I když s tréninkovým aspektem meziplynu částečně souhlasím (kromě přesvědčení že přece jen určený jen pro ty co chtějí závodit na okruhu.), nevěřím že by jej spolucestující rodina nějak významně ocenila. Pro ni je rozhodující jestli auto škube, a ono při troše šikovnosti neškube ani bez meziplynupjanda píše:... Je urcite dobre naucit se tyto veci pouzivat prirozene, tj. nedelat je jinak pri takove ci onake jizde. Pokud pak "o neco jde", neni cas soustredit se na to delat veci spravne, je dobre to tak mit zazite,.... Je jedno jestli jedete na okruhu, nebo vezete rodinu, meziplyn ji neobtezuje, precizni ovladani dokonce oceni....
Proto ani nesouhlasim s postupem "delat to jen kdyz je treba", podle me to nevede k vytouzenemu cili. Muzu souhlasit s tim, ze to vzdy potreba neni, ale musim dodat, ze kdyz to pak potreba je, je "podminenost spravneho ovladani" na skodu.....
Stejně tak moc nefandím doporučení "dělat to i když není třeba". Meziplyn sice ochrání synchrony, ale zase představuje dvojnásobnou zátěž pro vypínací ústrojí spojky. Ale hlavně pokud bych měl dělat trvale vše abych byl připraven pro jízdu na okruhu (na který stejně s autem nejezdím a nikdy jezdit nebudu), tak bych musel trvale jezdit brzda-plyn, využívat celou šířku silnice, dobržďovat na poslední chvíli, vytáčet motor do maxima, každou zatáčku protahovat za kvílení gum na hranici adheze a to vše v běžném provozu. A pak budu připraven.
Za mě - kdo chce opravdu závodit, ať si z cvičných důvodů meziplynuje jak chce. Pro běžný provoz ale tahle technika není vůbec nezbytná, tj. používat se může ale taky nemusí, a to s úplně stejným výsledkem. Ani časová úspora není nijak hmatatelná, nevěřím že cestu z Ostravy do Prahy urychlím používáním meziplynu.
P.S. samozřejmě je možné meziplynem pomoct i nesprávně fungující převodovce. Pro dlouhodobější řešení je ovšem lépe navšívit servis.