Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Takže sa posúvame ďalej. Preštudoval som si tu viacero vlákien a vidím, že je tu veľa ľudí, čo odporúčajú nebrať SUV a crossovery na cesty kvôli vysokej spotrebe (skoro ako veľké obytné auto s alkovňou) a malému batožinovému priestoru.
Takže CRV, Qashqai a Yetti vypadávajú z výberu.
Ostávajú väčšie a menšie MPV:
VW Sportsvan
Toyota Verso
Opel Zafira
Opel Meriva
Renault Scenic (Grand)
Ford C-Max (Grand)
Citroën C4 Picasso (Grand)
Nissan Note
Kia Venga
Takže CRV, Qashqai a Yetti vypadávajú z výberu.
Ostávajú väčšie a menšie MPV:
VW Sportsvan
Toyota Verso
Opel Zafira
Opel Meriva
Renault Scenic (Grand)
Ford C-Max (Grand)
Citroën C4 Picasso (Grand)
Nissan Note
Kia Venga
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
To je míchačka několika kategorií. Jestli všechna auta vyhovují společníkům, tak bude asi nejlepší, když se na ně zajdeš podívat a projet se. Nikdo odsud nebude trávit čas za jejich volantem - budeš to právě ty.
Úplně si nejsem jist, zda bude spotřeba takového Grand Scenicu nebo Zafiry o tolik lepší než spotřeba nějakého crossoveru...ale když to píšou na fórech, tak to asi bude pravda.
Úplně si nejsem jist, zda bude spotřeba takového Grand Scenicu nebo Zafiry o tolik lepší než spotřeba nějakého crossoveru...ale když to píšou na fórech, tak to asi bude pravda.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Veľa príspevkov v tom zmysle je práve na tomto fóre.
Miešam kategórie? Podľa mňa len MPV a mini MPV. Častokrát tam nie je veľký rozdiel.
Okrem Note a Venga. To som už asi prehnal, lebo batožinový priestor majú naozaj minimálny.
Samozrejme, že v konečnom dôsledku si tie autá vyskúšam. Ale mňa skôr zaujímajú skúsenosti užívateľov, čo sa týka spoľahlivosti a prevádzkových nákladov.
Ešte pred týždňom som bol rozhodnutý pre VW, ale keď som si tu prečítal vlákno o VW, tak dosť váham. Všade počujem, že jednoznačne VW a zrazu tu čítam, že v žiadnom prípade ...
Čo sa týka spotreby. Máme vo firme obytné auto na podvozku Fiat Ducato. Veľmi spoľahlivé auto - za 4 roky sme servis nepotrebovali ani raz. Keďže je to alkovňa, tak má veľký odpor vzduchu pri vyšších rýchlostiach. Kým pri 80-ke si vypýta 8 litrov, pri 130 na diaľnici 11-12 litrov. Keby nie tej spotreby, tak neriešime žiadne iné auto. Vysoký posed, super orientácia vďaka výšky očí - mimo nákladiakov sme nad všetkými, jazdné vlastnosti postačujúce, ... Ale oproti starému Picassu, ktoré máme do mesta a doteraz aj na dlhšie trasy, tá spotreba je vysoká. Picasso na diaľnici okolo 6 litrov - to je polovica ceny Ducata. Ale keď vidím, že Crossovery majú tabuľkovú kombinovanú spotrebu cca 8 litrov (benzín) a ľudia tu tvrdia, že benzín s kompresorom aj tak na diaľnici zožerie vyše 10, tak aký to má potom zmysel?
Verím, že VW nezavádza a tabuľková kombinovaná 4,9 litra bude aj reálna. Zo zvažovaných áut má totiž najnižšiu tabuľkovú spotrebu.
Miešam kategórie? Podľa mňa len MPV a mini MPV. Častokrát tam nie je veľký rozdiel.
Okrem Note a Venga. To som už asi prehnal, lebo batožinový priestor majú naozaj minimálny.
Samozrejme, že v konečnom dôsledku si tie autá vyskúšam. Ale mňa skôr zaujímajú skúsenosti užívateľov, čo sa týka spoľahlivosti a prevádzkových nákladov.
Ešte pred týždňom som bol rozhodnutý pre VW, ale keď som si tu prečítal vlákno o VW, tak dosť váham. Všade počujem, že jednoznačne VW a zrazu tu čítam, že v žiadnom prípade ...
Čo sa týka spotreby. Máme vo firme obytné auto na podvozku Fiat Ducato. Veľmi spoľahlivé auto - za 4 roky sme servis nepotrebovali ani raz. Keďže je to alkovňa, tak má veľký odpor vzduchu pri vyšších rýchlostiach. Kým pri 80-ke si vypýta 8 litrov, pri 130 na diaľnici 11-12 litrov. Keby nie tej spotreby, tak neriešime žiadne iné auto. Vysoký posed, super orientácia vďaka výšky očí - mimo nákladiakov sme nad všetkými, jazdné vlastnosti postačujúce, ... Ale oproti starému Picassu, ktoré máme do mesta a doteraz aj na dlhšie trasy, tá spotreba je vysoká. Picasso na diaľnici okolo 6 litrov - to je polovica ceny Ducata. Ale keď vidím, že Crossovery majú tabuľkovú kombinovanú spotrebu cca 8 litrov (benzín) a ľudia tu tvrdia, že benzín s kompresorom aj tak na diaľnici zožerie vyše 10, tak aký to má potom zmysel?
Verím, že VW nezavádza a tabuľková kombinovaná 4,9 litra bude aj reálna. Zo zvažovaných áut má totiž najnižšiu tabuľkovú spotrebu.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Verím, že VW nezavádza a tabuľková kombinovaná 4,9 litra bude aj reálna. Zo zvažovaných áut má totiž najnižšiu tabuľkovú spotrebu.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... =sportsvan
RWD
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
To sú 1.4l motory. Tabuľková spotreba 5,6 a tam vidím na niektorých miestach 5,77. Nikde sa tam neuvádza, či jazdia po meste, či s ťažkou nohou ... Každopádne poteší.
Ak rátam s reálnou spotrebou o 1 liter viac ako tabuľka, tak určite nebudem brať nič nad 7 litrov (napr. CR-V 2.0). To už radšej ostanem pri Ducate, ktoré tých 8 litrov reálne zoberie. Samozrejme pri podstatne vyššom komforte dopravy.
EDIT: Pozerám ten web a vidím, že medzi autami s najnižšou spotrebou je Toyota Verso s automatom. Ten variátor ma neskutočne láka. Svojou spotrebou, kontinuálnym chodom bez trhania a zrejme aj tichosťou, čo môže pripomínať elektropohon, ktorého tichosť a plynulosť ma fascinuje. Kto ešte robí podobnú prevodovku? Nissan? Keďže tam v podstate nie je spojka a prevodovka netrpí zmenami zaťaženia, malo by to byť veľmi spoľahlivé riešenie.
Ak rátam s reálnou spotrebou o 1 liter viac ako tabuľka, tak určite nebudem brať nič nad 7 litrov (napr. CR-V 2.0). To už radšej ostanem pri Ducate, ktoré tých 8 litrov reálne zoberie. Samozrejme pri podstatne vyššom komforte dopravy.
EDIT: Pozerám ten web a vidím, že medzi autami s najnižšou spotrebou je Toyota Verso s automatom. Ten variátor ma neskutočne láka. Svojou spotrebou, kontinuálnym chodom bez trhania a zrejme aj tichosťou, čo môže pripomínať elektropohon, ktorého tichosť a plynulosť ma fascinuje. Kto ešte robí podobnú prevodovku? Nissan? Keďže tam v podstate nie je spojka a prevodovka netrpí zmenami zaťaženia, malo by to byť veľmi spoľahlivé riešenie.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Bylo to tady psáno už milionkráte - VW motory TSI měly problém s řetězovým rozvodem, tzn. že tento problém se již nevyskytuje u modelu Sportsvan, protože zde je již zpět rozvodový řemen.
Pokud se někdo domnívá, že bude s takovýmto autem, s rodinou a nějakou tou bagáží, cestovat za 4,9l/100, tak je buď blázen nebo naivní blázen. Ke každé udávané spotřebě výrobcem si přidej 20% a budeš tak nějak tušit, kde se asi budeš pohybovat.
Pokud se někdo domnívá, že bude s takovýmto autem, s rodinou a nějakou tou bagáží, cestovat za 4,9l/100, tak je buď blázen nebo naivní blázen. Ke každé udávané spotřebě výrobcem si přidej 20% a budeš tak nějak tušit, kde se asi budeš pohybovat.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Kto tu tvrdí, že spotreba pri jednom pasažierovi a hospodárnej jazde bude rovnaká ako spotreba plne naloženého auta a naháňaní sa? Nikto. Samozrejme, že ak pôjdeme plne naložení na dovolenku, spotreba bude vyššia. Ak o 20%, tak to je o liter. Aj 6 litrov je fajn.
Nechcem vidieť, akú spotrebu majú naložené SUV-čka a Crossovery, keď tabuľka hovorí o 8,5 litroch.
Nechcem vidieť, akú spotrebu majú naložené SUV-čka a Crossovery, keď tabuľka hovorí o 8,5 litroch.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Ani v jednom člověku nedosáhneš spotřeby, kterou uvádí výrobce, protože jeho metodika je nesmyslná a nereálná.
Kdo si koupí SUV tak asi počítá s tím, že to něco může spolknout.
Pak je také otázka, co si kdo představuje pod pojmem SUV...tuhle jsem někde viděl, že SUV je i Yeti Pro mne ale tahle kategorie zažíná někde u Touaregu, X5 a tak. A na takový Touareg je 8,5l velmi dobrá spotřeba
Kdo si koupí SUV tak asi počítá s tím, že to něco může spolknout.
Pak je také otázka, co si kdo představuje pod pojmem SUV...tuhle jsem někde viděl, že SUV je i Yeti Pro mne ale tahle kategorie zažíná někde u Touaregu, X5 a tak. A na takový Touareg je 8,5l velmi dobrá spotřeba
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Aby som uviedol túto diskusiu na pravú mieru.
Vo firme máme na dlhé trasy obytné auto na podvozku Fiat Ducato. Veľmi spoľahlivé auto (za 4 roky ani tá najmenšia porucha). Maximálny komfort. V aute je všetko, čo by si niekto mohol priať. WC, kuchyňa, 4 pohodlné lôžka, chladnička, TV, samostatné vykurovanie, stôl so sedením, plno skriniek, ... K tomu oooobrovský kufor, vlastne garáž - skoro 3 metre kubické.
Dlhé trasy by sme robili len na ňom. ALE: spotreba. Po meste alebo na okreskách pri 80 km/h má spotrebu okolo 8 litrov. No na diaľnici pri 130 si zapýta 11 litrov. A to je už pre mňa pekný žrút.
Jedine z tohoto dôvodu dodnes používame na kratšie trasy (100-200 km) 10-ročné Citroen Xara Picasso, kde je spotreba na diaľnici 6 litrov benzínu. Ušetríme tak na palive polovicu.
Picasso ale už je pamätník a nechceme ísť do rizika, že nás niekde nechá niekde "v poli". Preto sme začali riešiť jeho náhradu. No ak nemáme ušetriť polovicu nákladov, tak sa neoplatí kupovať nič nové. Ak má mať nové auto reálnu spotrebu okolo 10 litrov, tak to sa oplatí jazdiť tým Ducatom.
Priznám sa, že som dosť rozčarovaný z tejto diskusie, pretože som si myslel, že stále existujú benzíny, ktoré dajú plne naložené stovku pod 6 litrov. Hodiny som totiž strávil počúvaním známych, ako robia Chorvátsko s takýmito spotrebami.
SUV sme riešili len kvôli vyššiemu posedu, nie kvôli jazde v teréne. Ale ak má mať osobné auto spotrebu viac ako 8,5 litra, tak to radšej to obytné. Lebo vyšší komfort.
No ak chce byť niekto pretekár, ok ... ja však pretekár nie som.
Vo firme máme na dlhé trasy obytné auto na podvozku Fiat Ducato. Veľmi spoľahlivé auto (za 4 roky ani tá najmenšia porucha). Maximálny komfort. V aute je všetko, čo by si niekto mohol priať. WC, kuchyňa, 4 pohodlné lôžka, chladnička, TV, samostatné vykurovanie, stôl so sedením, plno skriniek, ... K tomu oooobrovský kufor, vlastne garáž - skoro 3 metre kubické.
Dlhé trasy by sme robili len na ňom. ALE: spotreba. Po meste alebo na okreskách pri 80 km/h má spotrebu okolo 8 litrov. No na diaľnici pri 130 si zapýta 11 litrov. A to je už pre mňa pekný žrút.
Jedine z tohoto dôvodu dodnes používame na kratšie trasy (100-200 km) 10-ročné Citroen Xara Picasso, kde je spotreba na diaľnici 6 litrov benzínu. Ušetríme tak na palive polovicu.
Picasso ale už je pamätník a nechceme ísť do rizika, že nás niekde nechá niekde "v poli". Preto sme začali riešiť jeho náhradu. No ak nemáme ušetriť polovicu nákladov, tak sa neoplatí kupovať nič nové. Ak má mať nové auto reálnu spotrebu okolo 10 litrov, tak to sa oplatí jazdiť tým Ducatom.
Priznám sa, že som dosť rozčarovaný z tejto diskusie, pretože som si myslel, že stále existujú benzíny, ktoré dajú plne naložené stovku pod 6 litrov. Hodiny som totiž strávil počúvaním známych, ako robia Chorvátsko s takýmito spotrebami.
SUV sme riešili len kvôli vyššiemu posedu, nie kvôli jazde v teréne. Ale ak má mať osobné auto spotrebu viac ako 8,5 litra, tak to radšej to obytné. Lebo vyšší komfort.
No ak chce byť niekto pretekár, ok ... ja však pretekár nie som.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Pre mňa je SUV aj Dacia Duster za 13 tisíc. Touareg, X5 a pod. sú predražné nablýskané autá (aj keď tiež SUV) pre bohaté paničky na nákupy. Pretože kto iný môže dať za auto, ktoré nie je ani športové, ani veľmi do terénu vyše 60 tisíc EUR? (X5)řidičBOB píše:Pak je také otázka, co si kdo představuje pod pojmem SUV...tuhle jsem někde viděl, že SUV je i Yeti Pro mne ale tahle kategorie zažíná někde u Touaregu, X5 a tak. A na takový Touareg je 8,5l velmi dobrá spotřeba
Tie väčšinou vídavam v meste.
Mať zbytočných 60 tisíc na auto, tak si radšej kúpim Teslu - to je úplne iný zážitok.