Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

ctrl_j píše:DSG neni jen spojka dvakrat, jsou to vlastne dve prevodovky vedle sebe, v tom tkvi ta podstata rychleho razeni, kdy je dalsi stupen uz predrazen a jen se prepne spojka.
Jasné, pomýlil som si slová. Viem ako to vyzerá a v hrubých rysoch aj pracuje.
ctrl_j píše:Kde kdo napsal, ze vydrzi kratko po mechanicke strance?
A po akej stránke?
ctrl_j píše:Na druhou stranu automat radi casteji. Cim vic stupnu, tim hur. Osobne nechapu cokoliv nad 7°, to musi pak radit takrka porad.
Toto sa mi nezdá. To by znamenalo, že 5 stupňová prevodovka vydrží podstatne dlhšie ako 6 stupňová, čo asi nie je pravda. Čím menej stupňov, tým sú prevody viac zaťažované, hlavne v krajných otáčkach.
ctrl_j píše:Ano, automat je citlivejsi na zachazeni, drazsi na udrzbu, stejne tak bude drazsi pripadny repas, nebo nahrada. A neni to veci servisni politiky, podivej se do ceniku o kolik vice platis za DSG proti MT u noveho auta.
Stále sa mi nechce veriť, že v automate sa rve nasilu zlý prevod tak, ako to je bežné pri manuále. DSG vo VW je drahšie o 2 tisíc EUR, čo je v porovnaní s inými komponentami priemerná cena. Porovnateľná napr. s navigáciou. A len 10 a menej percent z celkovej ceny.
Naposledy upravil(a) peter.nr dne ned 17 kvě 20:12, celkem upraveno 1 x.
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

Po prečítaní množstva článkov a diskusií, po rozhovoroch s ľuďmi, ktorí sa pohybujú okolo áut, som dospel k záveru, že DSG je jednoznačne lepšie riešenie ako manuál. Čo sa týka prevádzky.

Na druhej strane je jej servis v porovnaní s manuálnou neskutočne drahý a v podstate sa opraviť nedá, vo väčšine prípadov jej porucha znamená nutnú výmenu v hodnote cca 5000 EUR. Do tohoto rizika nepôjdem. A ak to auto budem po 10 rokoch a 100 tisíc km predávať, asi to nikto nekúpi za normálnu cenu, lebo sa bude DSG báť.

Takže aj napriek menšiemu komfortu cestovania asi zvolíme manuál. :-(
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27911
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od řidičBOB »

Dneska se již nikdo DSG nebojí. Ani žádné jiné AT. To bylo před 15ti lety...
Po 100t km stylem jízdy, který jsi zde popisoval, bude životnost jakéhokoliv automatu ještě dalších 200t km určitě.
U automatu navíc nemůže špatný řidič ovlivnit jeho životnost. U MT je to naopak - rozjíždění se přes spojku, řazení přes zuby, atd. Těch možností, jak blbě řadit u MT, je celá řada. Navíc moderní AT hlídá elektronika, která brání převodovku před věcma, které jí nedělají dobře.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od d1.8t »

peter.nr píše:Po prečítaní množstva článkov a diskusií, po rozhovoroch s ľuďmi, ktorí sa pohybujú okolo áut, som dospel k záveru, že DSG je jednoznačne lepšie riešenie ako manuál. Čo sa týka prevádzky.
Pro tvoje použití ano.
peter.nr píše: Na druhej strane je jej servis v porovnaní s manuálnou neskutočne drahý a v podstate sa opraviť nedá, vo väčšine prípadov jej porucha znamená nutnú výmenu v hodnote cca 5000 EUR. Do tohoto rizika nepôjdem. A ak to auto budem po 10 rokoch a 100 tisíc km predávať, asi to nikto nekúpi za normálnu cenu, lebo sa bude DSG báť.

Takže aj napriek menšiemu komfortu cestovania asi zvolíme manuál. :-(
DSG se opravují.
http://www.prevodovky-sixta.cz/index.ph ... odovek-dsg
RWD
cajoch
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 22 říj 16:19

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od cajoch »

peter.nr píše:Po prečítaní množstva článkov a diskusií, po rozhovoroch s ľuďmi, ktorí sa pohybujú okolo áut, som dospel k záveru, že DSG je jednoznačne lepšie riešenie ako manuál. Čo sa týka prevádzky.

Na druhej strane je jej servis v porovnaní s manuálnou neskutočne drahý a v podstate sa opraviť nedá, vo väčšine prípadov jej porucha znamená nutnú výmenu v hodnote cca 5000 EUR. Do tohoto rizika nepôjdem. A ak to auto budem po 10 rokoch a 100 tisíc km predávať, asi to nikto nekúpi za normálnu cenu, lebo sa bude DSG báť.

Takže aj napriek menšiemu komfortu cestovania asi zvolíme manuál. :-(

ale peter..:-)..ty s tím autem plánuješ najet cca 100 kkm...to ta DSG vydrží, neboj....a auto se s DSG prodá hezky, ostatní mají pravdu, dnes už začíná být automat při prodeji přednost...

Auto po pečlivém majiteli, nekuřák, serviska, 10 tisíc ročně nájezd, po takový ojetině se jen zapráší, neboj...
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

Otec dnes prišiel s rozhodnutím, že určite DSG. Takže budeme objednávať. Určite s rádiom Composition Media, App-connect (mirrorlink - dnes ešte nefunguje ale je to potenciál do budúcnosti - 181 EUR), ACC a farebným Priemium palubným počítačom (142 EUR).

Tu sú otázky ohľadom výbavy:
1. Voľba 1.2 TSI (81kW) alebo 1.4 TSI (92kW). Je to nejaký podstatný rozdiel? Vraj 1.4 má multi zadnú nápravu, 1.2 len vlečnú. Rozdiel 800 EUR. Niekto to multi chváli, niekto píše, že ani nepoznať rozdiel a navyše menej náročné na servis.

2. Comfortline + Komfort paket alebo Highline? Highline je o 1000 EUR drahšia, ale obsahuje alarm (pri CL 336 EUR - je to nutné kvôli poistke), rádio Composition Media (344 EUR - to určite chceme, lebo pôvodné nemá ani BT), poťahy látka/alcantara a lepšie dizajnové prvky (napr. lišta na paneli klavírny lak miesto hlinníka).
3. Ešte zvažujeme elektricky sklápateľné spätné zrkadlá (179 EUR), záruku 5 rokov (470 EUR), parkovací asistent (170 EUR) a cúvaciu kameru (207 EUR).

Môže niekto poradiť?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27911
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od řidičBOB »

Ad 1) Tu nápravu při tebou popisovaném stylu jízdy nepoznáš...tzn. že to nevyužiješ.

Ad2) V SK není dostupná varianta Comfort edition? http://www.comfortedition.cz/golf-sportsvan/

Ad3) sklopná zrcátka jsou fajn...já podle toho poznám, zda mám zamčené auto. Zpětná kamera se hodí vždy...stejně jako záruka 5 let. To jsou rozumné příplatky.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

1. Vravel mi aj predajca. A tiež, že pokiaľ pôjdem sám/dvojica bez batožiny, tak 1.2 má dosť výkonu na svižné predbiehanie do kopca.

2. Nie je. Hľadal som na webe a pýtal som sa predajcu.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27911
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od řidičBOB »

1.2TSI je 81kW bude v pohodě... Pamatuju doby, kdy to byla v 1.9TDI nejsilnější dostupná motorizace ;-)

Comfort edition je škoda...protože to tak nějak zahrnuje i tvé extras. V tom případě je potřeba hodit ty výbavy na stůl, jestli má příplatek HL smysl, resp. co za něj důležitýho získáš.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
peter.nr
Autoškolák
Příspěvky: 80
Registrován: pon 04 kvě 21:36

Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou

Příspěvek od peter.nr »

Moja želaná doplnová výbava:

Paket Komfort za 908 EUR:
- parkovacie senzory
- multi volant
- auto klíma
- parkovacie senzory
- stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo a dažďový senzor

metalíza - 549 EUR - musí byť, je to divná politika všetkých automobiliek, že farba bez príplatku je len jedna
alarm - 336 EUR - musí byť pri cene nad 20 tisíc
rádio Composition media - potrebujem BT, má to väčší displej a možnosť mirrorlink z mobilu (budúcnosť)
adaptívny tempomat 272 EUR - všetci píšu, že super vec
sklápateľné zrkadlá - 179 EUR
app-connect - 181 EUR - pre mirrorlink (spomínané vyššie)
počítač Premium - 142 EUR - farebná grafika, viac možností nastavenia
záruka 5 rokov - 470 EUR
parkovací asistent - 170 EUR - za tie peniaze, ak mi to zaparkuje do medzery auto +30 cm na každej strane dopredu-dozadu-dopredu, tak nie je o čom. Priznám sa, že do takej medzery na 3 pohyby nezaparkujem.
cúvacia kamera - 207 EUR - niekto píše že ok, niekto že zbytočnosť. Vraj keď sú senzory, tie stačia ...

V Highline navyše:
LED lampy na čítanie -
poťahy látka/alcantara
nejaké chrómové doplnky v exteriéri
na paneli miesto hlinníku klavírny lak

Highline je až od 1.4, rozdiel oproti 1.4 Comfortline je 200 EUR. Ale 1.2 comfortline je o ešte o 800 EUR menej.

Sumár:
1.2 TSI DSG 81kW comfortline s doplnkami- 22558 EUR (po zľave)
1.4 TSI DSG 92kW comfortline s doplnkami - 23398 EUR (po zľave)
1.4 TSI DSG 92kW highline s doplnkami - 23590 EUR (po zľave)
Naposledy upravil(a) peter.nr dne pon 18 kvě 15:34, celkem upraveno 3 x.
Odpovědět