Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
LorDrummer
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: sob 19 bře 21:15

Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od LorDrummer »

Zdravím, poslední dobou se mi začínají ozývat v motoru hydroštely. Vím, že je to celkem ohrané téma, ale vždy se řeší, jak se toho zbavit. Mě spíše zajímá, jestli to má kromě hlučnosti ještě další negativní vlivy na motor, pokud bych neřešil jejich výměnu a jezdil dál. Díky za odpovědi
What good is dreaming it if you don’t actually do it
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od goes »

vymlati se ti sedla a ventily, diky vulim. takze misto vymeny zdivhatek v cene 2-4 stovky za kus dle typu auta je budes menit, v lepsim pripade pak udelas jen zabrus, v horsim to bude na repas.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od pjanda »

Negativnich dusledku muze byt vice, ale zalezi take na tom, kdy se to deje. Pokud jen po startu motoru za nizkeho tlaku oleje, neni to nic zvlastniho a nicemu to neublizi, to nakonec nekdy delaji i uplne nove motory.

Pokud ale vule neni spravne vymezena ani za vysokeho tlaku oleje za jizdy, je to rozhodne na vymenu hydrostelu. Ve sve podstate to zmeni casovani ventilu proti casovani zapalovani a to drive nebo pozdeji bude mit mnohem vaznejsi nasledky.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
JardaB
Řidič začátečník
Příspěvky: 110
Registrován: stř 16 úno 16:48

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od JardaB »

Taky by bylo dobre zminit typ auta a motoru - jestli to hydrostely vubec ma ;-)
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od HondaMan »

Také je důležité u jakého auta to klepe...
Pár desítek tisíc kilometrů to vydrží v pohodě :)
2.9T RWD
Uživatelský avatar
LorDrummer
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: sob 19 bře 21:15

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od LorDrummer »

pjanda: Děje se to při zahřátí oleje na provozní teplotu (jenom někdy). Řekl bych tedy, že je to způsobeno příliš řídkým olejem, který se po zahřátí v hydroštelu neudrží a steče dolu. Jako první tedy vyměním stávající olej za lehce hustší, který by mohl alespoň dočasně pomoct (5W-40 -> 10W-40)
Ptal jsem se, protože by výměna všech zdvihátek znamenala investici ve výši cca 60% hodnoty auta a nechtěl jsem rozdělávat motor kvůli výměně jednoho zdvihátka, když může kdykoliv začít klepat další.
JardaB: Je to Honda Legend Ka7 (rok výroby 1994), tedy motor V6 objem 3,2 litru a má najeto přes 400tkm
What good is dreaming it if you don’t actually do it
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od goes »

tak v tom pripade na to kasli
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4059
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od HondaMan »

LorDrummer píše:JardaB: Je to Honda Legend Ka7 (rok výroby 1994), tedy motor V6 objem 3,2 litru a má najeto přes 400tkm
Legendy, stejně jako třeba starší Jaguary klepou. A klepou dost. Ale vydrží s tím jezdit hoodně dlouho...
2.9T RWD
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od bitmap »

LorDrummer píše:Jako první tedy vyměním stávající olej za lehce hustší, který by mohl alespoň dočasně pomoct (5W-40 -> 10W-40)
Tim si nepomuzete, protoze olej bude hustsi pouze za studena, takze tim docilite jen toho, ze zdvihatka budou klepat dal, jen motor po studenem startu pojede dele nasucho.
Jaky pouzivate olej ted? Doufam, ze ne nejaky Castrol :)
Uživatelský avatar
LorDrummer
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: sob 19 bře 21:15

Re: Vliv klepajících hydraulických zdvihátek na motor

Příspěvek od LorDrummer »

Pokud si to dobře pamatuju, tak tam je Shell Helix Ultra 5W-40 a je na něm najeto tak 15tkm, takže je výměna nutná. Podle zkušeností majitelů (novější generace Ka9) se hlučnost po přechodu na 10W-40 znatelně snížila.
What good is dreaming it if you don’t actually do it
Odpovědět