S větrem ve vlasech....

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od ctrl_j »

To zrychleni je ok. Cx to bude mit znacne, u soucasneho modelu se uvadi 0,433 a tady to nebude jinak. Tady rozhoduje vykon vic nez hmotnost.
Cupra 280k to da za 21 s, 300k Golf R za 20. Tohle ma o 60k min. A ztracet ten Lotus bude jen do prvni zatacky :)
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Bully
Řidič začátečník
Příspěvky: 124
Registrován: úte 24 lis 00:36

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od Bully »

řidičBOB píše:0-200 za 22s není nic moc na to, jak se to tváří, jakou to má hmotnost a Cx. To trošku nekoresponduje s jeho slovy, že s tím je zábava pořád a ne jenom do 150kmh... :-(
Mas pravdu, uplne bych vynechal tu veledulezitou disciplinu, sprint na letisti z 0 na 200 km/h. Pro Lotus Exige S240 je to pry 19,2 a ne 22 s., to byde asi nejaka jina verze : http://www.auto-museum.net/classements/ ... sc-18.html
Popravde je mne ale zrovna u Lotusu uplne u zadele, jestli je zrovna v tomhle lepsi nez co ja vim Cayman S, nebo je tak spatny, ze jenom Cayman bez "S" :D Takova ostuda to neni. Jestli je pro tebe tak rozhodujici, jak auto jede po rovne dalnici rychlosti rekneme okolo 200 km/h, porid si nejaky silny turbodiesel a budes mnohem spokojenejsi nez s Lotusem, ten na tohleto moc neni.
Cx je 0,44. Moc vic cekat od podobneho auta nejde, pritlak a chlazeni vs. lehka vaha a rel. maly vykon a krout. moment (179 kW a 231 Nm na 930 kg). Rovna se cca 3,8 kg na kone, to je fakt hruza dneska :)
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od Vrooom »

Jen uvedu svuj zdroj pro 22s http://www.zeperfs.com/en/fiche3770-lotus-exige-s.htm a ti to maji ze sport auta. A vykon tomu rozhodne trosku chybi minimalne na NS ;-) Kde jsem nasel 8:25 pro 240hp exige, takze jen na nahaneni na dalnici to urcite neni. Na klasickym okruhu to ale bude jinak :-)
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od ctrl_j »

Tady jde krasne videt kde se zacina lamat chleba a je potreba hruby vykon.
Ackoliv ma O3RS o 80 koni min nez Cupra, do 150 kmh je rozdil neznatelny, ve 180 uz brutalni.

Prevodove pomery

Kód: Vybrat vše

Octavia RS 6MT	I-3.77	II-2.09	III-1.47  IV-1.15  V-1.17  VI-0.97,  staly 3.45/2.76
Cupra 280 6MT	 I-3.357  II-2.087  III-1.481 IV-1.088 V-1.097 VI-0.912, staly 3.944/3.087
Přílohy
lotus-vs-cupra-rs.jpg
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Bully
Řidič začátečník
Příspěvky: 124
Registrován: úte 24 lis 00:36

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od Bully »

Vrooom píše:Jen uvedu svuj zdroj pro 22s http://www.zeperfs.com/en/fiche3770-lotus-exige-s.htm a ti to maji ze sport auta. A vykon tomu rozhodne trosku chybi minimalne na NS ;-) Kde jsem nasel 8:25 pro 240hp exige, takze jen na nahaneni na dalnici to urcite neni. Na klasickym okruhu to ale bude jinak :-)
Priznam se, ze me tohle teoretizovani podle ciselnych udaju nalezenych kdovikde na netu nebavi a ani na to nemam cas. Pokud te to ale tak bere, najdi si aspon stranky s relevantnejsimi udaji, protoze se dost tech udaju z tveho odkazu vyrazne lisi od vsech ostatnich. Vlastnost internetu. Nejaka vterina sem nebo tam me ale opravdu zily netrha, i kdyby meli k testovani opravdu tenhle konkretni model. Konkretni vuz, konkretni ridic, podminky mereni? Atd.atd. .
Stejne tak s honenim pindiku na Ringu, ja radsi (i tam) jezdim, nez abych prozival cas, ktereho kdovi kdo kdovi s jakym autem dosahl za kdovijakych podminek na Nordschleife. Podle toho si auto neporizuju. Chleba se lame v praxi, ne v nekonecnem surfovani a zvaneni na internetu.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od Vrooom »

No me zajimalo jak to fici, po te co jsem si precetl tohle.
Na rozíl od HH nebo všelijak vytuněných nádher si na vás skoro nikdo nemá potřebu dokazovat, že by snad mohl být se svým autem rychlejší. Nakonec to ani moc nejde, i spousta těch vzácně potkaných M, RS, Porsche a spol. se až do vysoce nadlegálních rychlostí stejně podívají na Exige jenom zezadu, pokud mně to za to vzácně stojí.
A cekal jsem nejaky bombasticky cislo, ale takto mi spis z toho vyslo, ze to asi myslis do 100km/h :-P
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5759
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od M.Z. »

Ono to je jen o řidiči, podle mě neměli koule jet rychleji. Na NS nepamatuju, že by nás mignul Lotus, naopak jsme jich několik předjížděli.
Ve skutečnosti výhoda nízkého Lotusu není v praxi taková, že by ostatním zmizel v prachu, spíš jde o to sepjetí s řidičem a jízdní zábavu.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Londoner
Řidič začátečník
Příspěvky: 142
Registrován: stř 24 čer 14:52

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od Londoner »

Jinak nevim jak je to popularni v CR, ale v UK dost frcej kit cars.....kamarad si ted bude kupovat (a davat dokupy doma) tak se tesim az se svezu. Za cca 6000 liber je to lidova zabava.

http://www.striker-cars.co.uk/striker/
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold

Poradnej ofroud LR D4!
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27924
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od řidičBOB »

Bully píše: porid si nejaky silny turbodiesel a budes mnohem spokojenejsi nez s Lotusem, ten na tohleto moc neni.
No, primárně strávím dost km na silnicích a ti hlavně na dálnicích. Takže tam si užiji zábavy vcelku dost. Dlouhou dobu jsem měl R36tku, která měla 0-200 za nějakých 23s? To auto mělo ale 1750kg dle TP.
Teď mám silný turbodiesel a jsem taky spokojený, protože ten je sice ještě těžší, ale také značně silnější a mám potřebám vyhovuje...asi i krapet víc než V6 FSI. Není ale vyloučeno, že příští auto nebude zase nějaký benzín...i když už asi ne atmosféra, ale budu doufat, že to bude alespoň větší nebo minimálně rovno V6.
Je ale pravdou, že chleba se láme mezi volantem a sedačkou - často ne pod kapotou.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Bully
Řidič začátečník
Příspěvky: 124
Registrován: úte 24 lis 00:36

Re: S větrem ve vlasech....

Příspěvek od Bully »

M.Z. píše:Ono to je jen o řidiči, podle mě neměli koule jet rychleji. Na NS nepamatuju, že by nás mignul Lotus, naopak jsme jich několik předjížděli.
Ve skutečnosti výhoda nízkého Lotusu není v praxi taková, že by ostatním zmizel v prachu, spíš jde o to sepjetí s řidičem a jízdní zábavu.
Ja jsem s Civicem TypeR na Ringu predjizdel celkem pravidelne zase Porsche a Ferrari a netvrdim proto jeste, ze jim to jezdi pomalu :) Ona Nordschleife neni zrovna okruh pro male Lotusy. Vubec to neni zrovna typicky okruh, vid.
S druhym odstavcem nejde nez plne souhlasit, je to propojeni s ridicem a tovarna na emoce. For je ale i v tom, ze s malym autem relativne za levno a hlavne s nizkymi naklady na provoz a udrzbu muzes drzet krok i s nekolikanasobne drazsimi auty, casto je i predjet. Nemluvim o rychlostech co ja vim blizici se 200, tohle domena meho Exige byt ani nemuze, spis adrenalin to udrzet na ceste. Jenomze useky, kde muzes jet trvale k tem 200 a nejde o rovnou dalnici abys pohledal. Mezi 2 zatackami vyskocis na 200 hrave i s Lotusem.
Odpovědět