goes: To si neodporuji, pouze Ti chybi predstavivost. Musis si to predstavit v cele sve siri, muzes pouzit nejaky pilovy diagram. Pro maximalne efektivni jizdu (tj. pomer prumerne rychlosti a spotreby) muze byt kratsi prevodovka vhodnejsi nez delsi, protoze s tou kratsi muzes pro pozadavek urciteho vykonu drzet otacky blize minimu merne spotreby. U delsi muzes mit vedle toho jen dve alterantivy - napr. bud na trojku poslat otacky o mnoho vyse, abys mel potrebny vykon pro jizdu jakou potrebujes, nebo na ctyrku prilis nizko na to, abys ho mel. Druhy pripad vyuzit nemuzes, protoze potrebujes zrychlit vice nez Ti dovoli vykon dostupny v tak nizkych otackach. Takze muzes jiz jen prvni cestou - na vyssi otacky bud zrychlit vice nez potrebujes (ergo neefektivne) nebo nevyuzit potencial motoru a zamestnat ho vlastnim chodem, takze efektivita je zase v cudu. Precti si jeste jednou muj vcerejsi clanek, tohle je z neho mj. patrne.
Samozrejme, je to individualni zalezitost, vec konkretni situace a potreby, neni to pausalni problem. Ale u mne je to s E90 csto prave takto. To co bych s kratsi prevodovkou zvladl v pohode ve strednich otackach na ctyrku tady udelat nemohu (protoze na ctyrku padnou otacky prilis nizko a potrebny vykon tam neni) a musim pouzit trojku (kde uz jsou otacky prilis vysoko na to, co potrebuji za vykon).
Uz to chapes? A myslim, ze ta predlouha prevodovka v 330i (a jeste delsi v 325i) Te v typickych situacich na silnici vystavuje tomuto problemu docela casto.
Ale tohle sem nepatri, muzeme se s tim presunout opet do otacky vs. spotreba
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n