To je pravda, ale je to tak od počátků motorismu. Já jsem relativně zvyklý na auta (veterány) bez ABS, bez posilovače řízení a s karburátorem, ale třeba řadit s nesynchronizovanou převodovkou nebo seřizovat za jízdy předstih už bych fakt neuměl.merlin píše:Problem dnesnej doby je v tom ze sa rodi nova generacia co nevie bez pomocnikov uz ovladat auta. Neviedia zaparkovat bez senzorov alebo kamery (aj ked dnesne auta su neprehladne), nevedia davkovat plyn bez TC a chybaju im blbosti ako radarovy tempomat, navadzanie do pruhov, kontrola slepeho uhla atd. (...)
ESP - opravdový pomocník?
Moderátor: řidičBOB
Re: ESP - opravdový pomocník?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: ESP - opravdový pomocník?
Seřizovat předstih by mně bavilo. Hlavně když to přeženu s biolihem
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: ESP - opravdový pomocník?
No asi jo, ale to už bych teda s C4 Picasso na nějakém parkovišti asi neriskoval, to už musí být dost fofr.goes píše:i to esp utrhnesbeaumont píše:No právě že NEMŮŽE, nezablbneš si ani za zamrzlém parkovištiaikoN píše:člověk se může jít klouzat.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: ESP - opravdový pomocník?
a ted si polozme otazky proc?
- proc bych mel umet parkovat s autem bez senzoru, kdyz si jine auto nekoupim?
- proc bych mel umet brzdit bez ABS kdyz si takove auto nekoupim?
- proc bych mel umet radit s meziplynem kdyz si koupim jen automat nebo synchronizovanou prevodovku?
- proc bych si mel umet na aute neco opravit, kdyz to nikdy nebudu delat?
atd...atd...atd..
je rok 2011 a proste je treba se smirit s vyvojem veci tak jak jdou. Taky verim tomu, ze mate doma televizi s ovladacem, nebo jste ho vyhodili a chodite si prepinat rucne? verim, ze nemate mikrovlnku, protoze prihivani v troube a na plamenu je preci lepsi a ukazue to alespon, ez to neprenachate nejake elektronice, ale dokazte to, ze umite sami prihrat jidlo apod.
proste nechapu to brani se vyvoji, ktery je jen ku prospechu lidi. Od sedmdesatych let vzrostla hustota provozu i pri zapocitani novych cest temer 10x, presto, ez se vice boura, jsou nasledky daleko priznivejsi apod. nehodovost neni ovsem nasobne vetsi vuci dane dobe, je vyrazne mensi apod. do znacne miry je to tim, ze auta delaji radu veci za ridice, mnohe mu odpusti a dost mu pomuzou. Nevidim na tom z tohtoo pohledu nic spatneho.
Samozrejme koupit si Lotus a mit tam natrvalo zaple ESP, to by mne stvalo.
- proc bych mel umet parkovat s autem bez senzoru, kdyz si jine auto nekoupim?
- proc bych mel umet brzdit bez ABS kdyz si takove auto nekoupim?
- proc bych mel umet radit s meziplynem kdyz si koupim jen automat nebo synchronizovanou prevodovku?
- proc bych si mel umet na aute neco opravit, kdyz to nikdy nebudu delat?
atd...atd...atd..
je rok 2011 a proste je treba se smirit s vyvojem veci tak jak jdou. Taky verim tomu, ze mate doma televizi s ovladacem, nebo jste ho vyhodili a chodite si prepinat rucne? verim, ze nemate mikrovlnku, protoze prihivani v troube a na plamenu je preci lepsi a ukazue to alespon, ez to neprenachate nejake elektronice, ale dokazte to, ze umite sami prihrat jidlo apod.
proste nechapu to brani se vyvoji, ktery je jen ku prospechu lidi. Od sedmdesatych let vzrostla hustota provozu i pri zapocitani novych cest temer 10x, presto, ez se vice boura, jsou nasledky daleko priznivejsi apod. nehodovost neni ovsem nasobne vetsi vuci dane dobe, je vyrazne mensi apod. do znacne miry je to tim, ze auta delaji radu veci za ridice, mnohe mu odpusti a dost mu pomuzou. Nevidim na tom z tohtoo pohledu nic spatneho.
Samozrejme koupit si Lotus a mit tam natrvalo zaple ESP, to by mne stvalo.
Re: ESP - opravdový pomocník?
[t"]
neim jak C4 Pikasso, ale co jsem blbnul s citronama, kde uz EPS njede vypnout (nad 30kmh) radu let, tak to tou ruckou samozrejme utrhnes, ano, srovnani je pomerne rychle
No asi jo, ale to už bych teda s C4 Picasso na nějakém parkovišti asi neriskoval, to už musí být dost fofr. [/quote]goes píše:i to esp utrhnesbeaumont píše:No právě že NEMŮŽE, nezablbneš si ani za zamrzlém parkovištiaikoN píše:člověk se může jít klouzat.
neim jak C4 Pikasso, ale co jsem blbnul s citronama, kde uz EPS njede vypnout (nad 30kmh) radu let, tak to tou ruckou samozrejme utrhnes, ano, srovnani je pomerne rychle
Re: ESP - opravdový pomocník?
Je to velmi subjetivne, ja mam vodicky preukaz 22.rokov a da sa povedat ze vecsinu casu som najazdil v autach co nemali ESP a minimalne polovicu casu co nemali ani ABS a nikdy som nemal vaznejsiu nehodu (len skodove udalosti)... Cely zivot jazdim do hor a min 1/4 rocnych kilometrov najazdim na snehu a lade.
P.S. Staci sa previest starsim auto z 80-90 rokov a clovek nechape aky je to rozdiel v pocite... priznam sa ze mi to chyba... asi uz starnem...
P.S. Staci sa previest starsim auto z 80-90 rokov a clovek nechape aky je to rozdiel v pocite... priznam sa ze mi to chyba... asi uz starnem...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: ESP - opravdový pomocník?
Nějak už nemám potřebu driftovat s autama , dávám raději přednost pohodlné jízdě. Stárnu
Re: ESP - opravdový pomocník?
Řidičák mám ještě o trochu déle. Na tom sněhu se v roce pohybuji dost, bydlím v horách. Aut jsem vystřídal dost, i bez ABS, tak i s ABS a ESP. Dnes mám možnost stále přímého srovnání, neboť jezdím i s manželčiným Fusionem, což je v podstatě takový Favorit s posilovačem řízení a ABS. A zády ty pohyby auta vnímám stjně, jako v C-Maxu, P5008, Oktávce, Tiguanu...Jen to řízení je u francouze tupější.merlin píše:Je to velmi subjetivne, ja mam vodicky preukaz 22.rokov a da sa povedat ze vecsinu casu som najazdil v autach co nemali ESP a minimalne polovicu casu co nemali ani ABS a nikdy som nemal vaznejsiu nehodu (len skodove udalosti)... Cely zivot jazdim do hor a min 1/4 rocnych kilometrov najazdim na snehu a lade.
P.S. Staci sa previest starsim auto z 80-90 rokov a clovek nechape aky je to rozdiel v pocite... priznam sa ze mi to chyba... asi uz starnem...
Re: ESP - opravdový pomocník?
no vidis a ja jsem u auta pro bezny zivot stale vice rad za to, ze auto je tupejsi, nudnejsi, klidnejsi, hafo veci vyresi za mne apod. nebavi mne byt denne obtezovan temito kravinami, proto je vitam. Ridicak mam zhruba polovinu doby co ty a projezdil jsem desitky aut od tech ze sedesatych let az po dnesni moderni. Jsem za ten pokrok rad. Samozrejme vikendove auto musi splnovat uplne jine parametry nez to, kterym se premistui za nakupy, an dovolenou apod. tam mi to, ze nemam posilovac na volantu ani nejak nevadi.merlin píše:Je to velmi subjetivne, ja mam vodicky preukaz 22.rokov a da sa povedat ze vecsinu casu som najazdil v autach co nemali ESP a minimalne polovicu casu co nemali ani ABS a nikdy som nemal vaznejsiu nehodu (len skodove udalosti)... Cely zivot jazdim do hor a min 1/4 rocnych kilometrov najazdim na snehu a lade.
P.S. Staci sa previest starsim auto z 80-90 rokov a clovek nechape aky je to rozdiel v pocite... priznam sa ze mi to chyba... asi uz starnem...
Re: ESP - opravdový pomocník?
goes: myslim, ze tu debatu stacis uplne mimo. nikdo tu nehoruje pro to, aby se vsecky ty systemy zrusily a vratili jsme se k kamenny mlatum a posunkove reci. podstatou diskuze je spolehani se lidi na moderni systemy. a jak se ukazuje, ten dojem nemam sam. uz v prvnim prispevku jsem zminoval, ze se jedna o projev jiste lidske vlastnosti. lide totiz pracuji s celkovou mirou rizika. a jestlize usoudi, ze kvuli necemu (pasy, airbagy, ABS, ESP atd) je to riziko niszi, prizbusobi tomu sve chovani a pridaji jiny rizikovy faktor - typicky rychlost. v tomto ohledu funguje ten ocelovy trn na volantu, co tu nekdo zminoval. najednou se pocitove to riziko zvetsi a lidi na to patricne reaguji.
tohle hraji roli i pri tom srovnani veteranu a novych aut. obecne se kvuli izolovanosti ztraci prehled o rychlosti jizdy. poznat totiz v dnesnim aute rozdil mezi 90 a 110 je bez pohledu na tachometr dost casto obtizne. motor neni slyset, aerodynamika neni slyset, penu nejdou slyset. neplati to samozrejme obecne, ale jak psal drive, po presednuti do Zigula jsem mel v 90 pocit, ze letim malem nadzvukovou rychlosti. tohle je presne to, co jsem minil tim, ze stara auta stale cloveku davaji najevo, ze se neco deje.
tohle hraji roli i pri tom srovnani veteranu a novych aut. obecne se kvuli izolovanosti ztraci prehled o rychlosti jizdy. poznat totiz v dnesnim aute rozdil mezi 90 a 110 je bez pohledu na tachometr dost casto obtizne. motor neni slyset, aerodynamika neni slyset, penu nejdou slyset. neplati to samozrejme obecne, ale jak psal drive, po presednuti do Zigula jsem mel v 90 pocit, ze letim malem nadzvukovou rychlosti. tohle je presne to, co jsem minil tim, ze stara auta stale cloveku davaji najevo, ze se neco deje.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou