Samosvorné diferenciály pro BMW

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vrooom »

Bude to posilat vetsinu dozadu, tady to driftuje jak zadokolka ...
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od ctrl_j »

970ka píše:"Při běžné jízdě je všechen točivý moment motoru posílán jen na zadní kola, v případě potřeby je však možné všechnu sílu poslat na přední nápravu ", Píše odborný tisk
Dopredu nelze poslat vse, max. je tusim 30 nebo 35 %.
Bond007 píše:
Vana píše:Ta audina není quattro ? Vypadá jako by jí vůbec netáhl předek :-?
Jaks na to prisel? Kdyby to bylo rwd tak jede do toho kopce vyrazne pomaleji... Novy audi maji preferovanej zadek, nesmis to brat podle svyho veterana ;)
R8 pouziva uplne jiny system pohonu predku, takze co maji jiny audi preferovano je uplne jedno.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

Bond007 píše:
Vana píše:Ta audina není quattro ? Vypadá jako by jí vůbec netáhl předek :-?
Jaks na to prisel? Kdyby to bylo rwd tak jede do toho kopce vyrazne pomaleji... Novy audi maji preferovanej zadek, nesmis to brat podle svyho veterana ;)
Příšel jsem na to tak, že záběr předku není na videu vůbec poznat. A hlavně do toho kopce opravdu jede celkem pomalu, auto co tu R8 zezadu natáčí nemá nejmenší problém ji stíhat, spíše ho ta audina dost brzdí

A souhlas že audina má preferovaný zadek (stejně jako u x-drive je trvale poháněný a předek se k němu jen připojuje přes spojku).
Nicméně u audi tvrdí že "...Nově zdokonalený pohon všech kol quattro umožňuje v závislosti na jízdních podmínkách a počasí rozdělovat hnací moment mezi přední a zadní kola plně variabilně a bez omezení. Za normálních provozních podmínek je hnací síla až ze 100% směrována na zadní nápravu, přičemž lze v případě nutnosti přesunout hnací moment stoprocentně na přední kola...."
Což zní vzhledem k uspořádání docela logicky a nic na tom nezmění poněkud podivný názor ctrl_j který si myslí že dopředu lze poslat max 30 nebo 35 %.

http://www.audi.cz/modely/r8/nove_r8_coupe/motor/
Naposledy upravil(a) Vana dne pát 08 led 07:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

Vana píše: stejně jako u x-drive je trvale poháněný a předek se k němu jen připojuje přes spojku
a opět sa dohádáme.... tohle si napsal špatně/nepřesně, správněji je to takle: je trvale připojen a ta spojka pouze reguluje %výkonu, které posílá dopředu
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

pavproch: mýlíš se, přečti si ještě jednou co píše samo audi : "Za normálních provozních podmínek je hnací síla až ze 100% směrována na zadní nápravu..."
100% dozadu logicky znamená zcela odpojený předek

Navíc podobně jako u x-drive se v určitých jízdních situacích předek MUSÍ odpojit úplně (typicky prudké zatáčky bez prokluzu kol, parkování apod.)

Tj předek NENÍ připojen trvale.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

Japa píše:Chlopi nevím, ale v poslední pravé zatáčce při velmi přetáčivém smyku, kdy zadní kola hrabou by už nějaký moment mohl být na pravém předním kole a ono nic, žádná stopa ve sněhu. Následně při otočení na konci videa by levé přední taky mohlo na sněhu trošku hrábnout a opět nic, skoro stojí. ...
Plný souhlas
takže to má buď rozbité, nebo to není quattro
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

@vana: šak sem psal, že se dohádáme...

eee, já si myslím, že nemáš pravdu.... (píšu o xD, bo s paralympiádou nemám zkušenost)

u xD je mezi přední nápravou a motorem VŽDY vazba skrz spojku, která propouští proměnné % výkonu na nápravu - a máš pravdu v tom, že to procento může být - dočasně a na velmi omezenou dobu - i NULA, ale i v tom okamžiku tam ta spojka JE, jen nepřenáší moment/krouťák

a to slovo TRVALE používám proto, že 99,99% času ta spojka přenáší VĚTŠÍ NEŽ NULOVÝ krouťák/moment

jo, už jsi to tady psal že podle le Tvého názoru je TRVALOU čtyřkolokou pouze auto, které má mezi motorem a nápravami NEVYPÍNATELNOU mechanickou vazbu.... jenomže, když to vezmeš do důsledků, takové auto NEexistuje....

Proč, protože mezi motorem a nápravami máš VŽDY nejméně jednu spojku....

Ale, jo, chápu Tě (i když s Tebou nesouhlasím) , zkus pochopit i Ty mne.

Pís.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5753
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od M.Z. »

Na těch polosračkách svor krásně fachčí :x
Klasická situace, kdy je na vnější straně zatáčky sníh, uprostřed asfalt. I při drsnějším přidání plynu se zadek jen lehce zamele, zabere kolo na asfaltu a auto razí vpřed, ani náznak nečekaného smyku.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Vana »

Pavproch: u xdrive jsi ty procenta značně přepískl. Ve vyšší rychlosti (nad cca 140 - 180 dle modelu) se spojka taky rozpojuje takže třeba na dálnici bude rozpojená skoro furt.

A ta definice fulltime nepasuje. Nevím který můj příspěvek zrovna cituješ ale jedná se o vazbu mezi oběma nápravami a motorem pochopitelně při sepnuté spojce. Dobře víš jak je to myšleno, takže zbytečně polemizuješ
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od ctrl_j »

Vana: Muj nazor neni podivny, ale vychazi z technologie s viskozni spojkou kterou R8 v minule generaci pouzivala, kde bylo def. 15/85 a max. mozneho 30/70. Neuvedomil jsem si ze R8 na videu je nova generace ktera ma zas jiny system. Tot cele.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Odpovědět