Nové nebo ojeté do 200 000?
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
Pročet jsem si tuhle diskuzi a zaujala mě informace o drahých mladých ojetinách. Začínám zvažovat koupi nového auta, ale v žádným případě si nebudu moct dovolit funglovku, ale ty ceny ojetin mi příjdou doslova smrtící. Proč jsou tak drahý? Nevíte jaký je výhodný poměr stáří/výkon/cena? O značku mě zatím nijak nejde. Jen bych si rád začal zjišťovat, co a jak abych měl představu.
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
"výhodný poměr stáří/výkon/cena" myslím neexistuje.
Pro někoho toto poskytuje zcela nové auto, pro jiného roční a pro dalšího 10 leté.
Pro někoho toto poskytuje zcela nové auto, pro jiného roční a pro dalšího 10 leté.
2.9T RWD
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
Nevím komu slouží nové auto poměrem cena výkon. Jen když odjedu z toto autosalonu a chci to druhej den prodat, tak jsem přišel o podstatnou část hodnoty, kterou už mi nikdo nikdy nezaplatí. Navíc pár let jetý auto se dá ještě chytit v platný záruce a cena bude někde jinde.
Například já měl pežota 206 1.4 benál rv. 2000. Za celou dobu cca 8let jsem řešil přetěsnění vany a převodovky, kompresor klimy, zapalovací cívku, nové přední okno a pár další blbin. A za todle bych si měl platit extra love abych to měl v záruce?:D Za celejch 8 let investice tak asi 30 tisic korun na opravy mimo spotřebák....
Například já měl pežota 206 1.4 benál rv. 2000. Za celou dobu cca 8let jsem řešil přetěsnění vany a převodovky, kompresor klimy, zapalovací cívku, nové přední okno a pár další blbin. A za todle bych si měl platit extra love abych to měl v záruce?:D Za celejch 8 let investice tak asi 30 tisic korun na opravy mimo spotřebák....
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
Ta vyrazna strata hodnoty sa podla mna prejavi len na autach s kupnou cenou cez 30k€. Napriklad zohnat 1-2 roky staru Daciu Logan MCV za dobru cenu je asi nemozne. Dacia Duster 4x4 je na tom velmi podobne, aj po 5tich rokoch sa predava za cca. 9k€, pritom novy sa da zohnat od 13k€.
Takze ano, pri aute za 30k+€ mi rozdiel medzi nakupnou a predajnou cenou po 2 rokoch asi naozaj bude vadit, pri aute za 10k€ mi to asi bude jedno, pretoze za tie 2 roky pravdepodobne miniem ovela viac penazi na PHM nez bude rozdiel v cene.
Pri jazdenom aute musi mat clovek stastie, ak ho ma, tak to je super kupa. Ak ho nema, tak v priebehu 1-2 rokov moze do auta nasypat tolko penazi ako by ho stalo ine nove auto.
Takze ano, pri aute za 30k+€ mi rozdiel medzi nakupnou a predajnou cenou po 2 rokoch asi naozaj bude vadit, pri aute za 10k€ mi to asi bude jedno, pretoze za tie 2 roky pravdepodobne miniem ovela viac penazi na PHM nez bude rozdiel v cene.
Pri jazdenom aute musi mat clovek stastie, ak ho ma, tak to je super kupa. Ak ho nema, tak v priebehu 1-2 rokov moze do auta nasypat tolko penazi ako by ho stalo ine nove auto.
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
A nebo taky můžeš ušetřit půlku ceny novýho auta...je to o kusu na kterej narazíš a dle toho jak s tím jezdil ten lojza před tebou.kosto píše: Pri jazdenom aute musi mat clovek stastie, ak ho ma, tak to je super kupa. Ak ho nema, tak v priebehu 1-2 rokov moze do auta nasypat tolko penazi ako by ho stalo ine nove auto.
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
Jsou auta a auta. Ojetiny a ojetiny. Mám ozkoušeno, že například peugeot 206 je držák. O Fordu Mondeo jsem slyšel taky v tomto směru chválu a Golfů nebo Seatů jezdí taky mraky, takže by bylo moudré se kouknout po držácích, který i ojetů mohou ještě dobu sloužit a nemusí to být nutně past nebo studna na prachy.
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
k te ztrate hodnoty levnych aut - v rodine probehla vymena 2.5 lete i20 za novou. porizovaci cena stare byla 215t, vzali to protiuctem za 170t.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
Tak ten rozdíl je asi jak u kterejch. U některých to klesá rychleji u některých ne. Zřejmě to co se prodává a "letí" si cenu drží dlouho - škoda, vw a tydle novejsi i20/30 atd.
- Miroslavoj
- Adept autoškoly
- Příspěvky: 10
- Registrován: čtv 20 srp 13:01
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
Škodárny si u nás drží cenu hlavně proto, že je po nich taková vysoká poptávka a proč? Protože je to domácí značka. Obdobně je to s VW... konec konců stejná fabrika, že jo? To ovšem nemusí znamenat, že to jsou držáci.
Re: Nové nebo ojeté do 200 000?
Chybi tu dost podstatny faktor a sice kilometrovy najezd. Tohle melo pod 50 tkm…?mmira píše:k te ztrate hodnoty levnych aut - v rodine probehla vymena 2.5 lete i20 za novou. porizovaci cena stare byla 215t, vzali to protiuctem za 170t.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/