ESP - opravdový pomocník?

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od DoubleSix »

ESP má krom čidla řízení navíc čidlo pro snímání yaw rate (moment otáčení vozu) a lateral acceleration (příčné zrychlení). Dále si i snímá tlak v brzdovém systému.
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od DoubleSix »

goes píše:no jo, ale takto pocita rychlosti a auto ;) nevim o tom, ze by nejake dnesni tacho melo rychlost delanou tak, ze taha lanko do prevodovky ;) .
Když auto nemá ABS, tak těžko počítá rychlost auta z otáček všech 4 kol ;)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od goes »

DoubleSix píše:ESP má krom čidla řízení navíc čidlo pro snímání yaw rate (moment otáčení vozu) a lateral acceleration (příčné zrychlení). Dále si i snímá tlak v brzdovém systému.
ten moment nevim, pricne zrychleni se bere ze senzoru airbagu a tlak v brzdovem systemu se meri i kdyz auto nema esp. vyjmenoval jsi pouze to, co vsechno ESP pouziva, nic z toho se u auta co ma napr. asr, agy, abs, rozdelovac brzdne sily apod. neinstaluje.
ESP je v podstate jen softwerova vec s jednim cidlem navic.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od goes »

DoubleSix píše:
goes píše:no jo, ale takto pocita rychlosti a auto ;) nevim o tom, ze by nejake dnesni tacho melo rychlost delanou tak, ze taha lanko do prevodovky ;) .
Když auto nemá ABS, tak těžko počítá rychlost auta z otáček všech 4 kol ;)
bavime se snad o tom, co je dnes, ne o tom, ze jsem menil na stovce parkrat lanko k tachometru ;) litas tu z jedne veci na druhe, jen proto, ze ti to nevychazi a je to pak diskuse o nicem a k nicemu.
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od DoubleSix »

goes píše:
DoubleSix píše:
goes píše:no jo, ale takto pocita rychlosti a auto ;) nevim o tom, ze by nejake dnesni tacho melo rychlost delanou tak, ze taha lanko do prevodovky ;) .
Když auto nemá ABS, tak těžko počítá rychlost auta z otáček všech 4 kol ;)
bavime se snad o tom, co je dnes, ne o tom, ze jsem menil na stovce parkrat lanko k tachometru ;) litas tu z jedne veci na druhe, jen proto, ze ti to nevychazi a je to pak diskuse o nicem a k nicemu.
Většina aut vyrobených v Jižní Americe nemá ABS. To se zavedlo jako povinné až nyní. Totéž Čína. Nikam neskáču, jsem v současnosti.
Jinak pochybuji, že ti tachometr BMW ukazuje průměrnou rychlost ze snímačů 4 kol ;)
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od DoubleSix »

goes píše:moment nevim, pricne zrychleni se bere ze senzoru airbagu a tlak v brzdovem systemu se meri i kdyz auto nema esp. vyjmenoval jsi pouze to, co vsechno ESP pouziva, nic z toho se u auta co ma napr. asr, agy, abs, rozdelovac brzdne sily apod. neinstaluje.
ESP je v podstate jen softwerova vec s jednim cidlem navic.
Příčné zrychlení se nebere ze senzoru airbagu, ale ESP má vlastní G senzor ;)
Tlak v hlavním válci si měří ESP. DRP bere tlaky v okruhách. Proč to tak je, to fakt nevím. Fakt nevím proč ESP nestačí tlaky v okruhách :-?
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od goes »

hele to vazne nema smysl, protoze kdyz ti to nevychazi, zecnes tu operovat tim, co je v jizni americe. Mas pravdu. V iranu se napr. vyrabi stale Golf II generace. Ten ma z tachometru lanko do prevodovky a takto muzeme pokracovat dal a je to k nicemu.

ESP vlastni g senzor nema vyuziva onu krasnou plechovou krabicku airbagu airbagu.

nicmene protoze cilem tve diskuse neni ESP, ale hledani nesmyslu o tom, ze nekde jsou nejaka auta a nevychazime z faktu a reseni, ze ESP asi na aute bez ABS nebude, tak ji koncim. protoze klidne priznam, ze tu nemam co rici, protoze litat od A k Z se mi nechce.
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od DoubleSix »

goes píše:hele to vazne nema smysl, protoze kdyz ti to nevychazi, zecnes tu operovat tim, co je v jizni americe. Mas pravdu. V iranu se napr. vyrabi stale Golf II generace. Ten ma z tachometru lanko do prevodovky a takto muzeme pokracovat dal a je to k nicemu.

ESP vlastni g senzor nema vyuziva onu krasnou plechovou krabicku airbagu airbagu.

nicmene protoze cilem tve diskuse neni ESP, ale hledani nesmyslu o tom, ze nekde jsou nejaka auta a nevychazime z faktu a reseni, ze ESP asi na aute bez ABS nebude, tak ji koncim. protoze klidne priznam, ze tu nemam co rici, protoze litat od A k Z se mi nechce.
ESP G-senzor má, je vidět, že o tom moc nevíš. Stejně jako diskuze o "výrobcích brzd", viď? ;) Zkus se na to někoho zeptat.
Nemá to smysl, jdu dělat něco efektivnějšího.
Jinak ta auta vyráběná v Jižní Americe nejsou žádné plečky, jsou to stejná auta jako v Evropě, jen s horší výbavou. Třeba takový Opel Corsa se tam dělá jako sedan, jen je to oproti naší Corse holátko, co se výbavy týče.

Jestli něco někomu nevychází, tak se zkus podívat do zrcadla.
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od DoubleSix »

DoubleSix píše:Jinak pochybuji, že ti tachometr BMW ukazuje průměrnou rychlost ze snímačů 4 kol ;)
Tak co chytrá hlavo, ukazuje BMW na tachometru průměr rychlostí všech 4 kol nebo ne? Ať tedy neskáčeme od A do Z.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: ESP - opravdový pomocník?

Příspěvek od goes »

DoubleSix píše:
goes píše:hele to vazne nema smysl, protoze kdyz ti to nevychazi, zecnes tu operovat tim, co je v jizni americe. Mas pravdu. V iranu se napr. vyrabi stale Golf II generace. Ten ma z tachometru lanko do prevodovky a takto muzeme pokracovat dal a je to k nicemu.

ESP vlastni g senzor nema vyuziva onu krasnou plechovou krabicku airbagu airbagu.

nicmene protoze cilem tve diskuse neni ESP, ale hledani nesmyslu o tom, ze nekde jsou nejaka auta a nevychazime z faktu a reseni, ze ESP asi na aute bez ABS nebude, tak ji koncim. protoze klidne priznam, ze tu nemam co rici, protoze litat od A k Z se mi nechce.
ESP G-senzor má, je vidět, že o tom moc nevíš. Stejně jako diskuze o "výrobcích brzd", viď? ;) Zkus se na to někoho zeptat.
Nemá to smysl, jdu dělat něco efektivnějšího.
Jinak ta auta vyráběná v Jižní Americe nejsou žádné plečky, jsou to stejná auta jako v Evropě, jen s horší výbavou. Třeba takový Opel Corsa se tam dělá jako sedan, jen je to oproti naší Corse holátko, co se výbavy týče.

Jestli něco někomu nevychází, tak se zkus podívat do zrcadla.
ESP nema vlastni G-senzor, samozrejme ze jej potrebuje.
Odpovědět