Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
peter, jestli šetříte, tatínek jezdí málo, tak je koupě fungl novýho auta tou nejhorší investicí vůbec...Jak jsme to výš počítali, když tu amortizaci rozpočítáš na pár tisíc ujetejch km/ročně tak ti vyjde takový čílso, že můžeš jezdit taxíkem a ještě ti zbude...Zvlášť když máte v rodině k disposici další auta, takže mobilita je...
Spočítej mu to...ať nic nekupuje, jezdí taxíkem a každej rok s mámou na pěknou dovolenou a furt sou na svejch...
Spočítej mu to...ať nic nekupuje, jezdí taxíkem a každej rok s mámou na pěknou dovolenou a furt sou na svejch...
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Sice nás s tím peter pošle do prdele, ale pro srandu to spočítáme. Budu počítat v czk, ať neudělám řádovou chybu, hrubý odhad
Předpoklad: auto budu mít 10 let, 10 tisíc ročně, spotřeba 6l/100. Všechny ceny s DPH, nepočítám žádné odpisy apod.
Nákup vozu: 550 000,- (=20tis. E), prodej za 10 let cca 70 tis, tedy 480 000,-
cena vozu na 1 rok....48 tisíc/rok
palivo: 6l/100km při 10 000km = 600litrů, cena cca 34 Kč = 20 000,- Kč /rok
pojištění (pov+hav): cca 10 000,- Kč/rok
servis: cca 10 000,- / rok
pneumatiky: na 10 let očekávám 2x zimní a 1x letní (jedny na autě jsou) = cca 3 x 4 x cca 1600,-Kč = cca 20 000,-Kč/ 10 let = 2 000,- / rok
ostatní výdaje (žárovky, dolití oleje, myčka, ostřikovače) = cca 2 000,- Kč/rok
= roční náklad = 48 000 + 20 000 + 10 000 + 10 000 + 2 000 + 2 000 = 92 000,- Kč/rok
92 000,-/rok = 7 700,- Kč/ měsíc = 9,20 Kč/1km ´
Na co jsem zapomněl?
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
peter, nebuť hned upset, ale zamysli se - já taky občas vymyslím geniální nápad, naprosto super, a po prezentaci ostatním mi vysvětlí, že je to úplná <I> a mají pro to argumenty - kdybych byl kokot, tak se kousnu a prosadím to, ale když nejsem, nechám to týden odležet a zamyslím se nad tím znova
Zkus znova doma probrat s otcem situaci a natvrdo říct, že očekávám jeho smrt ve výhledu příštích 10 let (v 70 letech je to prostě realita, sorry, ale u nás doma není problém mluvit o reálných věcech, i když se jedná o smrt) a co to znamená pro firemní rozpočet, pokud nejste zrovna úplně v pohodě - to asi kromě babiše není dnes nikdo... Pokud je otec při smyslech a ví, co znamenalo postavit firmu na nohy, tak rozumně ustoupí ze svých požadavků a najdete rozumný kompromis
Zkus znova doma probrat s otcem situaci a natvrdo říct, že očekávám jeho smrt ve výhledu příštích 10 let (v 70 letech je to prostě realita, sorry, ale u nás doma není problém mluvit o reálných věcech, i když se jedná o smrt) a co to znamená pro firemní rozpočet, pokud nejste zrovna úplně v pohodě - to asi kromě babiše není dnes nikdo... Pokud je otec při smyslech a ví, co znamenalo postavit firmu na nohy, tak rozumně ustoupí ze svých požadavků a najdete rozumný kompromis
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Rozumiem všetkému čo píšeš a súhlasím s tým. Ale nevieš o tom, že takýmto rozhodnutím by som si postavil proti sebe celú rodinu. Firma skončí o pár rokov zrejme tak či tak, takže asi bude najlepšie kalkulovať s tým, ktoré zo spomínaných áut najlepšie predáme.
Dnes sme boli ešte v predajniach zvyšných značiek a na testovacích jazdách.
Začali sme vo VW. Tak otec zmenil názor (že chce SUV/crossover), keď videl Sportsvan. Úplne sa do neho zaľúbil. Testovať ho budeme v piatok ráno, takže uvidíme, ale preferuje už MPV.
Potom som mu ukázal Toyotu Verso. Ešte ju nevidel a aj keď sme ju zavrhi kvôli absencii výškovo nastaviteľného sedadla spolujazdca, zapáčila sa mu vďaka cene a testovacej jazde. Mne sa celkom pozdával automat CVT.
Nasledovala predajňa Opel, kde sa mu Meriva ani Zafira nepáčili.
Po ceste domov sme sa zastavili v Honde, kde sme sa prešli na CRV 2.0.
A potom ja ešte v Nissane, kde som sa povozil na Qashqai-i.
Moje dojmy? Neviem, či preto, že celý život jazdím na Škodovkách (posledných 10 rokov na Fábiách), ale po prvých metroch v Nissane som mal dojem, akoby som to auto poznal už niekoľko rokov. Absolútne mi sadlo.
Pri Toyote a Honde som mal pocit, že "plávajú". Neviem, ako to opísať, ale Nissan akoby bol nastavený podstatne športovejšie. Na každé otočenie volantu a každé stlačenie alebo ubratie plynu auto reaguje dosť ostro. Naproti tomu pri Toyote a Honde som mohol robiť s plynom a bolantom čokoľvek, autá akoby si "šli svojom cestou". Správnou, ale bez spätnej väzby. Možno naladením podvozku, možno aj tým, že pod kapotou mali 150 koní.
Tak teraz neviem, čo bolo OK a čo zle. Pocitovo pre mňa lepší Qashqai, ale asi sú moje pocity skreslené doterajšími "skúsenosťami".
Som zvedavý, ako pôjde VW, pretože predajca správanie sa Qashqai-a označil za "európske", resp. "nemecké" - že tak bol navrhnutý, kým CRV a Verso sú praví Japonci.
Každopádne, doma otec básnil o Toyote. Uvidíme zajtra.
Čo sa týka spotreby, tak Toyotu som ani nesledoval, lebo sme šli cez mesto spôsobom plyn-brzda. Hondu sme slušne prehnali na okreske a spotreba bolo okolo 8 litrov, Qashqai dal nejakých 6,5 litra. VW uvidím zajtra, ale mal by to byť favorit.
Na Toyote mi mierne vadia tie budíky v strede. Najlepšie má prístrojovú dosku poriešenú asi Nissan. Ten 5" farebný displej medzi budíkmi je úžasný - a hlavne koľko informácií dokáže zobraziť. Škoda, že pri VW je farebný len za príplatok k najvyššej výbave. Honda má až tri panely (budíky s displejom v strede), v strede malý a potom ešte veľký displej. Je to trochu neprehľadné a navyše dna menšie neexcelujú grafickým spracovaním.
Nissan má v základe (comfort) rádio s BT a navigáciou, Honda, Toyota a VW za príplatok okolo 1000 EUR.
Nissan je najslabší v batožinovom priestore (400 litrov), pričom zadné sedačky nejdú posunúť ani nakloniť, jedine sklopiť. Najväčší objem má v základe Honda, ktorá ním ale plýtva - na nohy v zadnom rade je strašne veľa miesta a sedačky nie sú posuvné. Pri ceste na dovolenku sa tak nedá využiť, že deti nepotrebujú toľko miesta na nohy a dožičiť priestor batožine. Najlepšie škálovateľný je VW, kde sa dá posúvať zadný rad a vzniká tak 500-600 litrov. Toyota o 20 litrov menej.
Dodacie doby sú rôzne. Napr. VW v požadovanej farbe a výbave môžeme mať už zajtra. Nevýhoda je, že bez navigácie a farebného panelu počítača. Ak s tým, tak jedine vo výbave na želanie a s čakaním 4 mesiace. Honda buď za vyššiu cenu o dva týždne, alebo s čakaním do konca júna. Toyota okolo 2 mesiacov. Nissan asi mesiac a pol.
Ceny. Najdrahšia je CRV 2.0 (150 koní). V nižšej výbave (comfort) s doplneným rádiom s navigáciou 23 tisíc. Vo vyššej výbave 25 tisíc. Quashqai 1.2T (115 koní) s navigáciou 19500 (automat +2000), rovnako aj Sportsvan 1.2T (110 koní), ale bez navigácie. S ňou o tisíc vyššie (automat +2000). Najmenej vychádza Verso. 1.8 (150 koní) benzín na 18 tisíc. (automat +1500), s navigáciou o 1000 EUR viac.
Zajtra sa ešte povozím na VW a opakovane na Toyote. A ozvem sa.
Inak, častým javom u predajcov sú protichodné vyjadrenia. Napr. v Toyote a Nissane chválili CTV prevodovky, v Nissane aj nemecké DSG. Naproti tomu v Honde označili DSG za príliš zložitú a v prípade poruchy nákladnú prevodovku. Toyota a Honda vyzdvihujú atmosféry, kým VW a Nissan turbo. Takže vo výsledku človek z toho nie je moc múdry.
Dnes sme boli ešte v predajniach zvyšných značiek a na testovacích jazdách.
Začali sme vo VW. Tak otec zmenil názor (že chce SUV/crossover), keď videl Sportsvan. Úplne sa do neho zaľúbil. Testovať ho budeme v piatok ráno, takže uvidíme, ale preferuje už MPV.
Potom som mu ukázal Toyotu Verso. Ešte ju nevidel a aj keď sme ju zavrhi kvôli absencii výškovo nastaviteľného sedadla spolujazdca, zapáčila sa mu vďaka cene a testovacej jazde. Mne sa celkom pozdával automat CVT.
Nasledovala predajňa Opel, kde sa mu Meriva ani Zafira nepáčili.
Po ceste domov sme sa zastavili v Honde, kde sme sa prešli na CRV 2.0.
A potom ja ešte v Nissane, kde som sa povozil na Qashqai-i.
Moje dojmy? Neviem, či preto, že celý život jazdím na Škodovkách (posledných 10 rokov na Fábiách), ale po prvých metroch v Nissane som mal dojem, akoby som to auto poznal už niekoľko rokov. Absolútne mi sadlo.
Pri Toyote a Honde som mal pocit, že "plávajú". Neviem, ako to opísať, ale Nissan akoby bol nastavený podstatne športovejšie. Na každé otočenie volantu a každé stlačenie alebo ubratie plynu auto reaguje dosť ostro. Naproti tomu pri Toyote a Honde som mohol robiť s plynom a bolantom čokoľvek, autá akoby si "šli svojom cestou". Správnou, ale bez spätnej väzby. Možno naladením podvozku, možno aj tým, že pod kapotou mali 150 koní.
Tak teraz neviem, čo bolo OK a čo zle. Pocitovo pre mňa lepší Qashqai, ale asi sú moje pocity skreslené doterajšími "skúsenosťami".
Som zvedavý, ako pôjde VW, pretože predajca správanie sa Qashqai-a označil za "európske", resp. "nemecké" - že tak bol navrhnutý, kým CRV a Verso sú praví Japonci.
Každopádne, doma otec básnil o Toyote. Uvidíme zajtra.
Čo sa týka spotreby, tak Toyotu som ani nesledoval, lebo sme šli cez mesto spôsobom plyn-brzda. Hondu sme slušne prehnali na okreske a spotreba bolo okolo 8 litrov, Qashqai dal nejakých 6,5 litra. VW uvidím zajtra, ale mal by to byť favorit.
Na Toyote mi mierne vadia tie budíky v strede. Najlepšie má prístrojovú dosku poriešenú asi Nissan. Ten 5" farebný displej medzi budíkmi je úžasný - a hlavne koľko informácií dokáže zobraziť. Škoda, že pri VW je farebný len za príplatok k najvyššej výbave. Honda má až tri panely (budíky s displejom v strede), v strede malý a potom ešte veľký displej. Je to trochu neprehľadné a navyše dna menšie neexcelujú grafickým spracovaním.
Nissan má v základe (comfort) rádio s BT a navigáciou, Honda, Toyota a VW za príplatok okolo 1000 EUR.
Nissan je najslabší v batožinovom priestore (400 litrov), pričom zadné sedačky nejdú posunúť ani nakloniť, jedine sklopiť. Najväčší objem má v základe Honda, ktorá ním ale plýtva - na nohy v zadnom rade je strašne veľa miesta a sedačky nie sú posuvné. Pri ceste na dovolenku sa tak nedá využiť, že deti nepotrebujú toľko miesta na nohy a dožičiť priestor batožine. Najlepšie škálovateľný je VW, kde sa dá posúvať zadný rad a vzniká tak 500-600 litrov. Toyota o 20 litrov menej.
Dodacie doby sú rôzne. Napr. VW v požadovanej farbe a výbave môžeme mať už zajtra. Nevýhoda je, že bez navigácie a farebného panelu počítača. Ak s tým, tak jedine vo výbave na želanie a s čakaním 4 mesiace. Honda buď za vyššiu cenu o dva týždne, alebo s čakaním do konca júna. Toyota okolo 2 mesiacov. Nissan asi mesiac a pol.
Ceny. Najdrahšia je CRV 2.0 (150 koní). V nižšej výbave (comfort) s doplneným rádiom s navigáciou 23 tisíc. Vo vyššej výbave 25 tisíc. Quashqai 1.2T (115 koní) s navigáciou 19500 (automat +2000), rovnako aj Sportsvan 1.2T (110 koní), ale bez navigácie. S ňou o tisíc vyššie (automat +2000). Najmenej vychádza Verso. 1.8 (150 koní) benzín na 18 tisíc. (automat +1500), s navigáciou o 1000 EUR viac.
Zajtra sa ešte povozím na VW a opakovane na Toyote. A ozvem sa.
Inak, častým javom u predajcov sú protichodné vyjadrenia. Napr. v Toyote a Nissane chválili CTV prevodovky, v Nissane aj nemecké DSG. Naproti tomu v Honde označili DSG za príliš zložitú a v prípade poruchy nákladnú prevodovku. Toyota a Honda vyzdvihujú atmosféry, kým VW a Nissan turbo. Takže vo výsledku človek z toho nie je moc múdry.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
CRV nemá posuvnou zadní lavici?
Už 1G mělo polohovatelná opěradla a 3G mělo lavici posuvnou. Vzhledem k tomu, že současná generace je jen dalším evolučním krokem 3G by mě to docela překvapilo.
Ad chválení: nebude to tím, že každý chválí to co sám prodává?
Už 1G mělo polohovatelná opěradla a 3G mělo lavici posuvnou. Vzhledem k tomu, že současná generace je jen dalším evolučním krokem 3G by mě to docela překvapilo.
Ad chválení: nebude to tím, že každý chválí to co sám prodává?
2.9T RWD
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Predchádzajúca generácia ten posun mala, táto nie.HondaMan píše:CRV nemá posuvnou zadní lavici?
Už 1G mělo polohovatelná opěradla a 3G mělo lavici posuvnou. Vzhledem k tomu, že současná generace je jen dalším evolučním krokem 3G by mě to docela překvapilo.
Ad chválení: nebude to tím, že každý chválí to co sám prodává?
Chválenie - ano. Ale napr. predajca Nissanu chválil DSG od VW, pričom oni robia CVT. Predajca Hondy nadával aj na DSG aj na CVT.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
HondaMan: díky unikátnímu systému sklápění zadních sedadel ze zavazadlového prostoru přišla Honda CR-V o posuvnou zadní lavici. Lze jen trochu měnit sklon opěradel, ale ne nějak výrazně, oproti MPV je to slabota.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Ten prodejce Hondy byl asi "klasik" a preferuje klasický HDM. Tak je jasné, že mu DSG a CVT nevoní.peter.nr píše:Chválenie - ano. Ale napr. predajca Nissanu chválil DSG od VW, pričom oni robia CVT. Predajca Hondy nadával aj na DSG aj na CVT.
Ano, Honda je "drahá" a "plave". Nebyl to jen tvůj pocit. Prostě je to těžké auto naladěné komfortně - tímto autem rozváží mámy v USA své děti do škol a na kroužky. A pro ně je to auto dělaný - alespoň já mám takový pocit. Prostě uvnitř velké, hodně odkládacích míst, obrovský kufr, na zadní lavici místo pro 3, tři zásuvky pro připojení USB, velice příjemné čalounění sedadel, sedadla měkká a prostorná, ovládání auta (volant, řazení, pedály) nevyžaduje velké síly.
A je to nejprodávanější SUV ve své třídě.
Ale jinak na 100% souhlasím s tím, co psal mafel. Nové auto peo vás nemá smysl. ten jeho výpočet to jasně ukázal. Ale jestli si chce tvůj táta ještě naposledy udělat radost novým autem, tak mu ho kup. Lidi by si měli občas udělat radost, i když to ekonomicky nedává smysl!
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
tenhle topik sleduju už dost dlouhu, protože víceméně vybírám stejné auto, jenom bych rád, kdyby mělo i adaptivní tempomat (viz http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=3111)
Zaujala mě ta tvoje zkušensot s Quashqajem, to byl motor 1.2? Jak to jelo? Co jsem četl na nissan fóru, tak ten motor je dost slabý, dá se s ním rozjet bez plynu? Co hluk v autě? A ta spotřeba, co píšeš 6,5, to vypadá pěkně, ale všude v testech i na tom fóru udávají spotřebu mnohem větší.
Já mám zatím favorita tu Hondu, akorát se děsím té městské spotřeby 8,9 a toho obrovského kufru, mám to víceméně jenom pro sebe, to můžu jezdit už s traktorem a vyjde to stejně.
Zaujala mě ta tvoje zkušensot s Quashqajem, to byl motor 1.2? Jak to jelo? Co jsem četl na nissan fóru, tak ten motor je dost slabý, dá se s ním rozjet bez plynu? Co hluk v autě? A ta spotřeba, co píšeš 6,5, to vypadá pěkně, ale všude v testech i na tom fóru udávají spotřebu mnohem větší.
Já mám zatím favorita tu Hondu, akorát se děsím té městské spotřeby 8,9 a toho obrovského kufru, mám to víceméně jenom pro sebe, to můžu jezdit už s traktorem a vyjde to stejně.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
tak tohohle prodejce bych chtěl ddo firmy...to by se pan majitel Nissan Autosalónu asi divil kdyby to slyšel...peter.nr píše:Predchádzajúca generácia ten posun mala, táto nie.HondaMan píše:CRV nemá posuvnou zadní lavici?
Už 1G mělo polohovatelná opěradla a 3G mělo lavici posuvnou. Vzhledem k tomu, že současná generace je jen dalším evolučním krokem 3G by mě to docela překvapilo.
Ad chválení: nebude to tím, že každý chválí to co sám prodává?
Chválenie - ano. Ale napr. predajca Nissanu chválil DSG od VW, pričom oni robia CVT. Predajca Hondy nadával aj na DSG aj na CVT.
s prodejci aut je to jako s ostatním vzorkem populace, drtivá většina většina jsou deprivanti, pak je chvilku neutrální střed a pár jich má pět pohromadě....
jak tě tak čtu, poslal bych tě pro Nissana, ale to auto je napůl pro tátu co..
btw i když já jsem jednoznačně pro automat, požadavku nízké spotřeby a servisní nenáročnosti to trochu odporuje....