Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Moderátor: řidičBOB
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Takže ještě jednou, od jakých otáček se dá tabulce věřit ? A dá se jí vůbec věřit ?
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Dobre, tak jen pro Vas: tabulce muzete verit od 1000 ot. do 40% seslapnuti plynu. Mimo tuto oblast nemusi pozadavek vzdy odpovidat skutecnosti.
Tady si muzete nastudovat nejake zaklady jak to cele funguje: https://sites.google.com/site/vagecumap ... ne-control
Tady si muzete nastudovat nejake zaklady jak to cele funguje: https://sites.google.com/site/vagecumap ... ne-control
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Tabulce nelze věřit ani v rozsahu od 1000 ot. do 40% seslapnuti plynu. I v tomto rozsahu chybně tvrdí, že největší krouťák je při 1000 ot./mi a s vyššími otáčkami už jen klesá. Myslím že pro naše účely je tahle tabulka úplně k ničemu
Osobně bych si tipnul že by závislost krouťáku na procentu sešlápnutí plynu při konstantních otáčkách mohla vypadat třeba takhle:
Osobně bych si tipnul že by závislost krouťáku na procentu sešlápnutí plynu při konstantních otáčkách mohla vypadat třeba takhle:
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Pečlivě jsem po dvojím výkladu znovu prostudoval tabulku a usoudil, že je vlastně ouplně nahouno.
Pokud jde o Vanův graf, tak taky. Dnes nejde totiž % zatížení k ničemu vztáhnout. Dřív to byla dejme tomu poloha škrtící klapky, potažmo úhel sešlápnutí plynu, protože vazba byla pevná. Podobně u dieselu to mohla být poloha regulační tyče. Dnes tyto věci ztratily zcela smysl, takže záleží jak si nadefinuješ co to je to zatížení. Pokud procento z maximálního momentu při daných otáčkách, pak bude závislost lineární, prostě proto, že to tak definuješ.
Prostě když bude mít motor maximální moment při 1500min-1 třeba 100Nm, tak 50% zatížení znamená, že z něj taháš 50Nm a podle toho nastavíš regulační tyč,pedál, knoflík......
Pokud jde o Vanův graf, tak taky. Dnes nejde totiž % zatížení k ničemu vztáhnout. Dřív to byla dejme tomu poloha škrtící klapky, potažmo úhel sešlápnutí plynu, protože vazba byla pevná. Podobně u dieselu to mohla být poloha regulační tyče. Dnes tyto věci ztratily zcela smysl, takže záleží jak si nadefinuješ co to je to zatížení. Pokud procento z maximálního momentu při daných otáčkách, pak bude závislost lineární, prostě proto, že to tak definuješ.
Prostě když bude mít motor maximální moment při 1500min-1 třeba 100Nm, tak 50% zatížení znamená, že z něj taháš 50Nm a podle toho nastavíš regulační tyč,pedál, knoflík......
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Honza: Já nakreslil graf závislosti krouticího momentu na poloze plynu při konstantních otáčkách. Graf je samozřejmě orientační, pro různé otáčky bude vypadat jinak (ale podobně) a stejně tak bude vypadat různě pro různé motory a různé mapy jejich ŘJ. Ale celkem trvám na tom, že minimálně ve středních otáčkách ten graf vyjadřuje skutečný projev motoru - tj. při nulovém nebo malém plynu je moment záporný a motor proto brzdí, s dalším přidáním plynu moment protne nulu - tj ani nebrzdí ani netáhne, a další přidávání plynu moment zvětšuje až do maxima příslušného daným konstantním otáčkám. Netuším co na tom chceš zpochybňovat
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Tvar, průběh... je dán tím jak to programátor udělá. Může udělat počátek zdvihu plynu citlivější a konec ve stylu kickdown, nebo taky ne.
A na záporné hodnoty se už vykašli. Opravdu se to takhle nikde neuvádí a ani to nemá smysl.
A na záporné hodnoty se už vykašli. Opravdu se to takhle nikde neuvádí a ani to nemá smysl.
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Velmi správně, tvar a průběh je dán tím jak to programátor udělá. Píšu snad něco jiného ?
A on to vůbec někdo někde uvádí ? Závislost krouťáku na poloze plynu při konstantních otáčkách ? Dej link, já to nenašel nikde.Honza42 píše:A na záporné hodnoty se už vykašli. Opravdu se to takhle nikde neuvádí a ani to nemá smysl.
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Dá se to vynést do úplné charakteristiky spalovacího motoru, stejně jako spotřeba a cokoliv jiného.
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Dá se udělat leccos, ale opravdu to někdo dělá ?
Já se ptal jestli takový graf opravdu někdo někde uvedl když ty říkáš že to mám blbě. Klidně dej příklad jak to má vypadat podle tebe správně
Já se ptal jestli takový graf opravdu někdo někde uvedl když ty říkáš že to mám blbě. Klidně dej příklad jak to má vypadat podle tebe správně