BMW Divize
Re: BMW Divize
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Vroom: Vím, že někdo Z4 takhle bere, ale mně se po počátečních lehkých rozpacích (ze zádi hlavně) líbí čím dál víc, boční silueta je boží a hlavně je v tom super posaz. Takhle - koukám po nějakým upgradu ze stávající víkendovky (i když tu bych pravděpodobně vzhledem k nemalým výdajům a vztahu k ní zachoval). Původní plán byl e36 m3, ale sehnat pěknou je sakra těžký, e46 by měla cenu jedině taky v mku (330i nepojede o moc líp než současný auto), pěkný kousky jdou ale cenově nahoru. Tím jsem se postupně dostal k Z4 (i vzlhedem k tomu, že by mi stačily dvě místa). Jasně, Z4M by bylo TOP, ale věřím, že i ten třílitr udělá hodně radosti a za zlomek nákladů...
e36 328i coupe
Re: BMW Divize
No jeste kdyztak koukni na 130i u te taky neni M-prirazka , ja si Z poridil protoze v tom clovek sedi jinak nez v obyc aute a vznikne z toho netradicni zazitek, rychlejsi to imho nez treba ta 130i nebude ...rejdy píše:Vroom: Vím, že někdo Z4 takhle bere, ale mně se po počátečních lehkých rozpacích (ze zádi hlavně) líbí čím dál víc, boční silueta je boží a hlavně je v tom super posaz. Takhle - koukám po nějakým upgradu ze stávající víkendovky (i když tu bych pravděpodobně vzhledem k nemalým výdajům a vztahu k ní zachoval). Původní plán byl e36 m3, ale sehnat pěknou je sakra těžký, e46 by měla cenu jedině taky v mku (330i nepojede o moc líp než současný auto), pěkný kousky jdou ale cenově nahoru. Tím jsem se postupně dostal k Z4 (i vzlhedem k tomu, že by mi stačily dvě místa). Jasně, Z4M by bylo TOP, ale věřím, že i ten třílitr udělá hodně radosti a za zlomek nákladů...
Re: BMW Divize
Sakra, možností hodně a volná garáž jen jedna. Vidím to tak, že musím přikoupit další, pak nebudu vybírat pod tlakem jen jedné rány
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: BMW Divize
130i je parada, prezil som s nou uz dva roky, bez podstatnejsich problemov. Pamatam si, ked ju prvykrat soferoval na prezentacii BMW v roku 2006 a uz vtedy som vedel, ze si ju raz musim kupit Nelutujem, dufam ze mi este par rokov posluzi. Je to krasny navrat do cias automobilovej jednoduchosti. V sucasnosti mozete kupit auta rychlejsie, podstatne lacnejsie ako bolo 130i kedysi, ale zazitok je o uroven slabsi. Runflaty nejazdit, a byt opatrny pri vybere pneu - dokaze to zmenit cele auto. Skoda len, ze je tazke najst dobry kus, ja som moju hladal 14 mesiacov. V sucasnosti to moze byt este narocnejsie..Vrooom píše:No jeste kdyztak koukni na 130i u te taky neni M-prirazka , ja si Z poridil protoze v tom clovek sedi jinak nez v obyc aute a vznikne z toho netradicni zazitek, rychlejsi to imho nez treba ta 130i nebude ...rejdy píše:Vroom: Vím, že někdo Z4 takhle bere, ale mně se po počátečních lehkých rozpacích (ze zádi hlavně) líbí čím dál víc, boční silueta je boží a hlavně je v tom super posaz. Takhle - koukám po nějakým upgradu ze stávající víkendovky (i když tu bych pravděpodobně vzhledem k nemalým výdajům a vztahu k ní zachoval). Původní plán byl e36 m3, ale sehnat pěknou je sakra těžký, e46 by měla cenu jedině taky v mku (330i nepojede o moc líp než současný auto), pěkný kousky jdou ale cenově nahoru. Tím jsem se postupně dostal k Z4 (i vzlhedem k tomu, že by mi stačily dvě místa). Jasně, Z4M by bylo TOP, ale věřím, že i ten třílitr udělá hodně radosti a za zlomek nákladů...
Re: BMW Divize
Tiez mam quaifa v CAYMANe s stazovat sa teda nemozem. Auto je krasne citatelne a ovladatelnost pred a po je uplne inde. Lamelak som mal v 350Z a rozdiel v ich fungovani som si na okreskach teda nevsimol. Myslim ze pre cloveka ktory nechce auto na drift je quaife lepsia volba.pavproch píše:a kolik máš let/kilometrů praxe s oběma systémy?
navíc zadokolka a předohrab sou nebe a dudy (už jen třeba quli teho, že zadní náprava se co? nenatáčí do zatáček...
quaife mám v m4Zlikovi (odjety dvě sezony) a .... je to svor, svoruje, žádný kousance ani rázy se nekonají, čitelnost je velmi dobrá... a 3er v pondělí dostane lamelu (40%) takže pak budu mít přímé srovnání lamela vs. šnek ... a samozřejmě sem field report dám...
a s údržbou lamely u street auta (nebavím se samozřejmě o vyloženeě okrohovém nebo driftovacím autě) to prý taky není tak žhavé - co 50tis km olej a lamely podle stylu jízdy 100 až 150tis km (info od člověka z mnohaletými zkušenostmi a lamelou jak street, tak track na baworských RWD)
Re: BMW Divize
U e87 jsem dokončil spodek. Nechal jsem seriový sport pera a tlumiče. Ty jsem nepovažoval u daily drivu za limitující. Co mi vadilo hodně, bylo kymácení zadku a celková měkkost auta. Šel jsem cestou silnějších stabíků, vybral jsem HR, protože jejich kit má nejsilnější zadní stabík. Takže zadek šel z 13mm na 20mm. Trochu jsem se bál, abych to nepřehnal, ale funguje to solidně. Plus je celý auto, kromě rámu zadní nápravy na urethanech. Auto je oproti serii daleko pevnější, ale komfort je na nonFRT plně akceptovatelnej.
Takže zbývá svor, kde dlouhodobě řešim konstrukci. Šnek nebo lamela. Asi to se šnekem neni taková tragedie, jak tu bylo prezentováno, ale případů kdy lidi měnili OEM šnek za lamelu, jsem zaznamenal vícero. Na e36 mám lamelu, jsem na ní zvyklej a nerad bych zainvestoval šnek a pak byl zklamanej, že to nefunguje tak dobře.
Takže zbývá svor, kde dlouhodobě řešim konstrukci. Šnek nebo lamela. Asi to se šnekem neni taková tragedie, jak tu bylo prezentováno, ale případů kdy lidi měnili OEM šnek za lamelu, jsem zaznamenal vícero. Na e36 mám lamelu, jsem na ní zvyklej a nerad bych zainvestoval šnek a pak byl zklamanej, že to nefunguje tak dobře.
RWD
Re: BMW Divize
Vi tady nekdo vubec jak funguje torsen? to proste neni spera ale jenom rozdelovac tocivyho momentu... Jasne na 90% jezdeni to clovek nepozna, ale kdyz chytas desetinky a litas na okruhu pres obrubniky tak garantuju ze rozdil poznas a prave na limitu de o to aby to bylo citelny... Zadokolku s torsenem sem nejezdil, jezdil sem jenom predokolku a to jak hondi dif, tak quaife i lamelovelovej v zavodaku... Lamelovej na predokolce nepouzitelnej do provozu, trosku zabiju jizdni vlastnosti protoze auto nechce zatacet, ale co se tyce citelnosti a vyjezdovy rychlosti je to masakr... Kdyz vemu jakej je rozdil v predokolce jeste vetsi musi bejt u zadokolky... Jinak lamelu mam v mysakovi vzadu, a kdyz se nastavi nulovy predpeti, coz se da srovnat pak s torsenem tak se to neda ridit... Takze asi tak. Ale chapu, ze nekdo ma jinej nazor...
Re: BMW Divize
pjotr: Zrovna porovnání mezi lamelou a torsen špérou mám a to ze stejnýho auta (ctr 8g v Brně). U lameláku byl opravdu znatelný rozdíl prakticky "jen" na brzdách (zrovna tohle vůbec nezmiňuješ). Co se týká trakce na výjezdu, tak to oproti klasickýmu hondímu lsd alá torsen bylo prakticky stejný. U rwd, který by nebylo na polykání tisíců km, bych ale kvůli konzistentnosti určo radši volil lamelu.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).