Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Moderátor: řidičBOB
Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
ahoj,
neměl by někdo graf Závislosti kroutícího momentu na množství přidaného plynu, při konstantních otáčkách (třeba těch ve kterých je kroutící moment nejvyšší) pro nějaký benzinový běžně vyráběný sériový motor (třeba z fabie 1.4 MPI 50kw, byť je to trochu vykopávka:)). A naprosto bezvadný by bylo, kdyby měl někdo dokonce 3D graf, kde je závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu a na různý otáčkách.
Děkuji za odpověď
neměl by někdo graf Závislosti kroutícího momentu na množství přidaného plynu, při konstantních otáčkách (třeba těch ve kterých je kroutící moment nejvyšší) pro nějaký benzinový běžně vyráběný sériový motor (třeba z fabie 1.4 MPI 50kw, byť je to trochu vykopávka:)). A naprosto bezvadný by bylo, kdyby měl někdo dokonce 3D graf, kde je závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu a na různý otáčkách.
Děkuji za odpověď
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Tak při konstantních otáčkách se mění moment se zatížením od nuly až po maximální hodnoutu při danných otáčkách (to je to číslo běžně udávané v grafech rychlostní charakteristiky). Což jsi asi nečekal, že?
Jinak hledej termín "úplná charakteristika motoru"
https://www.google.cz/search?q=%C3%BApl ... FAod7vgC7g
Hned ten první obrázek bude (tvarem nikoliv čísly) odpovídat 1,4 Mpi
Hele, 1,4 Mpi je pro cvika na fakultě, ne? Nechceš náhodou někde něco opsat, lajdáku ?
Jinak hledej termín "úplná charakteristika motoru"
https://www.google.cz/search?q=%C3%BApl ... FAod7vgC7g
Hned ten první obrázek bude (tvarem nikoliv čísly) odpovídat 1,4 Mpi
Hele, 1,4 Mpi je pro cvika na fakultě, ne? Nechceš náhodou někde něco opsat, lajdáku ?
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Tak tohle bych skutečně nečekal. Já doteď žil v přesvědčení, že moment nezačíná od nuly ale už od nějaké poměrně významné záporné hodnoty která odpovídá brzdnému účinku motoru při zavřeném plynu. Nebo nemám pravdu ?
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Tak uvádí se jen kladná část, nebo od volnoběhu pro dané otáčky, chceš-li. Ale ještě spíše se měří od nějakých 20% zatížení nahoru. Už jen proto, že se tam vynáší měrná spotřeba.....a čísla jako nekonečno nikoho moc neberou.
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
překvapím tě, ale čekal (ironie)
díky za obrázek, kdyžtak žádnou automobilovou ani strojní fakultu nestuduji a nikdy jsem nestudoval.
Jen mi šlo o to jak vypadá ten graf tvarem. Protože mi přišlo, tak že moment slušně roste tak do cca 60-70% sešlápnutí pedálu a dál už moc ne, a že ten plyn navíc nemá cenu mačkat vzhledem k zvýšení spotřeby a tudíž že ten graf je něco jako konkávní parabola což, se mi potrvdilo. Díky:-)
díky za obrázek, kdyžtak žádnou automobilovou ani strojní fakultu nestuduji a nikdy jsem nestudoval.
Jen mi šlo o to jak vypadá ten graf tvarem. Protože mi přišlo, tak že moment slušně roste tak do cca 60-70% sešlápnutí pedálu a dál už moc ne, a že ten plyn navíc nemá cenu mačkat vzhledem k zvýšení spotřeby a tudíž že ten graf je něco jako konkávní parabola což, se mi potrvdilo. Díky:-)
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Honza: Co myslíš tím "od volnoběhu pro dané otáčky" ? Myslel jsem že galwinův dotaz i tvá odpověď se týkaly konstatních otáček.
galwin: sešlápnutí plynu si stejně přebere řídicí jednotka, takže větší závislost na spotřebě bych tam nehledal. Snad ještě u karburátorového motoru
jinak ta charakteristika u konstatních otáček bude začínat opravdu záporným momentem (brzdící motor), při určitém plynu protne nulu (v závislosti na otáčkách motoru a rozhodnutí ŘJ) a stoupá až k maximu a souhlasím že v oblasti před maximem se strmost křivky sníží
galwin: sešlápnutí plynu si stejně přebere řídicí jednotka, takže větší závislost na spotřebě bych tam nehledal. Snad ještě u karburátorového motoru
jinak ta charakteristika u konstatních otáček bude začínat opravdu záporným momentem (brzdící motor), při určitém plynu protne nulu (v závislosti na otáčkách motoru a rozhodnutí ŘJ) a stoupá až k maximu a souhlasím že v oblasti před maximem se strmost křivky sníží
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Nemám poruce žádný atmo motor, ale takhle vypadá "mapa pedálu plynu" pro TDI.
x - otáčky
y - požadavek na množství paliva
z - poloha pedálu
x - otáčky
y - požadavek na množství paliva
z - poloha pedálu
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
ale nikde tam není ten krouticí moment
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 19 říj 13:14
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
zajímavé, ale galwin chtěl spíš, když zná otáčky a zatížení motoru (např. v procentu sešlápnutí plynu, nebo třeba úhlu pootevření škrticí klapky) odečíst moment.
Tady vidím samou měrnou spotřebu v závislosti na otáčkách a momentu.
Sám taky nevím, jak se takový graf jmenuje.
Tady vidím samou měrnou spotřebu v závislosti na otáčkách a momentu.
Sám taky nevím, jak se takový graf jmenuje.
Re: Závislost kroutícího momentu na množství přidaného plynu
Chcete Nm, tady máte Nm.
Tahle konkrétní "mapa" je pro 5. rychlostní stupeň manuální převodovky u motoru 2.0 TDI 16V typ BKD.
Motor má v sérii papírově 320 Nm a reálně tak 350, takže na pedál plynu je přibližně od 70% dráhy "hluchý".
Tahle konkrétní "mapa" je pro 5. rychlostní stupeň manuální převodovky u motoru 2.0 TDI 16V typ BKD.
Motor má v sérii papírově 320 Nm a reálně tak 350, takže na pedál plynu je přibližně od 70% dráhy "hluchý".