Je otázka, jestli poznáš kde je limit když ho skoro nikdy nepřekročíš. Já jsem si taky říkal jakou si při opravdu rychlé jízdě nechávám rezervu, pak jsem zajel na okruh a zjistil že stačí přidat o pár km-h a auto už je nedotáčivé.Vana píše: Proto se prakticky nikdy s nedotáčivostí mého auta nesetkám, naopak mi přijde že jede jak po kolejích. A to mám gumy tuším 195/15 možná ještě 205 ale víc ne a je mi to fuk
Vzheledm k popsanému bych očekával, že budu totální brzdou provozu a kolem mě se budou jen míhat ti, co využívají limity, bojují s nedo- nebo přetáčivostí své techniky nebo si naopak maximálně pochvalují hravost řízení plynem.
FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Goggy: tak za úplného debila mě nepovažuj, samozřejmě vím velmi dobře kde ty limity jsou na suchu, na vodě i na sněhu
ovšem zatímco na sněhu jezdím štorcem poměrně často, na suchu prakticky niikdy. A to hlavně proto, že změny směru pohybu auta jsou příliš ostré a zvětší se odstředivé síly. Spolucestujícím je pak taková jízda velmi nepříjemná a já sám bych si taky připadal trochu hloupě. Ani když hodně spěchám tak neřežu zatáčky na hranici limitu, časově to nijak zásadně nepomůže a jen roste riziko a nepříjemné pocity ostatních.
Takže na suchu se s limitním chováním auta opravdu moc nesetkávám.
ovšem zatímco na sněhu jezdím štorcem poměrně často, na suchu prakticky niikdy. A to hlavně proto, že změny směru pohybu auta jsou příliš ostré a zvětší se odstředivé síly. Spolucestujícím je pak taková jízda velmi nepříjemná a já sám bych si taky připadal trochu hloupě. Ani když hodně spěchám tak neřežu zatáčky na hranici limitu, časově to nijak zásadně nepomůže a jen roste riziko a nepříjemné pocity ostatních.
Takže na suchu se s limitním chováním auta opravdu moc nesetkávám.
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
umyvadlo: nezbyva nez se naucit jezdit pro radost a pro ten pocit sebezdokonalení. :mrk:
Slow and serious
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
hm, musím konstatovat, že z ježdění po silnicích v současné době fakt moc radost nemám
a nevypadá ani, že by se mělo něco zlepšit. Bodový systém, provoz atd...
ještě že na tom sněhu si to občas trochu užiju, jinak mě to fakt nebaví
a nevypadá ani, že by se mělo něco zlepšit. Bodový systém, provoz atd...
ještě že na tom sněhu si to občas trochu užiju, jinak mě to fakt nebaví
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Vana To už se jistě nezlepší, proto je třeba si užít, dokud to alespoň trochu jde. Dneska to podle mě - samozřejmě jak kde a kdy - jde ještě docela dobře.
Proto mám RWD a neměnil bych
Proto mám RWD a neměnil bych
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
s tím užíváním na cestách to nevidím tak optimisticky jako ty, myslím že dobrá doba je nenávratně pryč
já to radši řeším motorkou v terénu, kde můžu jet libovolně rychle a záleží opravdu jen na mých schopnostech
na okruhu není rychlost nijak omezená, můžu kdekoliv jezdit smykem, netrápí mě radary ani cyklisti, předjíždět můžu vpravo i vlevo, nesedím jen pasivně jak brambor za volantem ale pěkně se i nadřu
a hlavně se mi líbí že čím jsem rychlejší, tím mám větší uznání okolí - na rozdíl od provozu po silnicích, tam je to obráceně
Ale motorku mám taky RWD a souhlasím, je to super, taky bych neměnil
já to radši řeším motorkou v terénu, kde můžu jet libovolně rychle a záleží opravdu jen na mých schopnostech
na okruhu není rychlost nijak omezená, můžu kdekoliv jezdit smykem, netrápí mě radary ani cyklisti, předjíždět můžu vpravo i vlevo, nesedím jen pasivně jak brambor za volantem ale pěkně se i nadřu
a hlavně se mi líbí že čím jsem rychlejší, tím mám větší uznání okolí - na rozdíl od provozu po silnicích, tam je to obráceně
Ale motorku mám taky RWD a souhlasím, je to super, taky bych neměnil
Naposledy upravil(a) Vana dne čtv 17 bře 14:38, celkem upraveno 1 x.
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Lepší doba je pryč, s tím souhlasím, ale horší před námi. Takže pořád se dá víc než půjde v budoucnu...
Vždycky ale půjde vyrazit na nějakou druhořadou silnici. Tam těžko někdy někdo bude jak provoz, tak dohled.
Vždycky ale půjde vyrazit na nějakou druhořadou silnici. Tam těžko někdy někdo bude jak provoz, tak dohled.
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
tak tohle si posralVana píše:s tím užíváním na cestách to nevidím tak optimisticky jako ty, myslím že dobrá doba je nenávratně pryč
já to radši řeším motorkou v terénu, kde můžu jet libovolně rychle a záleží opravdu jen na mých schopnostech
na okruhu není rychlost nijak omezená, můžu kdekoliv jezdit smykem, netrápí mě radary ani cyklisti, předjíždět můžu vpravo i vlevo, nesedím jen pasivně jak brambor za volantem ale pěkně se i nadřu
a hlavně se mi líbí že čím jsem rychlejší, tím mám větší uznání okolí - na rozdíl od provozu po silnicích, tam je to obráceně
Ale motorku mám taky RWD a souhlasím, je to super, taky bych neměnil
Slow and serious
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
Tak aby to tady trochu ožilo tak postnu jedno video. Jetý na sněhu za provozu, snaha o korektní ježdění vůči okolí. Před k zatáčkou do který není vidět bejt srovnanej ve směru a na svojí staně. Pokud možno neděsit okolí, což se bohužel ne vždy povede. Už jsem si mnohokrát vyslechl co je za debila, ale mám vyzkoušeno, že i při tomhle ježdění jsem bezpečnější než 95% lidí co vyrazí v zimě na hory.
Z nějakýho důvodu to nešlo zkrátit, takže zhruba 2:30min až 10:00min.
Z nějakýho důvodu to nešlo zkrátit, takže zhruba 2:30min až 10:00min.
Naposledy upravil(a) d1.8t dne pát 18 bře 17:24, celkem upraveno 1 x.
RWD
Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody
d1.8t: už minule ve mě trochu hlodal červíček, že to jsi fakt ty osobně (teda ne že bys byl osobně )
ale co jsem to teď zkouknul znova, už mi to nepřijde jako nesmyslná palba, spíše solidní svižná jízda v rámci možností auta
ale když jsme u těch možností, nejvíc a nejnázorněji podle mě video demonstruje velké problémy s trakcí u RWD na sněhu. Už při středním plynu se to pantuje takže musíš furt ubírat a zrychlení jde do kytek. Docela citelně to hrabalo dokonce i při pojíždění mezi panelákama na sídlišti. Auto celkově se chová pod plynem dost nervózně
AWD je v takových podmínkách o dvě třídy výš
ale co jsem to teď zkouknul znova, už mi to nepřijde jako nesmyslná palba, spíše solidní svižná jízda v rámci možností auta
ale když jsme u těch možností, nejvíc a nejnázorněji podle mě video demonstruje velké problémy s trakcí u RWD na sněhu. Už při středním plynu se to pantuje takže musíš furt ubírat a zrychlení jde do kytek. Docela citelně to hrabalo dokonce i při pojíždění mezi panelákama na sídlišti. Auto celkově se chová pod plynem dost nervózně
AWD je v takových podmínkách o dvě třídy výš