Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Potreboval by som teraz informácie ohľadom využiteľnosti spojenia adaptívneho tempomatu a DSG. Chcel by som vás poprosiť o zhodnotenie všetkých mojich pre a proti, či sú objektívne. Prípadne doplnenie ďalších.
Pre mňa sú plusy DSG:
Rýchle a presné radenie spojené s kultivovaným chodom motora, kde nič nereve, netrhá, cestujúcim nelietajú hlavy v porovnaní s manuálom, keď sa nie celkom ideálne zaradí. Poznáte to - hlavne pri prechode z jednotky na dvojku a z dvojky na trojku - najskôr to pri vyradení všetkých hodí dopredu kvôli zotrvačnosti, potom po zaradení a zábere dozadu. Vodič to moc nepociťuje, ale ako spolujazdcovi mi to niekedy pekne lezie na nervy. Toto je bonus pre všetky osoby v aute.
Šetrenie motora, kedy nemá žiadne nárazy. Šetrenie spojok z toho istého dôvodu. Teda ak nepoužívam sekvenčné radenie, životnosť všetkého by mala ísť rapídne hore. Vlastne odstránim riziko poškodenia prevodovky a motora vplyvom zlých vodičských praktík. Toto je bonus pre auto.
Vynechanie zbytočného radenia hlavne v meste v zápchach, kedy sa môžem sústrediť na okolie a nemusím riešiť, aký stupeň optimálne zaradiť. Toto je bonus pre vodiča.
Spotreba, to je otázne, ale zrejme sa dá povedať, že s automatom budem vždy niekde dole. Pri manuále by som sa asi musel viac snažiť, aby som podliezol automat.
Na 10-ročnom Picasse mám často problém zaradiť jednotku alebo dvojku. Musím ich tam doslova nasilu tlačiť. Niekedy sa musím rozbiehať až na trojke a až potom po zastavení ide zaradiť jednotka. Hlavne ak stojím v križovatke je to problém.
Všimol som si, že otec vždy po vyradení do neutrálu máva s pákou vo všetkých smeroch, akoby si bol neistý, či tam ten neutrál naozaj je. Taký zlozvyk. Nemohlo to spôsobiť tie terajšie problémy? Pretože on na tom aute za 10 rokov odjazdil 95% kilometrov. Automat by tento zlozvyk vylúčil.
Mínusy:
Neviem čo spraví DSG s predajnosťou auta po rokoch.
Vyššia počiatočná cena auta (o 2000 EUR).
Neviem ako servis. Koľko stojí oprava klasickej prevodovky a koľko DSG.
Teraz otázky ohľadom adaptívneho automatu:
Umožňuje spojenie DSG a ACC úplné zastavenie auta v kolóne? Teda ak stojím na semaforoch v dlhom rade, autá sa pohnú, auto sa zrejme nepohne samo, ale treba niečo stlačiť a potom keď zastavia, zastaví samo? Alebo to potrebuje spoluprácu vodiča?
V čom sú výhody spojenia DSG a ACC oproti ACC s manuálom? Čo mi vraveli v predajni, tak ACC s manuálom vo VW nevypne pri radení ako pri iných autách.
Je nejaká možnosť mať nastavené dve hodnoty - jednu pre obec (50) a druhú mimo (90) a prehadzovať ich jedným/dvomi stlačeniami?
Ďakujem za odpovede a rady.
Pre mňa sú plusy DSG:
Rýchle a presné radenie spojené s kultivovaným chodom motora, kde nič nereve, netrhá, cestujúcim nelietajú hlavy v porovnaní s manuálom, keď sa nie celkom ideálne zaradí. Poznáte to - hlavne pri prechode z jednotky na dvojku a z dvojky na trojku - najskôr to pri vyradení všetkých hodí dopredu kvôli zotrvačnosti, potom po zaradení a zábere dozadu. Vodič to moc nepociťuje, ale ako spolujazdcovi mi to niekedy pekne lezie na nervy. Toto je bonus pre všetky osoby v aute.
Šetrenie motora, kedy nemá žiadne nárazy. Šetrenie spojok z toho istého dôvodu. Teda ak nepoužívam sekvenčné radenie, životnosť všetkého by mala ísť rapídne hore. Vlastne odstránim riziko poškodenia prevodovky a motora vplyvom zlých vodičských praktík. Toto je bonus pre auto.
Vynechanie zbytočného radenia hlavne v meste v zápchach, kedy sa môžem sústrediť na okolie a nemusím riešiť, aký stupeň optimálne zaradiť. Toto je bonus pre vodiča.
Spotreba, to je otázne, ale zrejme sa dá povedať, že s automatom budem vždy niekde dole. Pri manuále by som sa asi musel viac snažiť, aby som podliezol automat.
Na 10-ročnom Picasse mám často problém zaradiť jednotku alebo dvojku. Musím ich tam doslova nasilu tlačiť. Niekedy sa musím rozbiehať až na trojke a až potom po zastavení ide zaradiť jednotka. Hlavne ak stojím v križovatke je to problém.
Všimol som si, že otec vždy po vyradení do neutrálu máva s pákou vo všetkých smeroch, akoby si bol neistý, či tam ten neutrál naozaj je. Taký zlozvyk. Nemohlo to spôsobiť tie terajšie problémy? Pretože on na tom aute za 10 rokov odjazdil 95% kilometrov. Automat by tento zlozvyk vylúčil.
Mínusy:
Neviem čo spraví DSG s predajnosťou auta po rokoch.
Vyššia počiatočná cena auta (o 2000 EUR).
Neviem ako servis. Koľko stojí oprava klasickej prevodovky a koľko DSG.
Teraz otázky ohľadom adaptívneho automatu:
Umožňuje spojenie DSG a ACC úplné zastavenie auta v kolóne? Teda ak stojím na semaforoch v dlhom rade, autá sa pohnú, auto sa zrejme nepohne samo, ale treba niečo stlačiť a potom keď zastavia, zastaví samo? Alebo to potrebuje spoluprácu vodiča?
V čom sú výhody spojenia DSG a ACC oproti ACC s manuálom? Čo mi vraveli v predajni, tak ACC s manuálom vo VW nevypne pri radení ako pri iných autách.
Je nejaká možnosť mať nastavené dve hodnoty - jednu pre obec (50) a druhú mimo (90) a prehadzovať ich jedným/dvomi stlačeniami?
Ďakujem za odpovede a rady.
Naposledy upravil(a) peter.nr dne sob 16 kvě 16:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Me teda DSG vubec nenadchlo.. at v OII (TDI) nebo novem Multivanu (biTDI).. i v testech noveho Superbu se jim chovani DSG nelibilo. Prerazeni poznat je, predevsim v zatahu, taky nechapu logiku razeni.. pokud pridam plyn, chvilku se snazi tocit a pak preradi v relativne nizkych otackach. To i muj 15let starej steptronic radi lip..
Se spotrebou zalezi hlavne na stylu jizdy, obecne se udava, ze s automatem bude spotreba vyssi o 0,5-1l, o neco horsi zrychleni 0-100 a zvysi se hmotnost vozu. V praxi si myslim, ze vetsina ridicu s manualem preradi pomaleji nez automat a jeste motor zbytecne podtaci/toci moc vysoko.. automat je pohodli za cenu 2000€ + po nekolika stovkach tisic km olej a filtr, pripadne servis pokud se neco vys... Otazkou je, jestli bude mit auto s AT vetsi prodejni hodnotu po par letech nez MT, asi zalezi u ktereho auta..
S ACC bych sel rovnou za prodejcem, tohle by mel vsechno znat, vysvetlit, pripadne predvest, pokud chce opravdu prodat
Se spotrebou zalezi hlavne na stylu jizdy, obecne se udava, ze s automatem bude spotreba vyssi o 0,5-1l, o neco horsi zrychleni 0-100 a zvysi se hmotnost vozu. V praxi si myslim, ze vetsina ridicu s manualem preradi pomaleji nez automat a jeste motor zbytecne podtaci/toci moc vysoko.. automat je pohodli za cenu 2000€ + po nekolika stovkach tisic km olej a filtr, pripadne servis pokud se neco vys... Otazkou je, jestli bude mit auto s AT vetsi prodejni hodnotu po par letech nez MT, asi zalezi u ktereho auta..
S ACC bych sel rovnou za prodejcem, tohle by mel vsechno znat, vysvetlit, pripadne predvest, pokud chce opravdu prodat
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
peter.nr píše:Umožňuje spojenie DSG a AAC úplné zastavenie auta v kolóne? Teda ak stojím na semaforoch v dlhom rade, autá sa pohnú, auto sa zrejme nepohne samo, ale treba niečo stlačiť a potom keď zastavia, zastaví samo? Alebo to potrebuje spoluprácu vodiča?
V čom sú výhody spojenia DSG a AAC oproti AAC s manuálom? Čo mi vraveli v predajni, tak AAC s manuálom vo VW nevypne pri radení ako pri iných autách.
Je nejaká možnosť mať nastavené dve hodnoty - jednu pre obec (50) a druhú mimo (90) a prehadzovať ich jedným/dvomi stlačeniami?
Obecně možnosti ACC jsou dané modelem vozu a verzí ACC. V součaných VW vozech s DSG to umožňuje zastavení a znovurozjetí vozidla. Doporučuji přečíst manuál před zkoušením v ostrém provozu. Největší chyták: ACC nereaguje na již stojící vozy a kolmý provoz! Tj. pokud jedeš v koloně, která zpomaluje do zastavení = tak OK. Pokud dojedeš v dálce již stojící kolonu (nebo oběcně překážku), tak nic.
Jinak souhlasím s vyšším komfortem posádky při (klidné) jízdě s DSG. Stejně tak víc soustředění na provoz místo míchání klackem. A obecně víc pohodová jízda. A to nejen město, ale překvapivě i dálnice. Jediný okamžik, který může někdo pociťovat jako nevýhodu obecně automatu, je že automat ti nevidí do hlavy, takže mu musíš občas pomoc pádlama/manuálním řazením třeba při svižné jízdě na okreskách, kdy se chceš nechat vytáhnout na výjezdu ze zatáčky pod plynem. Ale pro klidné jezdce je moderní automat nejlépe dvouspojka v kombinaci s dostatečně výkonným motorem ideál.
Stejně jako kombinace DSG s benzínovým motorem je výrazně lepší než DSG s kamnama, který jsou díky eko-režimům v nesmyslně nízkých otáčkách, kdy akorát duní. Což u benzínu odpadá.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Má niekto skúsenosti s DSG pri predbiehaní? Či to má dobrý odpich a nemusím mať smrť v očiach?
Na cestách vidím plno Passatov a iných drahších áut ako predbiehajú v pohode na doraz. Že by mali všetky manuál, to sa mi nechce veriť.
Známy mi vravel, že to ide v pohode, len treba robiť s plynom inak ako pri manuále.
Na cestách vidím plno Passatov a iných drahších áut ako predbiehajú v pohode na doraz. Že by mali všetky manuál, to sa mi nechce veriť.
Známy mi vravel, že to ide v pohode, len treba robiť s plynom inak ako pri manuále.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Co sa tyka zivotnosti a servisnych nakladov: Pri spravnom pouzivani manualu aj DSG vydrzia obe prevodovky dost, DSG bude ale urcite nachylnejsie - viac elektroniky, mechatronika atd.
Co sa tyka spotreby: ten, kto vie s manualom pracovat, vie predvidat tak bude mat urcite nizsiu spotrebu ako na DSG(v pripade ze maju rovnako dlhe prevody). Ten, pre ktoreho je jazda len presun z bodu A do bodu B a radenie je nutne zlo, odporucam automat.
ACC: Ziadne 2 nastavenia sa tlacidlom premienat nedaju. Minimalny odstup a rychlost si musis vzdy nastavit znova, ostane ti tam len posledny pouzity. Pri uplnom zastaveni sa na niektorych autach ACC naspat zapne pri pohnuti auta pred nim, niektore treba pohnut plynom, pripadne stlacit tlacidlo aby sa rozbehlo, neviem ako to ma VW Sportsvan, treba sa opytat predajcu.
Co sa tyka samotneho radenia a komfortu DSG: Plati v podstate to, co u spotreby. Ten, koho radenie bavi a vie to, je komfort pre posadku(trhanie, podradovanie, preradovanie…) porovnatelny s DSG, v niektorych pripadoch je manual lepsi(podradovanie pri prudkom brzdeni hlavne z vysokych otacok). Na druhej strane nastavenie motorov a plynu ide u novych aut tak doprdele, ze ako milovnik manualu si u niektorych aut viem lepsie predstavit automat ako manual. Napriklad VW 1.4 TGI bolo naladene tak tragicky, ze padanutie o 1000 otacok som ratal v sekundach. Tam si naozaj neviem predstavit ze by som s tym zil aj dajme tomu 2 dni v tyzdni.
Chces tusim 1.2 TSI, to znamena s najvacsou pravdepodobnostou DSG so suchymi spojkami(treba sa opytat predajcu pre istotu ci su suche alebo v oleji). V olejovej naplni mi vyhovuju lepsie(rozbiehanie je ine napr.) a mali by aj dlhsie vydrzat. Co sa tyka konkretne DSG(hovorim o Golf6 a Golf7, oba 6stupnov) tak s nimi nemam nejaky problem pri obycajnom presune. G6 ma 130tis. km, G7 ma 45tis. km a zatial bez problemov.
Co sa tyka spotreby: ten, kto vie s manualom pracovat, vie predvidat tak bude mat urcite nizsiu spotrebu ako na DSG(v pripade ze maju rovnako dlhe prevody). Ten, pre ktoreho je jazda len presun z bodu A do bodu B a radenie je nutne zlo, odporucam automat.
ACC: Ziadne 2 nastavenia sa tlacidlom premienat nedaju. Minimalny odstup a rychlost si musis vzdy nastavit znova, ostane ti tam len posledny pouzity. Pri uplnom zastaveni sa na niektorych autach ACC naspat zapne pri pohnuti auta pred nim, niektore treba pohnut plynom, pripadne stlacit tlacidlo aby sa rozbehlo, neviem ako to ma VW Sportsvan, treba sa opytat predajcu.
Co sa tyka samotneho radenia a komfortu DSG: Plati v podstate to, co u spotreby. Ten, koho radenie bavi a vie to, je komfort pre posadku(trhanie, podradovanie, preradovanie…) porovnatelny s DSG, v niektorych pripadoch je manual lepsi(podradovanie pri prudkom brzdeni hlavne z vysokych otacok). Na druhej strane nastavenie motorov a plynu ide u novych aut tak doprdele, ze ako milovnik manualu si u niektorych aut viem lepsie predstavit automat ako manual. Napriklad VW 1.4 TGI bolo naladene tak tragicky, ze padanutie o 1000 otacok som ratal v sekundach. Tam si naozaj neviem predstavit ze by som s tym zil aj dajme tomu 2 dni v tyzdni.
Chces tusim 1.2 TSI, to znamena s najvacsou pravdepodobnostou DSG so suchymi spojkami(treba sa opytat predajcu pre istotu ci su suche alebo v oleji). V olejovej naplni mi vyhovuju lepsie(rozbiehanie je ine napr.) a mali by aj dlhsie vydrzat. Co sa tyka konkretne DSG(hovorim o Golf6 a Golf7, oba 6stupnov) tak s nimi nemam nejaky problem pri obycajnom presune. G6 ma 130tis. km, G7 ma 45tis. km a zatial bez problemov.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Já s dsg žádný problém nemám, zrychluje a řadí výborně, mám i klasický automat v mercedesu a DSG je minimálně srovnatelné. Nikdy jsem neměl pocit, že by manuál byl v danou chvíli lepší. A když dám sport režim...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27923
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Jestli má auto dobrý "odpich" nezáleží ani tak na převodovce, jako na zvolené motorizaci. DSG, jako ani žádná převodovka, člověku do hlavy nevidí. Takže, když si předjíždění připravíš tím, že manuálně si podřadíš a pak začneš předjíždět, tak proti manuálu to bude dokonce i rychlejší, jelikož DSG už můžeš pak nechat řadit samotné a nahoru řadí opravdu velmi rychle.peter.nr píše:Má niekto skúsenosti s DSG pri predbiehaní?
Když ale předjíždění necháš na automatice, tak tam jistá prodleva být může, pokud nepoužiješ kick-down.
Co se týče životnosti, tak mám DSG i s 1.2TSI 77kW, ale tam je necelých 20t km. V 2.0TDI 125kW má najeto přes 320t km a do převodovky zatím nebylo potřeba šahat. Na 3.6FSI jsem na ní odjel 250t km a cca ve 180t km jsem ji preventivně repasoval, protože to bylo ještě na záruku...resp. před jejím koncem. A auto dostávalo taky slušný záhul...občas
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Neviete niekto, kde by som našiel online uživateľské príručky k autám VW? Najlepšie v SK alebo CZ, ak nie, aspoň EN.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Co rikate na Daciu Sandero Stepway 0,9 TCe 66 kW/90 k , jeta 8000km, stari necely rok, extra vybava - metaliza.....koupit za 200 000? Zaruka jeste vyse 2 roky.
Vyuziti-
80% mesto, praca, nakupy, kratke vylety po okoli, zadne dlouhe cesty, resp. 2x do roka mozna 300km po dalnici...
2x dospeli, 1x 7 lete dite(maleho 6 mesicniho prcka nepocitam), vetsinou pujdu sam se starsim klukem (skola), nebo manzelka, pres vikendy vsichni
Kdyz to vemu se starym autem, za 9 let jsem najezdil 100 000km, predpoklad je stejny. Ale nevylucuji, ze za 2-3 roky koupim lepsi faro a tohle zustane jako druhe v rodine(i nyni mam 2, ale obe prodavam, aktualne nam staci jedno auto- manzelka je na materske)
Koukal jsem po jetinach, ale do 200k nesezenu nic novejsiho a jiz mne preslo kupovat 5 lete ojetiny s kazdorocni investici 20-30k jak doted (2 auta).
Vyuziti-
80% mesto, praca, nakupy, kratke vylety po okoli, zadne dlouhe cesty, resp. 2x do roka mozna 300km po dalnici...
2x dospeli, 1x 7 lete dite(maleho 6 mesicniho prcka nepocitam), vetsinou pujdu sam se starsim klukem (skola), nebo manzelka, pres vikendy vsichni
Kdyz to vemu se starym autem, za 9 let jsem najezdil 100 000km, predpoklad je stejny. Ale nevylucuji, ze za 2-3 roky koupim lepsi faro a tohle zustane jako druhe v rodine(i nyni mam 2, ale obe prodavam, aktualne nam staci jedno auto- manzelka je na materske)
Koukal jsem po jetinach, ale do 200k nesezenu nic novejsiho a jiz mne preslo kupovat 5 lete ojetiny s kazdorocni investici 20-30k jak doted (2 auta).
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
nepsalo sa tu někde na AF, že to 0.9TCe není motor ale omyl?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.