že to procento může být - dočasně a na velmi omezenou dobu - i NULA, ale i v tom okamžiku tam ta spojka JE, jen nepřenáší moment/krouťák
a to slovo TRVALE používám proto, že 99,99% času ta spojka přenáší VĚTŠÍ NEŽ NULOVÝ krouťák/moment
jo, už jsi to tady psal že podle le Tvého názoru je TRVALOU čtyřkolokou pouze auto, které má mezi motorem a nápravami NEVYPÍNATELNOU mechanickou vazbu.... jenomže, když to vezmeš do důsledků, takové auto NEexistuje....
Proč, protože mezi motorem a nápravami máš VŽDY nejméně jednu spojku....
Ale, jo, chápu Tě (i když s Tebou nesouhlasím) , zkus pochopit i Ty mne.
Pís.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Na těch polosračkách svor krásně fachčí
Klasická situace, kdy je na vnější straně zatáčky sníh, uprostřed asfalt. I při drsnějším přidání plynu se zadek jen lehce zamele, zabere kolo na asfaltu a auto razí vpřed, ani náznak nečekaného smyku.
Klasická situace, kdy je na vnější straně zatáčky sníh, uprostřed asfalt. I při drsnějším přidání plynu se zadek jen lehce zamele, zabere kolo na asfaltu a auto razí vpřed, ani náznak nečekaného smyku.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Pavproch: u xdrive jsi ty procenta značně přepískl. Ve vyšší rychlosti (nad cca 140 - 180 dle modelu) se spojka taky rozpojuje takže třeba na dálnici bude rozpojená skoro furt.
A ta definice fulltime nepasuje. Nevím který můj příspěvek zrovna cituješ ale jedná se o vazbu mezi oběma nápravami a motorem pochopitelně při sepnuté spojce. Dobře víš jak je to myšleno, takže zbytečně polemizuješ
A ta definice fulltime nepasuje. Nevím který můj příspěvek zrovna cituješ ale jedná se o vazbu mezi oběma nápravami a motorem pochopitelně při sepnuté spojce. Dobře víš jak je to myšleno, takže zbytečně polemizuješ
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Vana: Muj nazor neni podivny, ale vychazi z technologie s viskozni spojkou kterou R8 v minule generaci pouzivala, kde bylo def. 15/85 a max. mozneho 30/70. Neuvedomil jsem si ze R8 na videu je nova generace ktera ma zas jiny system. Tot cele.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/