sorry za OT ale tato otazka mi uz dlhsie vrta v hlave a tu sa zase vynorila: ako je mozne ze skratenie diffu/prevodovky zrychli auto? Zrychlenie predsa zavisi na vykone a pokial nie je medzi prevodovkou A a B uplne extremny rozdiel (co pri skraceni diffu nie je) tak auto predsa musi zrychlovat rovnako, akurat dajme tomu na kratkej prevodovke pojde v danej rychlosti na 4ke a na dlhej prevodovke pojde na 3ke. Konecny prevodovy pomer, otacky, sila, vykon, zrychlenie vsak budu predsa stale rovnake. Rozdiel moze byt len na 1ke ale to riesi spojka.
Treba proto, ze vykon neni vzhledem k otackam konstantni ( s s delsim difem budes motor dele roztacet)? Jestli auto je rychlejsi zalezi na uhlu pohledu, casove v nekterych disciplinach asi rychlejsi nebude vzhledem k nutnosti castejsiho razeni.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
pavproch píše:Tak. Je to tam, o 15% kratší final gear ratio vepředu i vzadu a hlavně 40% lamela vzadu. Odpoledne pro brambora jedu, už sa neskutečně těším....
Prý to fčíl jede jako (nepoštelovaná) 335i.... uffff, oooaaachhhh....
Jo a pan Plachý temu prý udělal krapet "hravější" geošku, ooooaaaaaach.
Večur sem dám "first driving impressions"
Btw, byl jsem pochválen za naprosto geniální nastavení podvozku (HR+ Koni yellows na 2/3) - ještě jednou díky d1.8t
To musí bejt neuvěřitelná pecka, když mi děkuješ už asi po třetí. Takže až budeš u nás, ozvi se ať to můžu vyzkoušet. Stejně tam jsi každou chvíli. A cos tam nacpal za lamelu, Drexlera?
slon píše:sorry za OT ale tato otazka mi uz dlhsie vrta v hlave a tu sa zase vynorila: ako je mozne ze skratenie diffu/prevodovky zrychli auto? Zrychlenie predsa zavisi na vykone a pokial nie je medzi prevodovkou A a B uplne extremny rozdiel (co pri skraceni diffu nie je) tak auto predsa musi zrychlovat rovnako, akurat dajme tomu na kratkej prevodovke pojde v danej rychlosti na 4ke a na dlhej prevodovke pojde na 3ke. Konecny prevodovy pomer, otacky, sila, vykon, zrychlenie vsak budu predsa stale rovnake. Rozdiel moze byt len na 1ke ale to riesi spojka.
Proto dávají do nákupních tašek s litrovým motorem krátké převodovky, protože to nemá vliv na schopnost akcelerace?...
ok uz chapem preco je kratsia prevodovka rychlejsia - drzi otacky motora v okoli max vykonu viac nez dlha prevodovka na ukor top speed. Zmysel skracovania sa straca s velastupnovymi prevodovkami ktore zaroven vedia drzat otacky okolo max vykonu a pritom neobetovat top speed alebo s motormi ktore maju dostatocne plochu krivku vykonu. tak?
- jede to jak píchlé prase (i proti kopci na pětku či šestku)
- při dálničních 200 to na šestku točí přesně 5000
- svor to na kluzkém při prudší akceleraci na mokrém (typicky rychlé předjíždění na kluzkém asflatu s vyjetýma kolejema) pěkně rovná do přímky, na víc testování sem neměl čas
Kura, já su tak ščastné.... nelituju jediné koruny z té hromady, co to stálo
PS: jo, je to drexler a jo, sou to diffy z x3
PPS: @d1.8t - jo máme staronového zákazníka v chmoutově, takže jo, až tam pojedu, ozvu sa
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.