Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To jsi Bobe ještě velmi hodný a mírný chlapec. Já bych totiž všem dobroserům přál aby vychcípali.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27923
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
ctrl_j: To ani tak není nejhorší, jako zcela nepochopitelné, jak může na dotace dosahovat firma, jejíž konsolidovaný zisk, je v řádech mld korun... Ono celý ten systém je na hlavu.
A to nemluvím o tom, že jsou třeba podniky, které dotace inkasovaly, na bránu o tom vyvěsily cedul, ale uvnitř se to nějak (tedy spíš nijak) neprojevilo. Kontrola asi nepřijde, jelikož spadá do gesce "bude líp"
Honza:
A to nemluvím o tom, že jsou třeba podniky, které dotace inkasovaly, na bránu o tom vyvěsily cedul, ale uvnitř se to nějak (tedy spíš nijak) neprojevilo. Kontrola asi nepřijde, jelikož spadá do gesce "bude líp"
Honza:
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
On ty dotace nebere Agrofert samotny, ty body a) az d) reprezentuji ctverici firem z jeho "chemicke" sekce, tudiz je nutno na to pohlizet jako na samostatne subjekty. Nicmene je fakt, ze i tak to nejsou zadni chudacci. Prikladne ta prvni pod bodem a) vytvorila za lonsky rok 330 M zisku po zdaneni.
Co se tyce parametru pro selekci prijemce dotace, kontroluji se akorat tak ukazatele rekneme financniho zdravi, tj. zda firma neni pred krachem apod., ale vyse EBITDA nikoho nezajima.
Co se tyce tech vyvesenych ceduli, zalezi jakym zpusobem se firma daneho programu ucastni. Lze napriklad projekt realizovat az zpetne po prislibu ziskani dotace. Cili rekneme v cervnu se firma prihlasi, zacne realizovat vsechny papirove zalezitosti a ceka treba do prosince nez jim tu dotaci priklepnou a az pak zacnou konat. Ono v momente kdy management vi, ze chce treba prestavet halu za 20 M a dotace bude 40 % a tech 8 M proste nemaj, tak do toho jdou rovnou s tim, ze to zrealizuji jen kdyz to klapne.
Co se tyce parametru pro selekci prijemce dotace, kontroluji se akorat tak ukazatele rekneme financniho zdravi, tj. zda firma neni pred krachem apod., ale vyse EBITDA nikoho nezajima.
Co se tyce tech vyvesenych ceduli, zalezi jakym zpusobem se firma daneho programu ucastni. Lze napriklad projekt realizovat az zpetne po prislibu ziskani dotace. Cili rekneme v cervnu se firma prihlasi, zacne realizovat vsechny papirove zalezitosti a ceka treba do prosince nez jim tu dotaci priklepnou a az pak zacnou konat. Ono v momente kdy management vi, ze chce treba prestavet halu za 20 M a dotace bude 40 % a tech 8 M proste nemaj, tak do toho jdou rovnou s tim, ze to zrealizuji jen kdyz to klapne.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27923
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tahle potravinářská to už zrealizovala...papírově i bankovně...pouze
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
mám totéž neskromné přání co honza...
a taky nemám ani zatěpleno ani zadotováno.... jen přes mou mrtvolu...
a taky nemám ani zatěpleno ani zadotováno.... jen přes mou mrtvolu...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ale máš. V podstate každá veľká automobilka podnikajúca v EU dostala/dostáva subvencie zo štátnych rozpočtov. najmä na rozširovanie výroby. Stačí, keď nejaká automobilka vyhlási, že má záujem o výstavbu/rozšírenie závodu, už sa štáty predháňajú v tom aké podmienky predložia aby automobilka postavila závod/rozšírila výrobu práve u nich a nie niekde inde. Situáciu u vás v ČR nepoznám, ale napríklad u nás nás KIA stála na dotáciách v rokoch 2004 - 2007 9 mld Sk (ešte pred Eurom), v roku 2007 na rozšírenie výroby cca 1,2 mld Sk a v 2012 dostala dotáciu ďalších 175 mil € (cca 5,3 mld Sk). Volkswagen mal v 1998 - 2008 daňové prázdniny (žiadna daň zo zisku) a PSA nás stála 105 mil € (3,2 mld Sk). A ak si myslíš, že sa takéto dotácie neodrazia na cene vozidiel, si na ťažkom omyle - všetko sa odrazí na cene vozidiel, lebo všetky tieto prachy vstupujú do celkovej ceny. A keďže Audi má továreň na motory v Maďarsku a 100% dotácie dostali takisto, tak ...řidičBOB píše:já se hlásím, že nemám!!! A nikdy nic takového mít nebudu! Od státu, EU a sráčů podobných Muskovi, chci pouze jediné: ať mi dají svatý klid!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tady je ale rec o tom, ze neni prijemcem dotaci v osobni rovine. Kdybych mel resit kdo na co vzal dotaci s tim ze od nej pripadne nenakoupim, tak nesezenu ani chleba (nas mistni pekar pobral na modernizaci 1.4 M).
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ale ja viem. Len som chcel poukázať na to, že v súčasnej EU takmer nie je možné naraziť na niečo čo nie je nejakým spôsobom dotované.ctrl_j píše:Tady je ale rec o tom, ze neni prijemcem dotaci v osobni rovine. Kdybych mel resit kdo na co vzal dotaci s tim ze od nej pripadne nenakoupim, tak nesezenu ani chleba (nas mistni pekar pobral na modernizaci 1.4 M).
Re: Elektromobily a vse kolem nich
obecné konstatovaní (nikoli osobní útok na Lovapa): To je zvláštní, ta zarputilost zastánců čehokoli dobroserového....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27923
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak najednou z dotací na zateplení, jsme opět u aut... Koukám, že motáš dohromady to, co se ti zrovna hodí do krámu.Lovap píše:Ale máš. V podstate každá veľká automobilka podnikajúca v EU dostala/dostáva subvencie zo štátnych rozpočtov. najmä na rozširovanie výroby. Stačí, keď nejaká automobilka vyhlási, že má záujem o výstavbu/rozšírenie závodu, už sa štáty predháňajú v tom aké podmienky predložia aby automobilka postavila závod/rozšírila výrobu práve u nich a nie niekde inde. Situáciu u vás v ČR nepoznám, ale napríklad u nás nás KIA stála na dotáciách v rokoch 2004 - 2007 9 mld Sk (ešte pred Eurom), v roku 2007 na rozšírenie výroby cca 1,2 mld Sk a v 2012 dostala dotáciu ďalších 175 mil € (cca 5,3 mld Sk). Volkswagen mal v 1998 - 2008 daňové prázdniny (žiadna daň zo zisku) a PSA nás stála 105 mil € (3,2 mld Sk). A ak si myslíš, že sa takéto dotácie neodrazia na cene vozidiel, si na ťažkom omyle - všetko sa odrazí na cene vozidiel, lebo všetky tieto prachy vstupujú do celkovej ceny. A keďže Audi má továreň na motory v Maďarsku a 100% dotácie dostali takisto, tak ...řidičBOB píše:já se hlásím, že nemám!!! A nikdy nic takového mít nebudu! Od státu, EU a sráčů podobných Muskovi, chci pouze jediné: ať mi dají svatý klid!
Ale aby bylo jasno: nejsem schopen rozeznat , jestli komerční výrobek, co zrovna kupuji, je nebo není "zatížen" tou, či onou dotací. Reagoval jsem pouze na tvé konkrétní nařčení:
Tohle totiž ovlivnit mohu a zde mám zcela jasné a radikální stanovisko.navyše - nedivil by som sa, keby minimálne niekoľký z tých, čo tu nadávajú na dotácie Tesle, Spacex a podobne, nemali svoj dom či byt zateplený s pomocou finančného prispenia z dotačného programu Zelená úsporám
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time