Auto s adaptivním tempomatem
Re: Auto s adaptivním tempomatem
mě to v XC60 málem zabilo, motorkáře by to zabilo taky (nereaguje), zato chyta kamiony ve vedlejším pruhu, brzdí neplynule na poslední chvíli, ve městě udržuje nesmyslně velký rozestupy a samo se to nerozjede. nejhorší ale podle mě je, když si na to člověk zvykne, pak lehce přibrzdí, protože jak rikam system se musi korigovat pokud nechcete zvenku vypadat jako adept autoškoly a auto samo už pak nereaguje. takže dle mě krom lidí kteří najedou 1000 km naráz po autobahnech je to k ničemu
a bonus plus, stačí lehky ťukanec a cely system je v háji, běžně je u dražších aut výměna na pojistku klidně 200tisíc a starší auto pak radši pojištovny berou jako totálku
a bonus plus, stačí lehky ťukanec a cely system je v háji, běžně je u dražších aut výměna na pojistku klidně 200tisíc a starší auto pak radši pojištovny berou jako totálku
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Kvalitní ACC v autě za 600-700 to moc nevím. Já jezdím hodně s ACC v Mercedesech (nejvíc asi CLS 350 4M SB a nové C) a nemůžu si stěžovat. V zácpách v Praze super, okresky nepoužitelný i přes DirectSteer a dálnice zase dobrý, ale člověk musí chtít jet s davem.
Nastavit ACC na dálnici na 180, tak ho člověk musí hlídat plynovým pedálem - zde je pak jediná výhoda od klasického tempomatu v tom, že se člověk nemusí tolik soustředit, jinak nic.
Takže za mne pro lidi, co hodně času tráví v autě a převážně na hlavních tazích a spojkách a obchvatech ok. Pro lidi, co jezdí převážně vesnice, okresky a nebo dálnice nad 145 (tedy nad většinou aut).... úplně k ničemu.
Nastavit ACC na dálnici na 180, tak ho člověk musí hlídat plynovým pedálem - zde je pak jediná výhoda od klasického tempomatu v tom, že se člověk nemusí tolik soustředit, jinak nic.
Takže za mne pro lidi, co hodně času tráví v autě a převážně na hlavních tazích a spojkách a obchvatech ok. Pro lidi, co jezdí převážně vesnice, okresky a nebo dálnice nad 145 (tedy nad většinou aut).... úplně k ničemu.
BMW Driver M-B worker...
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Teda vybírat si auto podle adaptivního tempomatu je zajímavá "diagnoza". Jak už někdo napsal, adapt tempomat má smysl pro delší cesty po dálnicích s nějakým normálním provozem (např. Rakousko, Německo atd). Když pojedeš lehce (cca 20 - 30 kmh) nad limit, nastavíš si nejkratší vzdálenost (to je ekvivalent 1 sekundy odstupu), tak to hezky reguluje. Navíc se nebudeš lepit lidem na kufr a budeš jezdit víc uvolněně. Do města je to nevhodný. Stejně tak to není ideální ani na poskakující Jižní spojku před lanovým mostem, protože díky předvídavosti pojedeš v manuálním režimu plynuleji. Já sám jsem adapt tempomat nechtěl, ale mám ho. A rozhodně bych ho nedával jako hlavní hodnotící kriterium auta.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Pravděpodobně ne, znovurozjetí aktivuje tlačítko na volantu případně plyn. pedál, ale osobní zkušenost nemám.. zajímavý, že to nedokážou pořádně vyladit, když už se ACC instaluje někdy od konce 90.letgoes píše:a umi tenhle adaptiv zastavit do nuly a opet se rozjet?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto s adaptivním tempomatem
ono je otázka, co to je "pořádně vyladit"...
Mám s adaptem najeto cca 300t km a auto bez toho bych nechtěl. Převážně s auty od VW Group.
Tempomat je nastaven tak, aby v každé situaci dokázal bezpečně zastavit auto. A věř mi, že už mi párkrát zachránil krk/auto. Odstup je tam někdy zbytečně velký (i ta nejmenší vzdálenost), ale potřeba si uvědomit, že právě to je bezpečná vzdálenost, na jakou je to auto schopné bezpečně zastavit z dané rychlosti. To, že se do té mezery vecpe kdejaký debil, není problém toho tempomatu, ale faktu, že lidi bezpečnou vzdálenost zcela ignorují...což je vidět při jakémkoliv problému, kde se náhle brzdí - ani jedno takové se na dálnici neobejde bez nehody.
Nemám pocit, že by reagoval na auta ve vedlejších pruzích - ale je to zase jenom stroj, takže pokud člověk jede na středové čáře, tak tempomat asi může chytnout auto v pravém pruhu. Ale jak říkám - tento problém nemám.
Je pravda, že pokud mi to někdo pošle před čumák, tak tempomat reaguje pozdě nebo vůbec. Opět to ale není vada tempomatu, protože ten může reagovat jenom na to, co vidí - předvídat nemůže. A špatnou reakcí by bylo jít na plné brzdy, takže raději napíše hlášku na displej a nechá reakci na řidiči. Adapt nezbavuje řidiče jakékoliv pozornosti, což asi mnoho uživatelů nechápe.
Na dlouhé trasy je to výborná pomůcka a já osobně to používám i v kolonách, kde mi přijde, že to funguje dobře, reaguje plynule, sám zastaví a sám se rozjede (Audi).
Mám s adaptem najeto cca 300t km a auto bez toho bych nechtěl. Převážně s auty od VW Group.
Tempomat je nastaven tak, aby v každé situaci dokázal bezpečně zastavit auto. A věř mi, že už mi párkrát zachránil krk/auto. Odstup je tam někdy zbytečně velký (i ta nejmenší vzdálenost), ale potřeba si uvědomit, že právě to je bezpečná vzdálenost, na jakou je to auto schopné bezpečně zastavit z dané rychlosti. To, že se do té mezery vecpe kdejaký debil, není problém toho tempomatu, ale faktu, že lidi bezpečnou vzdálenost zcela ignorují...což je vidět při jakémkoliv problému, kde se náhle brzdí - ani jedno takové se na dálnici neobejde bez nehody.
Nemám pocit, že by reagoval na auta ve vedlejších pruzích - ale je to zase jenom stroj, takže pokud člověk jede na středové čáře, tak tempomat asi může chytnout auto v pravém pruhu. Ale jak říkám - tento problém nemám.
Je pravda, že pokud mi to někdo pošle před čumák, tak tempomat reaguje pozdě nebo vůbec. Opět to ale není vada tempomatu, protože ten může reagovat jenom na to, co vidí - předvídat nemůže. A špatnou reakcí by bylo jít na plné brzdy, takže raději napíše hlášku na displej a nechá reakci na řidiči. Adapt nezbavuje řidiče jakékoliv pozornosti, což asi mnoho uživatelů nechápe.
Na dlouhé trasy je to výborná pomůcka a já osobně to používám i v kolonách, kde mi přijde, že to funguje dobře, reaguje plynule, sám zastaví a sám se rozjede (Audi).
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Auto s adaptivním tempomatem
No my koukáme po benzínu, takže to byla 1.6tka benzín s pětikvaltem. Ale musím uznat, že táhla lépe než Kia 1.6GDI, možná snad v nižších otáčkách byl ten motor lepší než 1.8 i-VTEC u Civika Tourer. Fakt jsem byl překvapen. 5kvalt taky v pohodě, jasně při dálničních 140 už točí 3600ot ale hluk byl spíše aerodynamický než že by šel slyšet motor. Spotřeba velmi slušná, kolem 6,5 litru.mandrinka píše:Na tu Hondu koukám, ale ACC má až od Executive.Pajaa píše:Já testoval adaptivní tempomat právě v nové Vitaře a spokojenost. Teda nezkoušel jsem to do nuly, ale při brzdění, zrychlení poté co zrychlí vůz přejemnou a hlavně nezávislost na řazení (protože některé adaptivní tempomaty se prý vypnou při vyšlápnutí spojky) fungoval spolehlivě.
Jinak k otázce - co takhle Honda CR-V model 2015, motor 2.0 i-VTEC, veliké je dost a adaptivní má taky (ELEGANCE) ?
A co ta Viatara, čím jsi jezdil, jak to jezdilo, co deska, prostor, trochu se pochlub
U adaptivního tempomatu šlo nastavit právě tu vzdálenost mezi auty, takže asi by to šlo nějak rozumě "seřídit".
Prostor - prvně absolutně chybí středová loketní opěrka, prý budou na podzim stejně jako HDM automat (který je prý s tou 1.6 lepší než manuál). Jinak na zadních sedadlech 25cm místa pro kolena za řidičem o výšce 176cm - obecně místa asi jako Šáde Rapid nebo Seat Leon. Kufr velikosti Rapid Space ... Ono to auto je takové vyšší hranaté ale uvnitř místa lehce méně než ta jejich Cross.
Jízdu s naftou jsem neměl, ale prý je také slušný. Ve slušný výbavě jsem měl nabídku 450tis 2WD. Osobně bych šel místo tohoto do CR-V 2.0 i-VTEC Comfort 2014 kterou mají nyní za 515tis - o třídu větší auto. Čekáme ještě na novej Touran a pak se uvidí.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Taky chci benzíín, no koukám, že se orientujeme stejným směrem, já akorát místo Tourana Sporstvan. Ta Honda pěkná, líbí se mi i palubní deska, ale co čtu recenze, tak nadšení není tak velké, na auttoexpress má dokonce jenom 3 hvězdy, lepší je i mazda CX-5Pajaa píše:No my koukáme po benzínu, takže to byla 1.6tka benzín s pětikvaltem. Ale musím uznat, že táhla lépe než Kia 1.6GDI, možná snad v nižších otáčkách byl ten motor lepší než 1.8 i-VTEC u Civika Tourer. Fakt jsem byl překvapen. 5kvalt taky v pohodě, jasně při dálničních 140 už točí 3600ot ale hluk byl spíše aerodynamický než že by šel slyšet motor. Spotřeba velmi slušná, kolem 6,5 litru.mandrinka píše:Na tu Hondu koukám, ale ACC má až od Executive.Pajaa píše:Já testoval adaptivní tempomat právě v nové Vitaře a spokojenost. Teda nezkoušel jsem to do nuly, ale při brzdění, zrychlení poté co zrychlí vůz přejemnou a hlavně nezávislost na řazení (protože některé adaptivní tempomaty se prý vypnou při vyšlápnutí spojky) fungoval spolehlivě.
Jinak k otázce - co takhle Honda CR-V model 2015, motor 2.0 i-VTEC, veliké je dost a adaptivní má taky (ELEGANCE) ?
A co ta Viatara, čím jsi jezdil, jak to jezdilo, co deska, prostor, trochu se pochlub
U adaptivního tempomatu šlo nastavit právě tu vzdálenost mezi auty, takže asi by to šlo nějak rozumě "seřídit".
Prostor - prvně absolutně chybí středová loketní opěrka, prý budou na podzim stejně jako HDM automat (který je prý s tou 1.6 lepší než manuál). Jinak na zadních sedadlech 25cm místa pro kolena za řidičem o výšce 176cm - obecně místa asi jako Šáde Rapid nebo Seat Leon. Kufr velikosti Rapid Space ... Ono to auto je takové vyšší hranaté ale uvnitř místa lehce méně než ta jejich Cross.
Jízdu s naftou jsem neměl, ale prý je také slušný. Ve slušný výbavě jsem měl nabídku 450tis 2WD. Osobně bych šel místo tohoto do CR-V 2.0 i-VTEC Comfort 2014 kterou mají nyní za 515tis - o třídu větší auto. Čekáme ještě na novej Touran a pak se uvidí.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
asi jsem se ne úplně přesně vyjdářil, nevybírám auto podle ACC, ale chci auto s výše popsanými vlastnostmi, přičmž se mi zdá, že nejvíc jim odpovídá Tiguan, ale s ACC (který Tiguan nemá).x2005 píše:Teda vybírat si auto podle adaptivního tempomatu je zajímavá "diagnoza". Jak už někdo napsal, adapt tempomat má smysl pro delší cesty po dálnicích s nějakým normálním provozem (např. Rakousko, Německo atd). Když pojedeš lehce (cca 20 - 30 kmh) nad limit, nastavíš si nejkratší vzdálenost (to je ekvivalent 1 sekundy odstupu), tak to hezky reguluje. Navíc se nebudeš lepit lidem na kufr a budeš jezdit víc uvolněně. Do města je to nevhodný. Stejně tak to není ideální ani na poskakující Jižní spojku před lanovým mostem, protože díky předvídavosti pojedeš v manuálním režimu plynuleji. Já sám jsem adapt tempomat nechtěl, ale mám ho. A rozhodně bych ho nedával jako hlavní hodnotící kriterium auta.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Jenže mazda CX-5 je prostě dražší My to máme zatím takhle:mandrinka píše: Taky chci benzíín, no koukám, že se orientujeme stejným směrem, já akorát místo Tourana Sporstvan. Ta Honda pěkná, líbí se mi i palubní deska, ale co čtu recenze, tak nadšení není tak velké, na auttoexpress má dokonce jenom 3 hvězdy, lepší je i mazda CX-5
Seat Leon ST, 1.4TSI nebo 1.8TSI, FR+Alcantara+Tech.paket
Honda CR-V 2.0, Elegance 2015
VW Touran 2016 ??
Škoda Roomster 2016 ??
Volvo XC70 3.2 model od 2010 ale těch je jen pár v ČR
Pokud na ty jasné příjde nějaká akce tak je vybráno, jinak protože auto ještě drží tak si počkáme na nový Touran ale tam čekám vyšší cenu. Škoda té CX-5, tam ta druhá výbava je dostačující ale prodejci o nějaké výrazné slevě nechtějí ani slyšet a více jak 550k za auto nedám.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
+1řidičBOB píše:ono je otázka, co to je "pořádně vyladit"...
Mám s adaptem najeto cca 300t km a auto bez toho bych nechtěl. Převážně s auty od VW Group.
Tempomat je nastaven tak, aby v každé situaci dokázal bezpečně zastavit auto. A věř mi, že už mi párkrát zachránil krk/auto. Odstup je tam někdy zbytečně velký (i ta nejmenší vzdálenost), ale potřeba si uvědomit, že právě to je bezpečná vzdálenost, na jakou je to auto schopné bezpečně zastavit z dané rychlosti. To, že se do té mezery vecpe kdejaký debil, není problém toho tempomatu, ale faktu, že lidi bezpečnou vzdálenost zcela ignorují...což je vidět při jakémkoliv problému, kde se náhle brzdí - ani jedno takové se na dálnici neobejde bez nehody.
Nemám pocit, že by reagoval na auta ve vedlejších pruzích - ale je to zase jenom stroj, takže pokud člověk jede na středové čáře, tak tempomat asi může chytnout auto v pravém pruhu. Ale jak říkám - tento problém nemám.
Je pravda, že pokud mi to někdo pošle před čumák, tak tempomat reaguje pozdě nebo vůbec. Opět to ale není vada tempomatu, protože ten může reagovat jenom na to, co vidí - předvídat nemůže. A špatnou reakcí by bylo jít na plné brzdy, takže raději napíše hlášku na displej a nechá reakci na řidiči. Adapt nezbavuje řidiče jakékoliv pozornosti, což asi mnoho uživatelů nechápe.
Na dlouhé trasy je to výborná pomůcka a já osobně to používám i v kolonách, kde mi přijde, že to funguje dobře, reaguje plynule, sám zastaví a sám se rozjede (Audi).
Jinak před čumák mi to na J spojce hodí někdo tak jednou za 2-3 cesty a a zatím vždycky si s tím CLS úplně bez problémů poradilo.Takže za mne do kolon před Lanovým mostem a v Průmyslový úplně super.
BMW Driver M-B worker...