Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od mmira »

narazis na neco konkretniho? treba na nasledujici vyjadreni?
MMira píše:prevodovka: sice jen petistupnova, ale velmi dobre poskladana. sestka by se hodila kvuli uspore paliva, ale v zasade nechybi.
pjanda píše:ani prevodovka nezapada sama
ja tam jaxi tu nekonzistenci nevidim.

jinak mluvi tu nekdo o subaru obecne? tedy krome tebe? ja zminuji mou WRX, nic jineho.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od goes »

a uz dva lide ti navrhli servis, nebo servisni ukony. Jinak co se tyka konzistence toto jsem namysli nemel.
Uživatelský avatar
kurburt
Řidič začátečník
Příspěvky: 141
Registrován: stř 16 úno 15:01

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od kurburt »

Vana: az na skutecnost, at si kazdy jezdi dle libosti bohuzel nesouhlasim byt s jedinym slovem.

Nepovazuji se za cloveka, ktery jezdi v nejakych extremech, presto razeni s meziplynem ocenim i v situaci, kdy jedu z bodu A do bodu B v rychlostech velmi blizko povolenym limitum. Kdyz jsem mluvil o casove uspore, nemel jsem na primo na mysli zkraceny cas cele jizdy, ale cas potrebny k prerazeni. Pokud dojizdim k zatacce s tim, ze mohu zacit brzdit pozdeji, rychleji (a plynule) si presazet rychlosti, mit motor v idealnich otackach a jeste mit cas auto zcela presne nasmerovat, osobne se pak pri takove jizde citim daleko lepe a bezpecneji, nez v pripade "klasickeho" razeni. Osobne si nedokazu stejnou situaci predstavit s tim, ze bych mel pri podrazeni pomalu poustet spojku, brzdit a zaroven jeste pracovat s volantem, paklize to zvladas, pak smekam.

P.S. A prosim neber vyse zminene jako neco na styl zavodni jizdy, jedna se o klasicky efektivni prujezd zatackou v rychlostech 50-200+.
Uživatelský avatar
aikoN
Letec
Příspěvky: 1046
Registrován: stř 16 úno 18:32

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od aikoN »

kurburt píše:Vana: az na skutecnost, at si kazdy jezdi dle libosti bohuzel nesouhlasim byt s jedinym slovem.

Nepovazuji se za cloveka, ktery jezdi v nejakych extremech, presto razeni s meziplynem ocenim i v situaci, kdy jedu z bodu A do bodu B v rychlostech velmi blizko povolenym limitum. Kdyz jsem mluvil o casove uspore, nemel jsem na primo na mysli zkraceny cas cele jizdy, ale cas potrebny k prerazeni. Pokud dojizdim k zatacce s tim, ze mohu zacit brzdit pozdeji, rychleji (a plynule) si presazet rychlosti, mit motor v idealnich otackach a jeste mit cas auto zcela presne nasmerovat, osobne se pak pri takove jizde citim daleko lepe a bezpecneji, nez v pripade "klasickeho" razeni. Osobne si nedokazu stejnou situaci predstavit s tim, ze bych mel pri podrazeni pomalu poustet spojku, brzdit a zaroven jeste pracovat s volantem, paklize to zvladas, pak smekam.

P.S. A prosim neber vyse zminene jako neco na styl zavodni jizdy, jedna se o klasicky efektivni prujezd zatackou v rychlostech 50-200+.
Tohle bych jako argument zrovna nebral - nic ti nebrání si přeřadit klasicky už před zatáčkou.
Rychlost zabíjí!
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od mmira »

goes píše:a uz dva lide ti navrhli servis, nebo servisni ukony. Jinak co se tyka konzistence toto jsem namysli nemel.
pak by me tedy zajimalo co jsi na mysli mel. konkretne.

dva lide mi navrhli servis? myslis sebe a vanu? jasne jsem na ty navrhy odpovedel. olej vymenen v servisu tesne pred prodejem. takze co mam jeste udelat, zajet tam a chtit novou prevodovku?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Pickuper »

as ještě jeden lamáckej dotaz: když je teda meziplyn takový úžo a v některejch autech vlastně nezbytnost, tak proč převodovky bez synchronů nejsou v nabídce (ani za příplatek) ani u vyloženě řidičskejch aut např. STi, EVO, Cat, Ariel, X-bow..atd. ? :-?
Niko nadžanel ko kerdža
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od Bond007 »

cemu by to pomohlo?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

Synchrony, pokud jsou v perfektinim stavu, vetsinou nejsou na obtiz, takze takovou nabidku by asi ocenilo jen par jednotlivcu a ti by jeji vyvoj tezko zaplatili u sebevetsi lahudky.

Primarnim smyslem meziplynu je aktivni srovnani rychlosti kol, prevodovky a motoru, coz ma ve vysledku radu zde probiranych pozitivnich nasledku. Obejiti synchronu je soucasti zrychleni razeni, to ale neznamena, ze je leps nemit synchrony vubec. Vetsina lidi beztak nedava meziplyny tak presne, ze by s nimi byli schopni nesynchronizovanou prevodovku (rychle) pouzivat, takze by to pro ne nemelo pozitivni prinos. Se svymi meziplyny zatezuji/vyuzivaji synchrony mene, ale pouzivaji je porad.

Kdo si chce zkusit jak je presny, muze vyuzit zpatecku. U vetsiny starsich aut je nesynchronizovana (dnes je tomu spise naopak). Ale to je vskutku kratky kvalt a vyradit a zase jej zpatky ciste zaradit chce velkou presnost, za jizdy na bezne dopredne kvalty to tak slozite neni, ostatne sami vidite, kdo vsechno se naucil jezdit se starymi nakladaky nebo autobusy ;) Tam synchrony nejsou prakticky nikdy a i kdyz male rozsahy otacek to hodne zjednodusuji, porad to chce byt pro ciste razeni relativne presny...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od pjanda »

PzKpfw VI Tiger píše:Mohl by se ještě nekdo fundovaný, třeba pjanda, vyjádřit k jízdě se vyšláplou spojkou? Já teda taky, když jedu ke křižvatce kde vidím že budu stát, tak hodím neutrál a dojedu to, ale to tak ze dvojky a jenom v malých rychlostech. Představa, že prostě vyřadím nebo budu celou dobu stát na spojce na dálnici, když vidím kolonu nebo mimo obec, když budu potřebova odbočit mě prostě děsí. Jízda na neutrál a se spojkou mi v tomhle přijde prakticky stejná.
Tomuto dotazu uplne nerozumim. Ja se obvykle snazim drzet motor v otackach, kde je schopen nejake akce, tj. brzdim i motorem na jednotlive kvalty za postupneho podrazovani dolu. V jakych otackach, to zalezi na aktualni stylu jizdy.

Ale nejsem si jist, zda se na toto ptate. Co myslite jizde s vyslapnutou spojkou? Ze treba ve 100 km/h na petku vyslapnete spojku a dojedete jakoby na neutral? Tohle urcite neni dobre delat, spojka by mela byt zmacknuta jen pri manipulaci s radickou, popr. v jinde probirane situaci - pri snaze vuz uklidnit pri nejakem smyku apod., ale to je vyjimecna situace.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
PzKpfw VI Tiger
Autoškolák
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 17 úno 10:40

Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit

Příspěvek od PzKpfw VI Tiger »

2pjanda: řešilo se to pár stran zpět, ale nějak se to utopilo.
Pickuper píše:
Pickuper píše:
PzKpfw VI Tiger píše:Pickuper: Takže ty, když brzdíš, tak máš prakticky odpojeny motor od kol? :-o
jo, a neshledávám na tom cokoliv závadného ;) (týká se to samozřejmě pouze intenzivnějšího brždění po němž musí následovat nutně změna převodového stupně, nikoliv u pouhého přibždění o pár km/h) Žádné nevýhody plynoucí z tohoto způsobu jsem dosud nezaznamenal, ale rád se nechám poučit od odborníků :)
taže žádný poučení od odborníků? :(
Mě to právě překvapilo, spojku používám jenom, když radím. Vím, že tak někteří jezdí, já to zkoušel, ale připadá mi to, že jedu po třech kolech (ať už jde o spojku nebo neutrál) a je to pro mě nepraktikovatelné.
Konktrétně na straně 11 to pickuper napsal takhle:
...A co se týče brzdění s podřazením tak tam to praktikuju stejně jen s tím rozdílem, že spojku mám vyšláplou během celý doby brzdění až do okamžiku plánované akcelerace, kdy provedu to co už jsem popsal výše...
Odpovědět