Jasné, pomýlil som si slová. Viem ako to vyzerá a v hrubých rysoch aj pracuje.ctrl_j píše:DSG neni jen spojka dvakrat, jsou to vlastne dve prevodovky vedle sebe, v tom tkvi ta podstata rychleho razeni, kdy je dalsi stupen uz predrazen a jen se prepne spojka.
A po akej stránke?ctrl_j píše:Kde kdo napsal, ze vydrzi kratko po mechanicke strance?
Toto sa mi nezdá. To by znamenalo, že 5 stupňová prevodovka vydrží podstatne dlhšie ako 6 stupňová, čo asi nie je pravda. Čím menej stupňov, tým sú prevody viac zaťažované, hlavne v krajných otáčkach.ctrl_j píše:Na druhou stranu automat radi casteji. Cim vic stupnu, tim hur. Osobne nechapu cokoliv nad 7°, to musi pak radit takrka porad.
Stále sa mi nechce veriť, že v automate sa rve nasilu zlý prevod tak, ako to je bežné pri manuále. DSG vo VW je drahšie o 2 tisíc EUR, čo je v porovnaní s inými komponentami priemerná cena. Porovnateľná napr. s navigáciou. A len 10 a menej percent z celkovej ceny.ctrl_j píše:Ano, automat je citlivejsi na zachazeni, drazsi na udrzbu, stejne tak bude drazsi pripadny repas, nebo nahrada. A neni to veci servisni politiky, podivej se do ceniku o kolik vice platis za DSG proti MT u noveho auta.