Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Ahoj lidi.
Řeším dilema, jelikož se stěhuji blíž Praze (momentálně jsem v Brně) a potřebuji občas dojet do Prahy (jinak makám z domu). Zřejmě tam tedy nebudu muset jezdit furt (ale do budoucna nevidím), jen tak max 2x - 3x týdně. Také nemám v obci ani potraviny atd. takže všude dojíždět i kratší trasy (do kšeftu pro pivo atd.
Cesta do Prahy je od mého bydliště cca 65 Km. Tedy 130km 1 jízda tam i zpět. Občas budu potřebovat ale i do Brna.
Můj problém je. že na to vše mám do 200 tisíc a nechci koupit vrak a další love do něj cpát. takže je to dilema co koupit.
varianty:
1) Někdo říká, že Alfa je poruchová někdo že ne a furt dokola. Pravda nevím kde bude, asi někde uprostřed, ale je pravda, že ojetou 159 v 1.9 JTD seženu do 200k úplně v pohodě. Dá se s ní jezdit tak za 5 litru po dálnici. Výbava je také nadstandardní. Jediný problém je, že to bude mít cca 150tkm nalítané a bude to diesel. Tudíž dražší oprava všeho, a alfu neopraví asi Pepa z vesnice. Cena za 1Km bude někde kolem 1.9 Kč.
2) Napadlo mě koupi si také něco ze "spolehlivějších" značek, ale všechno je to buď moc drahé, nebo to má nalítané tak min. 200tkm. Což si nemyslím, že bude pro mou peněženku to pravé, jelikož tyto vozy budou asi potřebovat dost náročný servis. O nejakém starém BMW neuvažuji (nechci náhon na zadek) a koncern VW mi příjde prostě moc "značkový" a zbytečně drahý. Navíc za tudle cenu u nich seženu jenom vrak (to platí i u BMW, Mercedes, atd)...
3) Pak mě napadl plyn. Jo koupit si benzín nejlíp už s LPG a nebo předělat na plyn. Samozřejmě zas dilema jaká značka a model. Padl mi do oka Renault Fluence, jelikož je levný, velký a výbava vcelku ok. Problém jsou motory 1.6 co nemaj moc koníků a hlavně 6ku. I když za těch cca 200k se dá sehnat vůz co má najeto 80ktkm a rv. 2010+. Pak také starší focus z roku cca 2008 a nalítanejma kolem 150tkm. Focus má ale zas výhodu, že je prostě mín. ošizenej a 2.0 má dostatečně výkonu. Samozřejmě je zas starší a má nalítáné 2x tolik...
Takže co teď. Láká mě ten Fluence kterej má najeto cca 80tkm a LPG už instalován. Cena v pohodě do 200k. Samozřejmě není to s motorem 1.6 závodnička a 6ka prostě chybí, ale ten nájezd a stáří je výborné. Také spotřeba cca 9l plynu je good. (1.35 Kč na kilometr). Alfa také nemá velkou spotřebu a stav bude ok - ale jak dlouho. Na druhou stranu má 6ku, vypadá líp a na dálnici se hodí mnohem lépe.
Jaký je váš názor? Co vybrat? Předem díky.
Řeším dilema, jelikož se stěhuji blíž Praze (momentálně jsem v Brně) a potřebuji občas dojet do Prahy (jinak makám z domu). Zřejmě tam tedy nebudu muset jezdit furt (ale do budoucna nevidím), jen tak max 2x - 3x týdně. Také nemám v obci ani potraviny atd. takže všude dojíždět i kratší trasy (do kšeftu pro pivo atd.
Cesta do Prahy je od mého bydliště cca 65 Km. Tedy 130km 1 jízda tam i zpět. Občas budu potřebovat ale i do Brna.
Můj problém je. že na to vše mám do 200 tisíc a nechci koupit vrak a další love do něj cpát. takže je to dilema co koupit.
varianty:
1) Někdo říká, že Alfa je poruchová někdo že ne a furt dokola. Pravda nevím kde bude, asi někde uprostřed, ale je pravda, že ojetou 159 v 1.9 JTD seženu do 200k úplně v pohodě. Dá se s ní jezdit tak za 5 litru po dálnici. Výbava je také nadstandardní. Jediný problém je, že to bude mít cca 150tkm nalítané a bude to diesel. Tudíž dražší oprava všeho, a alfu neopraví asi Pepa z vesnice. Cena za 1Km bude někde kolem 1.9 Kč.
2) Napadlo mě koupi si také něco ze "spolehlivějších" značek, ale všechno je to buď moc drahé, nebo to má nalítané tak min. 200tkm. Což si nemyslím, že bude pro mou peněženku to pravé, jelikož tyto vozy budou asi potřebovat dost náročný servis. O nejakém starém BMW neuvažuji (nechci náhon na zadek) a koncern VW mi příjde prostě moc "značkový" a zbytečně drahý. Navíc za tudle cenu u nich seženu jenom vrak (to platí i u BMW, Mercedes, atd)...
3) Pak mě napadl plyn. Jo koupit si benzín nejlíp už s LPG a nebo předělat na plyn. Samozřejmě zas dilema jaká značka a model. Padl mi do oka Renault Fluence, jelikož je levný, velký a výbava vcelku ok. Problém jsou motory 1.6 co nemaj moc koníků a hlavně 6ku. I když za těch cca 200k se dá sehnat vůz co má najeto 80ktkm a rv. 2010+. Pak také starší focus z roku cca 2008 a nalítanejma kolem 150tkm. Focus má ale zas výhodu, že je prostě mín. ošizenej a 2.0 má dostatečně výkonu. Samozřejmě je zas starší a má nalítáné 2x tolik...
Takže co teď. Láká mě ten Fluence kterej má najeto cca 80tkm a LPG už instalován. Cena v pohodě do 200k. Samozřejmě není to s motorem 1.6 závodnička a 6ka prostě chybí, ale ten nájezd a stáří je výborné. Také spotřeba cca 9l plynu je good. (1.35 Kč na kilometr). Alfa také nemá velkou spotřebu a stav bude ok - ale jak dlouho. Na druhou stranu má 6ku, vypadá líp a na dálnici se hodí mnohem lépe.
Jaký je váš názor? Co vybrat? Předem díky.
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Za 200 tisic ojeteho renaulta? ja mel v srpnu rozpocet 160tis, koupil jsem fabku 2 gen. 1.9TDi s 220t na tachometru. Nyni najeto pres 3t km, bez problemu. 40%dalnice, zbytek mesto, spotreba 4.8l/100km coz pri cene nafty dela cca 1.2kc na 1km nepletu se?
Fabia II 1.9TDi
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
To jo ale fábia je prostě malý autíčko. Mám ted peugeot 206 co by mi zůstal a jezdila by s ním přítelkyně, ale já potřebuju něco většího kam naložím 4 lidi a pohodlně dojedou 200km. Taky 220t se mi zdá dost na takovej prcek jakej je fábia. Spotřeba je super to jo, ale u toho dieslu s 220t budou určo další investice...navíc já bych potřeboval minimálně rapida nebo líp oktávku a tu za ty love neseženu v nějakým ok stavu a ani to nechci, má to každej a za ty love na tom nic úžasného nevidím. Ta Alfa je oproti tomu jako nebe a dudy, aspoň vzhledem, výkonem a výbavou. Fluence zas je zas skoro novej a v dieselu 1.5 má i 6ku takže tu kombi kolem 6 taky dá. Trhač asfaltu to sice není, ale i tak má o 10koní víc jak ta fabie...
Otec má BMW 530D z roku nějak 2002 a i když je to super auto s dobrou spotřebou a výkonem, opravoval na tom už milion věcí, jelikož má najeto nějak těch 270t...takže hodně ojetý nechci.
Otec má BMW 530D z roku nějak 2002 a i když je to super auto s dobrou spotřebou a výkonem, opravoval na tom už milion věcí, jelikož má najeto nějak těch 270t...takže hodně ojetý nechci.
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Ovšem z hovna bič neupleteš, buď přitlačíš s prachama, nebo holt musíš do ojetiny s větším nájezdem.
Dobrou spotřebu měly např. C4 1,6HDI, ovšem ty potřebuješ velké auto s malou spotřebou, to jsou protichůdné požadavky.
Doporučuju celou akci ještě jednou přehodnotit.
Dobrou spotřebu měly např. C4 1,6HDI, ovšem ty potřebuješ velké auto s malou spotřebou, to jsou protichůdné požadavky.
Doporučuju celou akci ještě jednou přehodnotit.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Nepotřebuji velké auto, jen ne pidi jako fábie či 206ka. Ale ten C4 picasso třebas zas tak malej nebude a cena ujde. S motorem 1.6HDi se sehnat dá.
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
C4 Picasso vzhledem k aerodynamice a čelní ploše asi nebude to pravé na spotřebu při dálniční rychlosti, možná by to chtělo něco nižšího, C5/407 1.6 HDI.korwinus píše:Nepotřebuji velké auto, jen ne pidi jako fábie či 206ka. Ale ten C4 picasso třebas zas tak malej nebude a cena ujde. S motorem 1.6HDi se sehnat dá.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Sestra měla přesně tohle auto a jezdila s tím Prahu okolo 8l.
4 lidi ten kousek ujedou i ve Fábii, když nemám potřebný obnos, tak nevymýšlím nesmysly a beru ověřenou alternativu.
Předpokládám, že ti další 3 lidi se podílejí na nákladech.
Extra spořivý tratí 2x...
4 lidi ten kousek ujedou i ve Fábii, když nemám potřebný obnos, tak nevymýšlím nesmysly a beru ověřenou alternativu.
Předpokládám, že ti další 3 lidi se podílejí na nákladech.
Extra spořivý tratí 2x...
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Ja nerikam jdi do fabky, taky jsem ji nechtel, koukal jsem po oktavkach, golfech, benzin, diesel.. nebyl jsem vybiravy. Ale za 120 tisic 2008 fabka v kombi (mista je tam vic nez si asi myslis) s 1.9 bez dpf a jeste k tomu od znameho s jasnou historii? Ja su spokojene na 90% az na ten vyssi hluk .. ale na dalnicich je ve 130 tichounkaa. Jeste bys usetril a love nechas na doladeni nedostatku. Muj nazor. A tim chci rict nezavrhuj vw vraky, jsou to kvalitnejsi vraky nez renault.
Ten fluence stoji 200 hadru a to je tvuj strop?
Alfiny neznam, italska vesnice.
Ten fluence stoji 200 hadru a to je tvuj strop?
Alfiny neznam, italska vesnice.
Fabia II 1.9TDi
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
sice vychadzam len z "mnoho pani povedalo" a nie osobnej skusenosti ale 1,6hdi neber ani za boha, a uz vobec nie s 200k+ km. Ak ti nevadi alfa tak mozno by ti stacilo miesto relativne drahej 159 aj 147 1,9JTD, to by malo byt velke ako golf. na dfensovi je aj serial s dlhodobymi skusonostami no s 1,6 benzinom takze o disel motore nepomoze. Imho by ale mal byt 1,9JTD v pohode (do takej miery ako moze diesel s 200k+ byt v pohode), ak tu niekto vie nieco preco nie tak by ma to uprimne zaujimalo.
Re: Auto na dálnici s důrazem na spotřebu a nízké náklady
Jo strop je 200 ale rád bych míň. Fluenca seženu 2x mladšího (2011+) a s najetejma nejak 80-120tkm. Což je opravdu mladík oproti fabce 2 z 2008, která se skoro nedá sehnat s automatickou klimou. Nutno uznat, že spotřeba je u té 1.9 TDI bezvadná. Flunce má tak o 0.5 - litřík víc, dle stylu jízdy zřejmě, ale také uvnitř bude asi víc místa a je to větší auto.