slon píše:...elektrofanusici ktori hovoria ze elektroauta su uz kompletna vec a jedine na com treba zapracovat je "len" baterie su uplne mimo. Najlepsie to vysvetlim na priklade: robim nejaky projekt ktory pozostava z cinnosti A-E. Cinnosti A-D trvaju kazda mesiac, cinnost E 5 rokov. Mam hotove cinnosti A,B,C,D. Na kolko % mam ten projekt hotovy? Zastanci elektroaut by povedali ze na 80%, ja hovorim ze na 4/64=6,25%! ...
Honza42 píše:Jinak průmysl jede z velké části na vzduch. Ale nebudu kvůli tomu přece propagovat auta na vzduch.
Netechnici nepochopí, že každá aplikace má své vždy kompromisní, ale nejlepší řešení.
U automobilů je to spalovací motor. Vypovídá o tom i trh. Ta nezajímavá procenta elektromobilů jsou navíc pouhým produktem deformace trhu, nikoliv technickým pokrokem. A ještě ke všemu ty deformace trhu jsou produktem lidí technicky někdy až katastrofálně nevzdělaných a povětšinou nepříliš chytrých, říká se jim politici. Tomu také odpovídá výsledek jejich snažení.
A co využiješ místo té ropy a plynu až dojde?
Ano elektromobil má problém v bateriích, že na jedno natankování nenajede 1000km jako běžná auta.
Ale jinak má elektromotor oproti spalovacímu motoru samé výhody.
dyrup píše:Zjisti si co znamená definice slova motor.
Učí se to na základní škole.
Chápu, že se snažíš udělat že svého oponenta hlupáka... Ale na základní škole se definice slova motor opravdu nevyučuje
noveautičko píše:když se dá bez blbnutí urazit kolem 500km na 1nabití..je jen otázka několika let..
Nějaká vlastní zkušenost nebo jenom údaj z letáčku?
S takovou Teslou sice teoreticky lze dosáhnout dojezd těch cca 500km. ALE: v létě clima OFF/v zimě netopit, nepoužívat vyhřívání sedadel, nepoužívat navigaci a jet tak do 100kmh, nezrychlovat při předjíždění, atd.
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne pon 24 srp 11:54, celkem upraveno 1 x.
Možná jsi chodil na fofr a nestihl jsi to pojmout..ale já si přesně pamatuji,jak nám naše učitelka na základní škole říkala o spalovacích motorech a elektrických..kdyby věděla,že za několik desítek let mohla hovořit i o elektrických vozech na veřejných komunikacích..
noveautičko píše:když se dá bez blbnutí urazit kolem 500km na 1nabití..je jen otázka několika let..
Ale kdepak... těch 500 kiláků to dá jen za cenu absolutní ekojízdy a jen díky napěchování auta baterkama kam se jen vylezou takže ve výsledku je z auta těžký ingot. Efektivita je o něčem úplně jiném, ta bude trvat ještě zatraceně dlouho
A o elektrických vozech mohla učitelka mluvit už dávno, trolejbusy a tramvaje jsou tady už roky
oprava,soukromé využití elektomobilů s vlastním pohonem na veřejných komunikacích..trmvaj a trolej je něco jiného..
a na apsolutní ekorežim zvládl ujet skoro 700km..