pavproch píše:Zablindovaný EGR (pléšek s malinkou dírkou uprostředka) sa neprojevil rozsvícením palubky resp. spadnutím do nouzáku....
N53 má i EGR? Takle ten motor před odchodem do důchodu stihli dodělat... Co se týče mechaniky, je to fakt už skoro jak diesel... Mě by zajímalo, když máš možnost bezprostředně srovnat N52 a N53, jak moc je zřetelný hrubší chod přímovstřikové N53?
pavproch píše:btw, sání je poměrně dost zaolejované, to odvětrání klikovky je děs, kurwa, proč to nejde udělat jinak a jinam...
pavproch píše:Bohužel ani se zablindovaným EGRem a vyměněnýma bebechama na sání ta zapeklitiost s nepadajícíma otáčkama nezmizela.... škoda no...
Předpokládám, že to už vás taky napadlo, ale přecejen...Pokud máš hodně zaolejované sání a problém s otáčkama tak bych možná zkontroloval olejový separátor u odvětrání té klikové skříně. Měla by jít sehnat i samotná membrána, aby se nemuselo měnit celé víko hlavy, jak praví BMW...
Btw. pomalu můžem založit samostatné téma pro N52/N53
doriftonigga píše:Jaký nepadání? Mně to dělá při přeřazování v otáčkách nižších než zhruba tři tisíce. A reakce na plyn při stání jsou taky mizerný, ale když jedeš meziplyny, tak je to v pohodě.
ŘJ v N52 má záměrně různé reakce na plyn podle toho, zda je zařazen neutrál, nebo ne. S neutrálem je motor letargický a otáčky jdou nahoru pomalu, se zařazeným kvaltem a spojkou jsou reakce dobré. Naštěstí zařazený neutrál se umrtvením motoru projeví až po nějakém časovém úseku, takže pravé meziplyny s vyřazováním na neutrál nejsou problém (pokud člověk neřadí jako stará paní na sedativech a nezůstane na neutrálu moc dlouho).
Otáčky mi padají za všech okolností okamžitě a velmi velmi rychle.
Ta tvoje nestabilita ve vyšších rychlostech zní dost děsivě. Něco na podvozku bude špatně, tohle není normální.
N53 a N52 zvukově na volnoběh (zvenčí i zevnitř auta) je jin a jang ... pumpe-duse a samet....
v redline má naopak asi hezčí (mechaničtější, pilovitější, uječenější) zvuk N53
víko se separátorem se chystám vyměnit při servisu 200 tis km...
ref nepadání otáček:
jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat
nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....
Dodatek: dyž byl brambor nový, tak to bylo teplotně závislé (blblo to enem mezi nulou a plus 15 st C), fčíl už to dělá za jakékoli těploty a hlavně vždy při jítzdě DO kopce, málokdy po rovině či z kopce...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Raďas píše:
(to auto bude mozna moje budouci vikendovka)
Takova 130i LE je senzacni, akorat nevim zda se delala i non UK verze. Ta kola jsou super.
dělala i se sem vozila, jednu potkávam cestou na Jeremiášku
komplet M-paket, navíc měla par hovadin jako krouzek kolem start tlacitka limited edition a to same na displeji
lepsi intr v kůži, jiny volant, carbon schwarz metalizu (supr barva hazi odlesky do modra) a ty BBS kola
Raďas: Já se obávám, že jen samotné poladění na použitelnou úroveň sežere sto tisíc (LSD 45, zbytek podvozek - a to v případě levnější volby, než je ten Birds B1). Pak podle vkusu případné další zlepšováky, jako jsou ty budíky apod. No ale krom toho je prakticky vždy nutné dát auto do kupy, protože jaksi nevyjelo včera z fabriky a málokdo si 10 let staré auto udržuje v top stavu jako já nebo třeba PJ. Takže počítej spoustu peněz za opravy a spotřebák - spojka s dvouhmoťákem, lambdy (jsou 4, každá po cca 6 tisících), někdy katy, zapalovací cívky, přetěsnění ventilového víka, brzdy, různé drobnosti... Já jsem pro dobrý pocit nechal udělat i komplet rozvody atd. Není to úplně levná sranda...
Spectral píše:Raďas: Já se obávám, že jen samotné poladění na použitelnou úroveň sežere sto tisíc (LSD 45, zbytek podvozek - a to v případě levnější volby, než je ten Birds B1). Pak podle vkusu případné další zlepšováky, jako jsou ty budíky apod. No ale krom toho je prakticky vždy nutné dát auto do kupy, protože jaksi nevyjelo včera z fabriky a málokdo si 10 let staré auto udržuje v top stavu jako já nebo třeba PJ. Takže počítej spoustu peněz za opravy a spotřebák - spojka s dvouhmoťákem, lambdy (jsou 4, každá po cca 6 tisících), někdy katy, zapalovací cívky, přetěsnění ventilového víka, brzdy, různé drobnosti... Já jsem pro dobrý pocit nechal udělat i komplet rozvody atd. Není to úplně levná sranda...
Hmm, pak se jeste naskyta otazka, jestli radeji nekoupit zanovni GT86 (libi se mi), ktera je uz z vyroby vyladena, ale zase ani zdaleka takhle dobre nejede a to nemluve o zvuku sestivalce..
obdobnou cestu (dlouhou a drahou) podstupuju s m4Zlikem... (Z4 e89 3.0i).... udělat z rozměklého a rozplizlého GT aspoň trochu "sporťák", to znamená taky LSD, podvozek, zkrácení diffu, lepší brzdy..... enemže ten pocit, dyž to posuneš o kousek dál je co? ....je k nezaplacení.... na to ostatní je mastercard...
(samozřejmě ale rozumím, že ne každý ty prachy má a je ochoten je vyhodit z wokna za "radost"... a taky rozumím, že je blbost investovat do úprav, když si to autí nesceš nechať nafurt)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.