Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
KoPP: Temto vecem se dlouhodobe branim, ze dvou duvodu:
1) Nedosazitelnost vzajemne srovnatelnosti. Bohuzel, auta testuje dohromady kolem peti lidi, je organizacne prilis slozite zajistit jim vsem patricnou techniku, k tomu je treba, aby to vsichni delali na stejnem miste, za stejnych povetrnostnich podminek apod. Je opravdu nerealne zajistit srovnatelne podminky, proto je lepsi neco takoveho nedelat vubec, bylo by to jen zavadejici.
2) Mam rad uzivatelske testy, mam rad popisne testy. Spravny test ma byt subjektivnim pohledem velmi zkuseneho ridice, ktery je schopen sve dojmy dobre popsat. Podobnym technickym pristupem se - chte nechte - zacne zejmena to druhe vytracet. Dam tam tabulku a kapitolu o vnitrnim hluku mohu vynechat; vyslo to 65 dB, to je nejmene ve tride, skvele, hotove, vyrizene. Pak si to nekdo koupi a zjisti, ze pocitova realita je i pres tabulkove parametry uplne odlisna...
Zkratka chci delat testy od lidi pro lidi, na tom to musi stat. Necemu navic se nebranim, ale nechci, aby nekdo stravil polovinu tydne zjistovanim nejakych excelovych udaju misto toho, aby auto dobre poznal a popsal na nem to dulezite, ne zjistoval jen to co musi byt v tabulce.
Neco jineho je udelat test zamereny primo na spotrebu neboo hluk, kde se sejde 10 aut na jednom miste a tam se urcite parametry srovnaji. Ale zatezovat bezne testy tisicem podobnych udaju povazuji za spatnou cestu. To delaji nektera nemecka media a jejich testy se mi vubec nezamlouvaji.
K cemu bych se rad vratil je mereni dynamiky v sirsim spektru nez jak ji uvadi tabulky, i kdyz neprenosti zde take zustanou. Lepsi ale mit nejakou predstavu o zrychleni na 200 nez zadnou. Tempomatova spotreba je opet nerealna - kazde auto nema tempomat a to je jen jeden faktor. Pak jsou tu ruzni autori, ruzne silnice, ruzny cas, ruzna hustota vzduchu, ... Nekonecne mnoho moznosti. Opet mi prijde byt lepsi nejakym zpusobem lidsky rici, zda je dane auto svou spotrebou zajimave ci problematicke, protoze opet muze vyjit skvela tempomatova spotreba pri 100 km/h, ale treba tezke auto s turbomotorem pri kazdem zrychleni vezme tolik, ze to nehraje velkou roli.
Chceme opravdu o autech predevsim psat, to je zaklad. Vyplnovani tabulek prenecham rad tem, kteri o autech nic kloudneho napsat neumi...
1) Nedosazitelnost vzajemne srovnatelnosti. Bohuzel, auta testuje dohromady kolem peti lidi, je organizacne prilis slozite zajistit jim vsem patricnou techniku, k tomu je treba, aby to vsichni delali na stejnem miste, za stejnych povetrnostnich podminek apod. Je opravdu nerealne zajistit srovnatelne podminky, proto je lepsi neco takoveho nedelat vubec, bylo by to jen zavadejici.
2) Mam rad uzivatelske testy, mam rad popisne testy. Spravny test ma byt subjektivnim pohledem velmi zkuseneho ridice, ktery je schopen sve dojmy dobre popsat. Podobnym technickym pristupem se - chte nechte - zacne zejmena to druhe vytracet. Dam tam tabulku a kapitolu o vnitrnim hluku mohu vynechat; vyslo to 65 dB, to je nejmene ve tride, skvele, hotove, vyrizene. Pak si to nekdo koupi a zjisti, ze pocitova realita je i pres tabulkove parametry uplne odlisna...
Zkratka chci delat testy od lidi pro lidi, na tom to musi stat. Necemu navic se nebranim, ale nechci, aby nekdo stravil polovinu tydne zjistovanim nejakych excelovych udaju misto toho, aby auto dobre poznal a popsal na nem to dulezite, ne zjistoval jen to co musi byt v tabulce.
Neco jineho je udelat test zamereny primo na spotrebu neboo hluk, kde se sejde 10 aut na jednom miste a tam se urcite parametry srovnaji. Ale zatezovat bezne testy tisicem podobnych udaju povazuji za spatnou cestu. To delaji nektera nemecka media a jejich testy se mi vubec nezamlouvaji.
K cemu bych se rad vratil je mereni dynamiky v sirsim spektru nez jak ji uvadi tabulky, i kdyz neprenosti zde take zustanou. Lepsi ale mit nejakou predstavu o zrychleni na 200 nez zadnou. Tempomatova spotreba je opet nerealna - kazde auto nema tempomat a to je jen jeden faktor. Pak jsou tu ruzni autori, ruzne silnice, ruzny cas, ruzna hustota vzduchu, ... Nekonecne mnoho moznosti. Opet mi prijde byt lepsi nejakym zpusobem lidsky rici, zda je dane auto svou spotrebou zajimave ci problematicke, protoze opet muze vyjit skvela tempomatova spotreba pri 100 km/h, ale treba tezke auto s turbomotorem pri kazdem zrychleni vezme tolik, ze to nehraje velkou roli.
Chceme opravdu o autech predevsim psat, to je zaklad. Vyplnovani tabulek prenecham rad tem, kteri o autech nic kloudneho napsat neumi...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
to mas pavle pravdu, na druhou par cisel by obcas podporily tvrzeni, ktere jsou casto na hrane uveritelnosti. chapu, ze to nejde vzdy a vsem, ale v kazdem rozumnem pripade to je na miste. Napr. pises o predstave zrychleni, dveste za 20 je proste dve ste za 20. Neni to tak, ze to je pocit, jako by to byloz a 15 a ani hruza za 25.
Na druhou stranu zminujes v testu spotrebu, neznat te, tak mi casto vstavaji vlasy hruzou
Na druhou stranu zminujes v testu spotrebu, neznat te, tak mi casto vstavaji vlasy hruzou
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
Urcite je vhodne podporit nektere udaje, zvlaste ty hure uveritelne, necim jinym nez slovy. To souhlasim a mam to i ve zvyku. Ale ma to byt opravdu vec ad hoc podle toho, zda je to pro dany vuz specificke, nebo ne. Pokud na tohle rezignujeme, skoncime tak, ze budeme na jednu stranu chodit s metrem kolem kufru Ferrari California a na druhou merit zrychleni na 160 s Fabii HTP.
Ale dokazu si predstavit opravdu leccos, nad to je ovsem treba pohlednout na situaci, ve ktere aktualne fungujeme - budujeme v mnoha ohledech uplne zakladni veci, jeste ani nezpracovavame vsechen obsah v takovem rozsahu, v jakem bych si predstavoval. Dokud nedosahneme alespon stabilizace tohoto zakladniho stavu, moc myslenek na ladeni nekterych detailu z podstaty mit nebudeme.
Mohu slibit, ze se nejakemu idealu budeme snazit blizit, ale chce to cas. Vcera jsme uzavreli teprve prvnich 30 dnu noveho fungovani, ktere bylo z 90 procent postavene na zelene louce.
Ale dokazu si predstavit opravdu leccos, nad to je ovsem treba pohlednout na situaci, ve ktere aktualne fungujeme - budujeme v mnoha ohledech uplne zakladni veci, jeste ani nezpracovavame vsechen obsah v takovem rozsahu, v jakem bych si predstavoval. Dokud nedosahneme alespon stabilizace tohoto zakladniho stavu, moc myslenek na ladeni nekterych detailu z podstaty mit nebudeme.
Mohu slibit, ze se nejakemu idealu budeme snazit blizit, ale chce to cas. Vcera jsme uzavreli teprve prvnich 30 dnu noveho fungovani, ktere bylo z 90 procent postavene na zelene louce.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
jj mame se proste ne co tesit. samo, ze u testu kalifornie nema smysl resit velikost kufru, na druhou stranu u testu kombiku stredni tridy napr. delka, sirka a vyska potesi jako udaj.
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
Jiste, ja se jen branim nejake pausalni odosobnene metrice.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
Taky porovnavaci test podobnych aut by urobil radost, memusite porovnavat len priamo auta ale napriklad niektore ich systemy.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
jakekoli srovnavacky budou obtizne, je problematicke domluvit ta auta na jeden termin, navic to vyzaduje vzajemnou kooperaci vice lidi apod.merlin píše:Taky porovnavaci test podobnych aut urobil radost, memusite porovnavat len priamo auta ale napriklad niektore ich systemy.
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
V teto redakci umime co do srovnavacich testu mnohem vice, mame lepsi podminky pro praci nez drive. Srovnavaci testy dvou aut budou urcite castejsi (viz treba nedavny M3 vs RS5, prijdou ale ke slovu spise v lete, kdy se to realizuje snaze), ale dostat na jedno misto treba 10 aut bude zatim nad nase sily...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
Když zde běží diskuze o testech, byl by velký problém uvádět naměřenou hmotnost testovaného auta? Udělat nějaký jednotný systém (např. vždy z plnou nádrží). Ono je někdy docela podstatný rozdíl, jestli výrobce uvádí 1100kg a v testu má auta třeba 1180kg.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Co chystáme na Autoforum.cz
jarka: To by slo, hmotnosti jsou obvykle vylhane, stejne jako rozlozeni mezi napravy. Papir snese vse... Preptam se, jestli by to pro nas nekdo neudelal vymenou za zminku v clanku nebo neco podobneho.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n