BMW Divize
Re: BMW Divize
na bmwklubu.cz asitak z 99% převažuje názor že do benzínové R6 může 5w-30 (a ještě k temu kastról) nalít jen .... ten kdo nemá modrobílou vrtuli ráth
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Dávám do M135i 5w40 castrol, měním co 7 tis. a po 60 tis. je motor jak novej. Vanosy vypadají, jak kdyby to včera vyjelo z linky.
Strávil jsem vybíráním olejů desítky hodin, studoval jsem technické listy, ptal se chemiků, lidí co skládají motory a v podstatě závěr je takovej, že je celkem jedno, jestli dáš Castrol, Mobil, Shell nebo ten Millers.
Důležité než ta konkrétní značka je ho měnit častěji a mít ho v motoru dostatek, pak není důvod ho zadřít nebo ho mít totálně zanešenej.
Ad. specifikace oleje. Já osobně se držím toho, co předepisuje výrobce. Zejména pak u turbo motorů.
Ber to tak, že olej v motoru není jen o mazání. Musí čistit, chladit, mít určitou rychlost průtoku. Záleží pak, na jakých teplotách konkrétní motor jezdí. Není to úplně jednoduché. 16w60 dlouho drží teplo, hodně vzlíná, což u turba nemusí být úplně OK .
Když 3.0i má předepsané 5w30 - 10w60, přemýšlel bych o 5w40 nebo 10w60. Jsou hustější s odolnějším filmem. Akorát bych je měnil častěji. Ještě rozdíl mezi 5w30 a 5w40 není tak velkej.
Strávil jsem vybíráním olejů desítky hodin, studoval jsem technické listy, ptal se chemiků, lidí co skládají motory a v podstatě závěr je takovej, že je celkem jedno, jestli dáš Castrol, Mobil, Shell nebo ten Millers.
Důležité než ta konkrétní značka je ho měnit častěji a mít ho v motoru dostatek, pak není důvod ho zadřít nebo ho mít totálně zanešenej.
Ad. specifikace oleje. Já osobně se držím toho, co předepisuje výrobce. Zejména pak u turbo motorů.
Ber to tak, že olej v motoru není jen o mazání. Musí čistit, chladit, mít určitou rychlost průtoku. Záleží pak, na jakých teplotách konkrétní motor jezdí. Není to úplně jednoduché. 16w60 dlouho drží teplo, hodně vzlíná, což u turba nemusí být úplně OK .
Když 3.0i má předepsané 5w30 - 10w60, přemýšlel bych o 5w40 nebo 10w60. Jsou hustější s odolnějším filmem. Akorát bych je měnil častěji. Ještě rozdíl mezi 5w30 a 5w40 není tak velkej.
Re: BMW Divize
Vsetkymi radami na forach bmwklub a pod. by som sa neriadil, vedia tam byt kvalitne picoviny. Do 130i lejem castrol 0w40. Za to, ze je na papieri lepsi 10w60 by som to tam nelial, pre ne Mkove motory to je overkill a zbytocne sa s tym bude trapit. Rozmyslal som ze skusim millers, ale nejak tomu zazraku neverim. Na forach o olejoch sa vacsina z odbornikov zhodla ze je v podstate jedno co to je za znacku alebo specifikaciu, ovela dolezitejsie je casto ho menit. Na druhej strane netreba tam liat nejaku 0w20 vodu.
Pre N52 som cital aj odporucanie pre europsky trh pouzivat specifikaciu BMW LL04 namiesto LL01, aj ked su povolene obe. LL01 ze je vhodnejsi do USA, kde maju v palivach viacej siry. Ale to su uz take blbosti, ze to je uplne jedno...
Osobne by som tam nalial Castrol alebo Mobil1 0w40, pripadne Mobil1 5w50 ked jazdis hlavne dlhsie trasy alebo trochu viacej zerie oleja a menil ho po 15k km alebo po roku.
Pre N52 som cital aj odporucanie pre europsky trh pouzivat specifikaciu BMW LL04 namiesto LL01, aj ked su povolene obe. LL01 ze je vhodnejsi do USA, kde maju v palivach viacej siry. Ale to su uz take blbosti, ze to je uplne jedno...
Osobne by som tam nalial Castrol alebo Mobil1 0w40, pripadne Mobil1 5w50 ked jazdis hlavne dlhsie trasy alebo trochu viacej zerie oleja a menil ho po 15k km alebo po roku.
Re: BMW Divize
@emje: plácáš celkem nesmysly.... už sem to tu psal, takže opáčko: polooficiální informace z Munchen směrem k autorizákům (rok nebo dva zpět): "Do benzínových N/A R6 NEDOPORUČUJEME používat LL4, používejte LL1."
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
pp: Pak mi ovšem nesedí toto.
Nebo to doporučení prostě jen ignoruješ.pavproch píše:jj, millers nano EE 5w-40 je ta správná volba... liju to všech 4 svých aut
RWD
Re: BMW Divize
já vím, že EE 5w-40 je LL4 ale co nadělám, když millers jinej 5w-40 nano nedělá a já to nano scu.... takže používám longlife wolej na zkrácené intervaly, no...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Ja nezmysly neplacam, len som napisal oficialne vyjadrenie BMW o LL01 a LL04. Aj je tvoj vyrok niecim podlozeny ze preco to tak je? Ci pisali to na bmwfore tak to tak skratka je?pavproch píše:@emje: plácáš celkem nesmysly.... už sem to tu psal, takže opáčko: polooficiální informace z Munchen směrem k autorizákům (rok nebo dva zpět): "Do benzínových N/A R6 NEDOPORUČUJEME používat LL4, používejte LL1."
Re: BMW Divize
Nesouhlas, Millers jiný 5w-40 nano dělá a je to dokonce ještě mnohem lepší olej než EE... Prakticky to nejlepší, co se u Millerse dá koupit, je řada CFS NT, pro naše ne-eMkové motory ve viskozitě 5w40 -> http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229pavproch píše:millers jinej 5w-40 nano nedělá a já to nano scu....
Základem CFS NT jsou jenom PAO a 3-esterové základové oleje, tedy to nej, co může být, a o čem se většině ostatních olejů může jen zdát. Do toho millersí Nanodrive a aditivace.
Není to long-life olej, proto pochopitelně nemá long-life normy (LL-01 ani LL-04), ale olej v zatěžovaných motorech je stejně víc než vhodné měnit po 7 až 10 tisících; imho tady na fóru na prodloužené intervaly nehrajeme nikdo.
Liju to do N52 a z toho, co mám načteno, věřím, že je to pro motor nejlepší volba.
eMJe: Já se domnívám, že tebou popisované pozadí je správné, ale zaměnil jsi výsledné doporučení. Zapamatoval jsem si to tak, že právě v USA s jejich sirnatějším palivem byl s LL01 problém, proto udělali LL04, která se sirnatějším palivem počítá. Úprava aditivace dle LL04 kvůli sirnatému palivu však znamená ústupek v ostatních vlastnostech; proto je pro Evropu, kde síra není problém, vhodnější "stará" LL01.
Nicméně se nebudu přít, je dost možné, že jsem to spletl já (a pavproch). Sám už jsem po úvaze přešel na oleje bez oficiální BMW normy, ať 01 nebo 04, takže to neřeším.
Edit: Tak jsem se teď díval a to, co jsem napsal k LL01 vs. LL04, nesedí, beru tedy předchozí odstavec zpět. LL04 se naopak nesmí použít mimo Evropu, je stavěno na nízkosirnatá paliva. Co je lepší pro N52, nevím.
Re: BMW Divize
pavproch 31.7.2013 píše:info přímo z autorizáku: LL4 je novější vnitropodniková norma BMW, ale jsou s ní v benzíňácích při výměně 30tis km problémy (karbonizace), proto se už do benzíňáků nedoporučuje LL4 ale jen LL1, tož tak no....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.