BMW Divize
Re: BMW Divize
@Spectral ref milers CFS: sem fakt nevěděl, kuju.... až doberu stávající sud EE, pudu do teho
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Zajímavé srovnání olejů
https://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
https://www.youtube.com/watch?v=kBnAMWsZIGc
https://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
https://www.youtube.com/watch?v=kBnAMWsZIGc
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: BMW Divize
Beny: Nic proti amatérským testům, někdy mohou být opravdu zajímavé, ale tohle je podle mě - s prominutím - trash. V obou případech má autor videa asi tak milion možností, jak zvýhodnit jeden nebo druhý produkt (čti zfalšovat test). Normálně bych u amatérského testu věřil v dobrý úmysl autora, ale pokud je na konci videa naprosto neskrytá reklama na Castrol včetně marketingových krasožvástů, tak nezávislosti prostě nevěřím.
Pominu-li výše uvedené, tak první test je dle mého názoru úplně k ničemu. Jaký má smysl sledovat vlastnosti oleje po půlhodinovém ohřívání na 400°C, tedy v podmínkách, které v motoru nemohou ani vzdáleně nastat, a výrobce olej nevyrobil s cílem, aby olej v takových podmínkách obstál? Odolnost vůči vysokým teplotám (a karbonizaci) není ani náhodou lineární; olej, který při 400°C totálně degraduje, může mít při 150°C (v motoru reálných při vysoké zátěži) lepší vlastnosti, než ten Castrol.
Závěrem prohlášení o zaujatosti: oleje Castrol, tedy jejich běžnou výrobní řadu (mimo ty lepší 10w-60 jako je TWS), považuji za průměrné až podprůměrné, a vzhledem k jejich kvalitám za předražené. Do N52 bych tu sračku nelil.
Pominu-li výše uvedené, tak první test je dle mého názoru úplně k ničemu. Jaký má smysl sledovat vlastnosti oleje po půlhodinovém ohřívání na 400°C, tedy v podmínkách, které v motoru nemohou ani vzdáleně nastat, a výrobce olej nevyrobil s cílem, aby olej v takových podmínkách obstál? Odolnost vůči vysokým teplotám (a karbonizaci) není ani náhodou lineární; olej, který při 400°C totálně degraduje, může mít při 150°C (v motoru reálných při vysoké zátěži) lepší vlastnosti, než ten Castrol.
Závěrem prohlášení o zaujatosti: oleje Castrol, tedy jejich běžnou výrobní řadu (mimo ty lepší 10w-60 jako je TWS), považuji za průměrné až podprůměrné, a vzhledem k jejich kvalitám za předražené. Do N52 bych tu sračku nelil.
Re: BMW Divize
Oleje jsou dobrý téma Brzy mě čeká výměna, tak taky přileju:
M62TUB44, provozka kolem 104°C, najeto 200 tisíc - podle Snejka (BMW znalí nejspíše znají) tam patří 10W40, nikoli 5W40 co doporučuje výrobce.. leju tedy 10W40 a výměna cca po 9 tis. km. Teď chci dát Millerse Nanodrive a zajímalo by mě, co tam teda nalejt?..vanosy už se ozývají, hydroštely poměrně tiché
M62TUB44, provozka kolem 104°C, najeto 200 tisíc - podle Snejka (BMW znalí nejspíše znají) tam patří 10W40, nikoli 5W40 co doporučuje výrobce.. leju tedy 10W40 a výměna cca po 9 tis. km. Teď chci dát Millerse Nanodrive a zajímalo by mě, co tam teda nalejt?..vanosy už se ozývají, hydroštely poměrně tiché
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 371
- Registrován: sob 09 úno 21:42
Re: BMW Divize
To by šlo i pro N55, ne?Spectral píše:Nesouhlas, Millers jiný 5w-40 nano dělá a je to dokonce ještě mnohem lepší olej než EE... Prakticky to nejlepší, co se u Millerse dá koupit, je řada CFS NT, pro naše ne-eMkové motory ve viskozitě 5w40 -> http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229pavproch píše:millers jinej 5w-40 nano nedělá a já to nano scu....
Základem CFS NT jsou jenom PAO a 3-esterové základové oleje, tedy to nej, co může být, a o čem se většině ostatních olejů může jen zdát. Do toho millersí Nanodrive a aditivace.
Není to long-life olej, proto pochopitelně nemá long-life normy (LL-01 ani LL-04), ale olej v zatěžovaných motorech je stejně víc než vhodné měnit po 7 až 10 tisících; imho tady na fóru na prodloužené intervaly nehrajeme nikdo.
Liju to do N52 a z toho, co mám načteno, věřím, že je to pro motor nejlepší volba.
eMJe: Já se domnívám, že tebou popisované pozadí je správné, ale zaměnil jsi výsledné doporučení. Zapamatoval jsem si to tak, že právě v USA s jejich sirnatějším palivem byl s LL01 problém, proto udělali LL04, která se sirnatějším palivem počítá. Úprava aditivace dle LL04 kvůli sirnatému palivu však znamená ústupek v ostatních vlastnostech; proto je pro Evropu, kde síra není problém, vhodnější "stará" LL01.
Nicméně se nebudu přít, je dost možné, že jsem to spletl já (a pavproch). Sám už jsem po úvaze přešel na oleje bez oficiální BMW normy, ať 01 nebo 04, takže to neřeším.
Edit: Tak jsem se teď díval a to, co jsem napsal k LL01 vs. LL04, nesedí, beru tedy předchozí odstavec zpět. LL04 se naopak nesmí použít mimo Evropu, je stavěno na nízkosirnatá paliva. Co je lepší pro N52, nevím.
Re: BMW Divize
dnes jsem vezl toho sveho veterana na opravu xenonu a pri te prilezitosti jsem nakoukl do servisu. prisaham na matku prirodu, ze tam nestalo nic jineho nez X5, X6 a X3. chtelo se mi zvracet.
jinak minuly tyden jsem mel 125i s performance upravou a musim rict, ze byt to auto melo z hlediska BMW tradice spoustu chyb a dost neslany nemastny motor, v podstate se mi to libilo. soucasne mi ale kratka ranni jizda s M3 ukazala, jake sragory dnes clovek akceptuje za prijatelne.
jinak minuly tyden jsem mel 125i s performance upravou a musim rict, ze byt to auto melo z hlediska BMW tradice spoustu chyb a dost neslany nemastny motor, v podstate se mi to libilo. soucasne mi ale kratka ranni jizda s M3 ukazala, jake sragory dnes clovek akceptuje za prijatelne.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
Kdyz uz jsi zminil ty Xkove verze. Koncem cervna se jeden novinar neudrzel a v testu X4 zminil ze spolu s X6 jsou to kolotocarska vozitka, pridal jeste trochu obecne kritiky a minuly tyden jim BMW vyhlasilo stop stav…
Vy jste to u Fiatu se 4C zehlili predem vid?
Vy jste to u Fiatu se 4C zehlili predem vid?
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: BMW Divize
neni prirovnani x4 a x6 ke kolotocarskym vozitkum urazkou prave tech kolotocarskych vozitek? prehanim.... x6 50i si v podstate ziskala muj respekt. ovsem respekt na takove urovni, jako kdyz clovek v prirode potka nasraneho hrocha.
fiat byla hoooooodne specificka zalezitost, vic k tomu rict nemuzu
fiat byla hoooooodne specificka zalezitost, vic k tomu rict nemuzu
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
No BMW to interpretovalo tak, ze je to primarne urazka dotceneho okruhu zakazniku.
Add Fiat: To byla takova recnicka otazka, tak nejak je mi jasne, ze resume testu vyznamne koreluje s delkou cekani na zverejneni. Rikat nic nemusis
Add Fiat: To byla takova recnicka otazka, tak nejak je mi jasne, ze resume testu vyznamne koreluje s delkou cekani na zverejneni. Rikat nic nemusis
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: BMW Divize
Možná ano, možná ne. Viskozitní třída není sama o sobě rozhodujícím parametrem oleje (nepůjdeme-li do extrémů). Přeskočím-li tu část, že je vhodné vybrat olej tak, aby splňoval především výkonové a tovární normy, tak u viskozity si můžeme dovolit větší svobodu a vybírat dle individuálních potřeb. Na tvém místě bych se rozhodoval podle spotřeby oleje a počtu studených (nebo spíše mrazivých startů). Pokud parkuješ v zimě venku na mraze a často poskakuješ kratšími jízdami, šel bych do 5W40, kvůli rychlejšímu zaolejování motoru v zimě. Pokud máš garáž nebo motor už dost žere olej, dej 10W40. A úplně nejlepší by bylo zjistit, proč dotyčný (Snejk) doporučuje tu 10W40; může pro to existovat dobrý důvod charakteristický pro ten motor. Ale to já nevím, M62TUB44 jde mimo mě.oxik píše:tam patří 10W40, nikoli 5W40
doriftonigga: S turbomotory, zejména těmi moderními, musí být člověk na nerespektování norem výrobce opatrnější. Vůbec nejhorší jsou diesly s DPF a některé specialitky (TDI 5.0 V10, fordí motory na stavěné A1/B1 atd.), tam potřeba držet se norem úzkostně, jinak hrozí poškození motoru nebo třeba toho DPF. Nicméně co jsem se teď orientačně díval na N55, žádný takový speciální požadavek nevidím a CFS NT 5W40 by měl být OK. Teď čtu, že N55 má taky problémy s přehříváním oleje (doporučuje se dodatečná montáž olejového chladiče), no tak tím spíš bych tam lil něco, co vysoké teploty snáší lépe...
Mimochodem - doporučuji přečíst dnes už legendární sérii článků od Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT na téma oleje a mýty kolem nich, je to fajn základ pro lepší orientaci. Dostupné všude možně na netu, třeba zde: http://www.corollaverso.4fan.cz/oleje-mazivarske-myty/