BMW Divize
Re: BMW Divize
S čím jezdí Goggy? 120d?
Re: BMW Divize
souhlasArnie J píše:Goggy: tak to je lepší, než jsem myslel
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III
Fordem tam, vlakem zpátky!
Fordem tam, vlakem zpátky!
Re: BMW Divize
zajímavý názor z jedné diskuze:
Dinar píše:Tohle je zlomový okamžik, a přiznám se, že vůbec nevím, jak se k tomu postavit. Nové turbo v X1 jsem také projel, s automatem, a s hodnocením redaktorů můžu jen souhlasit, jestli někdo dokázal udělat turbo s charakterem atmosféry, pak to je to bmw právě s tímto motorem. Není tomu co vytknout, pro ty co se ptají po špičce jen dodám, že je, je cítit a to kolem pěti a půl tis. Motor má smysl dotočit do šesti a odřadit, sice jde točit opravdu až k sedmi, ale už nahoru nijak nespěchá a kvůli zvuku to taky smysl nemá. A to je to hlavní, proč nevím, jestli je to celé dobře nebo špatně, prostě tenhle motor jede, má charakter, pravděpodobně i méně žere (to jsem nezkoumal), ale chybí mu to nadšení s jakou se ručička otáčkoměru řadové šestky zarazí o omezovač a pak ten nádherný mechanický jekot. Ano, v autech typu X1 resp. crossoverech či esůvéčkách dává turbo smysl, ale co trojka a pětka bez atmo šestiválců, pořád se s tím nějak nemůžu srovnat, přestože tenhle 2,0 turbo je skvělý a jsem si jist, že z něj bude další motor roku pro bmw. :-/
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Re: BMW Divize
Arnie J: Takových věcí už jsem četl a realita byla úplně jiná. Ani N54 se neblíží atmosféře, nemá ani takové spodky, ani špičky. Mně to nevadí, ale turbo s charakterem atmosféry to rozhodně není. N55 pak má ještě užší spektrum použitelných otáček. Říkám to jako člověk, který se 135i najel 35 tisíc kilometrů.
A teď si vem, že N54 je dost megalomanský řešení. Sice nevychází z N52 nebo N53, ale oproti nim přidává jen 48 resp. 34 koní. Dvěma turby. A přesto je na to na charakteru motoru znát. Jak asi bude vypadat, když dáš singl turbo na čtyřválcový dvoulitr a chceš z něj udělat třílitr?
Bez kompromisů to rozhodně nepůjde. Je to jen realistický pohled na věc. To cos citoval s realitou nebude mít společného nic.
A teď si vem, že N54 je dost megalomanský řešení. Sice nevychází z N52 nebo N53, ale oproti nim přidává jen 48 resp. 34 koní. Dvěma turby. A přesto je na to na charakteru motoru znát. Jak asi bude vypadat, když dáš singl turbo na čtyřválcový dvoulitr a chceš z něj udělat třílitr?
Bez kompromisů to rozhodně nepůjde. Je to jen realistický pohled na věc. To cos citoval s realitou nebude mít společného nic.
Re: BMW Divize
neni dulezitejsi nez nejake spektrum vyuzitelnych otacek zrychleni na dany stupen? Pokud auto zrychli na dany stupen z 20 na 80 a zvladne to diky 3000 rpm v cem je to horsi, nez kdyz to zvladne napr. na 5000 rpm?
Re: BMW Divize
@reese ref zbožná přání vs. realita : 100% souhlas
Tohleto se např. píše v testu Oct. II 1,8TSI (a přiznávám, bylo to pro mě dost "motivací" při výběru motorizace pro skautíka):
Zpět k théme modrobílé vrtule: taky si myslím, že soudruzi motoráři z munchen jsou světová extratřída a věřím, že dokáží postavit i dobrý turbomotor... ale můj názor je v této věci jasný - to slovo má přesně o pět písmen více než by mít mělo...
Tohleto se např. píše v testu Oct. II 1,8TSI (a přiznávám, bylo to pro mě dost "motivací" při výběru motorizace pro skautíka):
A realita (alespoň toho mého vozidla) je (jak to říct slušně?), mno krapet zaostávající za výše napsaným.... (píšu to tady o stránku výš). Tožtak, no...auto.cz píše:Přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI se v některých chvílích chová, jakoby ani neměl turbodmychadlo, jakoby pocházel ze staré atmosférické školy, ale přitom má sílu na úrovni základního šestiválce. .....Tenhle nový motor 1,8 TSI má i krásný hlas. Při startování o něm vůbec nevíte, .....
Zpět k théme modrobílé vrtule: taky si myslím, že soudruzi motoráři z munchen jsou světová extratřída a věřím, že dokáží postavit i dobrý turbomotor... ale můj názor je v této věci jasný - to slovo má přesně o pět písmen více než by mít mělo...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
pavproch: Presne tak, uz to tu zaznelo. Ani ja nepochybuji o tom, ze N20 bude dobry turbomotor, ale porad je to turbomotor. Ostatne ani N54 neni spatne turbo, dokonce ani moc nezere (coz je ale dano tim co tu rikal Reese, je to v podstate LPT), ale i tak bych kdykoli dal prednost slabsimu N52, ten motor ma minimum chyb. Ostatne jsem to tak nakonec udelal i v realu - s 335i jsem jezdit nevydrzel (ale motor bylo nakonec to nejmensi, i kdyz me neoslovil), s 330i jsem v ramci moznosti spokojen.
Jinak na testy je proste treba davat pozor Budu v tomto pripade nekriticky sam vuci sve praci, ale vetsina testu na jinych webech je proste absolutne nerealna. Z ruznych duvodu, nekdy je to neschopnost poznat, jindy neschopnost popsat, nekdy ma odtrzeni od reality komercni duvody. Ale najit na ceskem internetu dobry test je opravdu tezke. Proto jsem take kdysi zacal psat a samozrejme me tesi, ze me malokdy nekdo za neco poslal do haje. Snazil jsem se pak vzdy o to, aby stejnym stylem psali dalsi, se kterymi spolupracuji, to se darilo tu vice, tu mene, vsechny testy mi ale prochazeji pod rukama a nejakych nerealnych soudu by tam i tak melo byt minimum...
Zrovn auto.cz je pro me absolutne neverohodny zdroj, zvlast se znalosti pozadi jeho fungovani.
Jinak na testy je proste treba davat pozor Budu v tomto pripade nekriticky sam vuci sve praci, ale vetsina testu na jinych webech je proste absolutne nerealna. Z ruznych duvodu, nekdy je to neschopnost poznat, jindy neschopnost popsat, nekdy ma odtrzeni od reality komercni duvody. Ale najit na ceskem internetu dobry test je opravdu tezke. Proto jsem take kdysi zacal psat a samozrejme me tesi, ze me malokdy nekdo za neco poslal do haje. Snazil jsem se pak vzdy o to, aby stejnym stylem psali dalsi, se kterymi spolupracuji, to se darilo tu vice, tu mene, vsechny testy mi ale prochazeji pod rukama a nejakych nerealnych soudu by tam i tak melo byt minimum...
Zrovn auto.cz je pro me absolutne neverohodny zdroj, zvlast se znalosti pozadi jeho fungovani.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: BMW Divize
Podle mého ne. Stupeň si vyberu přeřazením, spektrum využitelných otáček je dané a nic s ním nenadělám.goes píše:neni dulezitejsi nez nejake spektrum vyuzitelnych otacek zrychleni na dany stupen?
Když mám motor se širokým spektrem otáček (řekněme že motor "jede" od 1500 do 6500 otáček, jako např. R6 od BMW) + dobře odstupňovanou převodovku, ve většině situací si můžu vybrat nejméně dvě, ale obvykle i tři nebo dokonce čtyři rychlosti. Takže podle chuti můžu jeď buď "líně" a skoro neřadit, nebo naopak jet aktivně a řadit každou chvíli. Čili: jedu jak chci já, ne jak mi vnucuje charakter auta.
Na okraj: kdysi jsme provedli pokus se starým BMW (3.0 R6 atmo, manuál čtyřkvalt): vyjeli jsme z města a zkusili dojet po okreskách do asi 50 km vzdáleného cíle zcela bez řazení na čtyřku (tj. nejvyšší stupeň). Klaplo to zcela bez problémů, a to jsme jeli v rozmezí rychlostí od rychlosti chůze (v jedné obci) po asi 150 km/h.
Mám - li omezené spektrum otáček (řekněme diesel co rozumě funguje v rozsahu 2000 - 3500), tak i s dobrým šestikvaltem mám obvykle jen jeden, max. dva vyhovující převody. Čili musím řadit mnohem víc i ve chvíli, kdy se mi nechce. Jinak řečeno: musím se víc přizpůsobovat já autu.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
pjanda: Jakkoliv mám rád turba, tak u BMW považuju za chybu, že R6 atmo mizí z nabídky.
Mimochodem, chápu že je to z finančního hlediska nereálné, ale bylo by zajímavé, kdyby se třeba několik let nabízely pro 3er a 5er vedle sebe paralelně R4 2.0 turbo a R6 atmo se zhruba stejným výkonem za stejnou cenu. A vidělo by se, jaký by byl poměr prodejů ( i když vlastně já to vím: 80% by si stejně vzalo diesel )
A ještě takový námět na článek: Opakovaně píšete, že turbomotory berou při ostré jízdě víc než srovnatelné atmosféry. Já tomu věřím, byť vlastní srovnání nemám (silnější atmosféru mám jen ve veteránovi a tam tedy s karburátorem opravdu úspornější NENÍ ). Ale možná by stálo za to vysvětlit, PROČ to tak je, když z technického hlediska je turbomotor teoreticky účinnější než atmo (využívá jinak ztracenou energii výfukových plynů).
Mimochodem, chápu že je to z finančního hlediska nereálné, ale bylo by zajímavé, kdyby se třeba několik let nabízely pro 3er a 5er vedle sebe paralelně R4 2.0 turbo a R6 atmo se zhruba stejným výkonem za stejnou cenu. A vidělo by se, jaký by byl poměr prodejů ( i když vlastně já to vím: 80% by si stejně vzalo diesel )
A ještě takový námět na článek: Opakovaně píšete, že turbomotory berou při ostré jízdě víc než srovnatelné atmosféry. Já tomu věřím, byť vlastní srovnání nemám (silnější atmosféru mám jen ve veteránovi a tam tedy s karburátorem opravdu úspornější NENÍ ). Ale možná by stálo za to vysvětlit, PROČ to tak je, když z technického hlediska je turbomotor teoreticky účinnější než atmo (využívá jinak ztracenou energii výfukových plynů).
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: BMW Divize
beaumont: Clanek turbo vs. atmosfera stoprocentne bude, s tim pocitam uz od vydani toho prvniho Proto jsme to resili v jine diskusi, abychom probrali vsechny aspekty, ktere ovlivnuji spotrebu turba a bylo jasno v tom, co ma zasadni vliv na uspornost pri nizkem zatizeni a neuspornost pri vysokem. Vsechny dulezite informace mam, predpokladam, ze na zacatek noveho tydne to sepisu. Je to urcite zajimave tema, jakkoli hned uvodem budu muset rici, ze pro prakticky zivot uz ma jen omezene vyuziti - ve spouste pripadu uz se pro nejake auto nabizi jen turba...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n