V lete som kupoval nove auto - v parametroch som mal podobne rozhodovanie, presiel som vsetky dostupne znacky (okrem talianskych) a skusal snad vsetko od malych aut, cez strednu triedu az po SUVcka... - nakoniec som skoncil s Hondou Civic Sport (1.8). Musim povedat, ze za tie peniaze asi najlepsi kompromis medzi vykonom / priestorom v interieri / jazdnymi vlastnostami / dizajnom / vybavou spomedzi vsetkych vyberanych.
Kombik Civicu sa mi dizajnovo popravde moc nepozdaval, ale oproti hatchbacku ma zas viac miesta vzadu nad hlavou a velkostou kufra je bez konkurencie. Honda (obecne aj ostatne japonske znacky) ma drahsie nahradne diely nez ma napr. koncern, ford alebo opel. Ked som napr. chcel kupit zimne pneu aj s diskami, chceli za to dalsich 60 tisic - boli to síce 17" a titanove disky, ale "obycajne" 16tky mali v ponuke za 24, co je za to stale trochu moc.
Motor 1.8 je vyborny, zo zaciatku som mal vyssiu spotrebu, nez by sa mi pacilo (a to s vyssimi cislami vobec nemam problem
), ale potrebovalo to okolo 2500 km na zajazdenie a momentalne mam dokonca pri cestach po dialnici spotrebu mensiu nez nasa firemna fabia s 1.2TSI. Dynamika pri nizsich otackach samozrejme nie je az taka ako u inych motorov s turbom, ale ak sa nebojis tocit okolo 4t, je dostatocna aj s plne nalozenym autom.
Manualna prevodovka v civicu je jedna z najlepsich, s ktorymi som mal kedy moznost soferovat. Podvozok je skvele nastaveny, v zakrutach drzi (dokonca bez zasahu ESP) aj v situaciach, kedy som uz s astrou alebo i30kou musel razantne brzdit. Neviem ale porovnat s kombikom - s pozicanym autom (obzlast testovacim) ako hovado radsej nejazdim
. Oproti i30ke, cee'du a 308cke ale podvozok trochu zaostava v komfortnosti - obvlast na rozbitych cestach je to citit.
Co sa tyka inych modelov:
- Mazda - podobne ako Honda - super kvalita, dizajn, motor aj podvozok. Bohuzial ale vyssie ceny a osobne mi vadil siroky stredovy stlpik pri nohach - po 10 minutach mi tam strpala prava noha (nebyt tejto vady idem do Mazdy)
- Mitsubishi - skusal som Lancer - vyborna cena, vyborna 1.6 atmosfera, u podvozku som mal pocit, ze je ladeny tvrdsie nez 308 ale stale viac na komfortnejsie nez ma Civic alebo Mazda 3. Tak isto ma priestorny interier, ale bohuzial stary neinovovany dizajn (zvonku aj zvnutra) a nemaju kombik (myslim, ze sportsback by mal zrejme zodpovedat hatchbacku).
- od Kie ma odhovaral sam dealer (predava Kiu, Citroen/Pegueot a Ford) - poznam sa s nim osobne, takze mi na rovinu povedal, ze tie auta maju casto v servise a navyse nahradne diely nie su az take lacne, ako si ludia myslia. Takze ak korejca, radsej hyundai.
- Ford Focus ma celkom dost maly interier obvlast na mieste spolujazdca je zle tvarovana stredova konzola, ktora je okrem ineho mozno trochu pretlacitkovana (to je asi o vkuse a zvyku). Za to ma focus ale rozhodne najlepsi podvozok z tebou spominanych modelov - perfektny v zakrutach a komfortny aj na rozbitych cestach. Cenou ma ale ford sklamal a radsej by som si radsej bud priplatil za nove Mondeo, alebo este radsej isiel do 2-3 rocneho mondea za +- rovnaku cenu ako focus.
- Opel - nova Corsa sa im fakt podarila, ale tu v bohuzial v kombiku nemaju
. Starsia Astra je na zadnych sedadlach velmi stiesnena, dokonca tam nevydrzala ani priatelka, ktora nemala vzadu problem ani v i10. Novu Astru som bohuzial nemal tu cest - este nebola v ponuke a tak isto by som ako ty 8 mesiacov cakat nechcel
- Renault podla mna prilis podlahol downsizingu a s tymi motormi to prehnal - Clio s 1.2 bolo malo dynamicke, do mesta to asi staci, ale po dialnici by som s tym jazdit nechcel. Z Megana si toho uz popravde ale moc nepamatam, iba to, ze verzia RS bola super
- Toyota ma v pripade Aurisu a Coroly trochu sklamala, interier sa mi v nich zdal celkom lacny, jazdnou dynamikou to boli super auta (isiel som s nimi ale iba po dobrej ceste v meste, takze ku kvalite podvozku sa moc vyjadrit nemozem) ale vyssou cenou oproti ostatnym znackam ma odradili uplne. Za to ale ak by som mal kupovat male auto beriem Yarisa
- Koncern - Leon, Golf, Fabia/Rapid/Octavia - celkom fajn je ze sa snazia byt prakticke s dostatocnym priestorom v interieri, nahradne diely su v tej lacnejsej casti spektra (i ked nie najlacnejsie ako sa zvykne hovorit), v zaklade maju slusnu cenu, ale ak si cokolvek prihodim k vybave tak oproti korejskym/japonskym znackam sa dostavam do vyssich cifier (octavia v rovnakej vybave by ma vysla o 100t viac nez Civic - co je celkom slusny rozdiel). Oturbene motory maju super vykon, a s manualnou prevodovkou aj dobru dynamiku. Osobne mam ale k tym znackam trochu odpor - mozno kvoli nasim firemnym vozom a konzervativnejsiemu dizajnu
- S citroenmi som vobec nejazdil, pri vybere som ich v podstate hned vyradil kvoli interieru - nejak mi nesadol a necitil som sa v nom dobre
- V Peugeote medzi 208 a 308 som v pripade priestoru v interieri moc velky rozdiel nevidel, v oboch som sa citil mierne stiesnene a podobne ako u Mazdy som mal problemy vojst sa vedla napuchnutych stredovych konzol. 308 ma fajn komfortny podvozok, ale ten 1,2l motor je na tom podobne ako renault. Sice to ma 110 koni, ale ked to mozem porovnat so 100 konovou 1,4kou v svojej i30ke, tak to iba huci a nema tah. Do mesta fajn, na dialnici by som zrejme hodne nadaval a asi uvaril turbo.
Dufam, ze to nejak pomoze s vyberom