Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Zdravím,
mám dotaz ohledně ošetření podvozku nátěrem proti korozi.
V minulosti jsem to řešil mechanickým očištěním, natřením odrezovačem a pak následným nátěrem buď základovky+vrchní barvy, nebo přímo jedním nátěrem spec. barvy na rez (Hammerite ap.). Bohužel to němělo dlouhodobý efekt a za čas se koroze opět objevila-de fakto jsem nenašel barvu, nebo postup, jak korozi na delší čas nějak účinně zastavit...
Z toho, co jsem zjišťoval(když opomenu standartní výše popsaný postup), jsem zjistil + slyšel tyto rady:
1. Nátěr podvozku +případně dutin OLEJEM -nátěr štětcem(někdo radí vyjetým olejem z friťáku, někdo jakým koli oleje používaným v motorismu, někdo olejem smíchaným s nějakou vazelínou=hustší konzistence...).
-údajně se na takto ošetřený nátěr nalepí prach a vytvoří se vodě odolná emulze, přes kterou koroze jen tak neproleze(ošetření podvozku,dutin)+ se to zároveň promaže.
2. Ošetření SUŘÍKOVÝM PRÁŠKEM + LNĚNOU FERMEŽÍ (údajně tvrdne caa 2 měsíce!)
-o této metodě jinak nic nevím...
3. Použití tzv. Super Neutralizátoru KOROZE
Samozřejmě pak by taky šlo dát auto do servisu a nechat na něm provést spec. nástřik, ale po zkušenostech se servisama a kvalitou odvedené práce se snažím (co je v mých silách), si určuté opravy a údržbu dělat svépomocí-alespoň člověk ví, jak to má udělané...
Druhá věc je, co na různé nátěry a nánosy řekne později mechanik, co na autě pak musí něco měnit ap., protože řada různých a různě napatlaných nátěrů akorát v mnoha případech ztěžuje přístup a povolení určitých partií a šroubů...
Byl by nějakej osvědčenej a vyzkoušenej tip na antikorozivní nátěr s dlouhodobějším účinkem?
Mě z toho vychází asi nejlépe nátěr olejem(otázka zní jakým), protože např. rezatý plot na chalupě jsem kdysi natíral vyjetým olejem z friťáku, ten následně jako-by zaschl a vytvořil film a od té doby to nerezne(aplikováno přímo na rez bez většího čištění...)
Díky
mám dotaz ohledně ošetření podvozku nátěrem proti korozi.
V minulosti jsem to řešil mechanickým očištěním, natřením odrezovačem a pak následným nátěrem buď základovky+vrchní barvy, nebo přímo jedním nátěrem spec. barvy na rez (Hammerite ap.). Bohužel to němělo dlouhodobý efekt a za čas se koroze opět objevila-de fakto jsem nenašel barvu, nebo postup, jak korozi na delší čas nějak účinně zastavit...
Z toho, co jsem zjišťoval(když opomenu standartní výše popsaný postup), jsem zjistil + slyšel tyto rady:
1. Nátěr podvozku +případně dutin OLEJEM -nátěr štětcem(někdo radí vyjetým olejem z friťáku, někdo jakým koli oleje používaným v motorismu, někdo olejem smíchaným s nějakou vazelínou=hustší konzistence...).
-údajně se na takto ošetřený nátěr nalepí prach a vytvoří se vodě odolná emulze, přes kterou koroze jen tak neproleze(ošetření podvozku,dutin)+ se to zároveň promaže.
2. Ošetření SUŘÍKOVÝM PRÁŠKEM + LNĚNOU FERMEŽÍ (údajně tvrdne caa 2 měsíce!)
-o této metodě jinak nic nevím...
3. Použití tzv. Super Neutralizátoru KOROZE
Samozřejmě pak by taky šlo dát auto do servisu a nechat na něm provést spec. nástřik, ale po zkušenostech se servisama a kvalitou odvedené práce se snažím (co je v mých silách), si určuté opravy a údržbu dělat svépomocí-alespoň člověk ví, jak to má udělané...
Druhá věc je, co na různé nátěry a nánosy řekne později mechanik, co na autě pak musí něco měnit ap., protože řada různých a různě napatlaných nátěrů akorát v mnoha případech ztěžuje přístup a povolení určitých partií a šroubů...
Byl by nějakej osvědčenej a vyzkoušenej tip na antikorozivní nátěr s dlouhodobějším účinkem?
Mě z toho vychází asi nejlépe nátěr olejem(otázka zní jakým), protože např. rezatý plot na chalupě jsem kdysi natíral vyjetým olejem z friťáku, ten následně jako-by zaschl a vytvořil film a od té doby to nerezne(aplikováno přímo na rez bez většího čištění...)
Díky
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Záleží co je to za auto a kolik do toho chceš dát..
Mě přesvědčil timemax.de.... snadný, ani levný to neni, ale když dokážou dát 20 let záruku proti proreznutí, v případě že si jetý (!) auto necháš protikorozně ošetřit jejich přípravkama, přímo v jejich servisu, tak si asi budou sakra jistý tím co dělaj.
Mě přesvědčil timemax.de.... snadný, ani levný to neni, ale když dokážou dát 20 let záruku proti proreznutí, v případě že si jetý (!) auto necháš protikorozně ošetřit jejich přípravkama, přímo v jejich servisu, tak si asi budou sakra jistý tím co dělaj.
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Co si mám představit po pojmem levný to neni? Do 5000,-, do 15 000,-?dali píše:Záleží co je to za auto a kolik do toho chceš dát..
Mě přesvědčil timemax.de.... snadný, ani levný to neni, ...
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Na již započatou korozi existují antikorozní vzlínavé dvousložkové pryskyřice, jinak jako pavproch.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Záleží na velikosti auta a rozsahu už existující koroze. Do 5000 určitě ne, ani u novýho malýho auta, mezi 5000-15000 pravděpodobně ano. Je potřeba k tomu koupit speciální stříkací pistoli, která zvládne tuk ohřátý na 110°C (zhruba 90Euro) + něco čím ten tuk ohřeješ. Elektrickej zavařovací hrnec za necelý 2000 lze použít, ale ideální neni. Nejlíp funguje vařič s indukční plotýnkou. Když s tím začneš, nenávidíš okamžik kdy ses pro to rozhodnul, ale s trochou sebezapření se to ustát dá.Hoyohoyo píše:Co si mám představit po pojmem levný to neni? Do 5000,-, do 15 000,-?dali píše:Záleží co je to za auto a kolik do toho chceš dát..
Mě přesvědčil timemax.de.... snadný, ani levný to neni, ...
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Co chces osetrovat?
Co se tyce podlahy, podbehu.
Idelne ocistit zakladovka (dvou slozka epoxid), na to nastrik (prelakovatelny) typz ranal, dinitrol apod. Nepreklak funguje taky dobre ale je to strasna sracka.
Dutiny jsou velmi dulezite. Pouzicam kombinaci konzervacniho oleje (konkor 101) se starym reziatinem ktery ma konzistenci medu a konkoru 500. Vznikne emulzebktera zatece vsude, ale zaroven po nejwke dobe trosku ztuhne a tim nestece atd.
Prolit vse co jde timhle kokrejlem je nejlepsi reseni koroze
Co se tyce podlahy, podbehu.
Idelne ocistit zakladovka (dvou slozka epoxid), na to nastrik (prelakovatelny) typz ranal, dinitrol apod. Nepreklak funguje taky dobre ale je to strasna sracka.
Dutiny jsou velmi dulezite. Pouzicam kombinaci konzervacniho oleje (konkor 101) se starym reziatinem ktery ma konzistenci medu a konkoru 500. Vznikne emulzebktera zatece vsude, ale zaroven po nejwke dobe trosku ztuhne a tim nestece atd.
Prolit vse co jde timhle kokrejlem je nejlepsi reseni koroze
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Vlastně asi celé auto. Je to Felicie.Dallen píše:Co chces osetrovat?
Co se tyce podlahy, podbehu.
Idelne ocistit zakladovka (dvou slozka epoxid), na to nastrik (prelakovatelny) typz ranal, dinitrol apod. Nepreklak funguje taky dobre ale je to strasna sracka.
Dutiny jsou velmi dulezite. Pouzicam kombinaci konzervacniho oleje (konkor 101) se starym reziatinem ktery ma konzistenci medu a konkoru 500. Vznikne emulzebktera zatece vsude, ale zaroven po nejwke dobe trosku ztuhne a tim nestece atd.
Prolit vse co jde timhle kokrejlem je nejlepsi reseni koroze
Bohužel nejsem technicky moc zdatný a hlavně na to nemám prostory. Ale potřebuju auto něčím "napumpovat", protože bohužel nemám garáž.
Já vím, že pokud to nebudu mít garážovaný tak reznutí nezabráním, ale abych to co nejvíc zpomalil.
A rovnou se zeptám, má někdo typ na nějakou dílnu v Praze kde by to byli schopní udělat a případně co po nich mám chtít?
Díky.
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
No, řekl bych, že kvalitní ochrana spodku bude dražší, než je zůstatková cena auta..
Re: Antikorozní ochrana/nátěr-(podvozku)
Oživím to tu. Nějaké reference na aplikační centra Dinitrol v ČR nebo jiné obdobné služby? Potřeboval bych ošetřit nejeté auto co přinejhorším hnilo při stání u dealera. Jsem si naprosto jistý, že sám to dělat nehodlám
《》1.5 dCi & 0.9 TCe