Auto s adaptivním tempomatem
Auto s adaptivním tempomatem
Teda výběr auta v dnešní době, to je peklo.
Na auto mám celkem jednoduché požadavky - benzín, aby mělo aspoň 4 kola, volant a motor, se kterým se dá předjíždět (tím se vyřazuje škodovka, neboť ta volant dává jen za příplatek a motor dodává až od vyšších verzí ), nepůsobilo výstředním designem, ale zase aby nebylo fádní (tím se vyřazuje Golf), nebylo titěrné (třeba Civic co se týká výbavy a zpracování super, i ten design už není tak otřesný, ALE je to auto spíš pro holčičku, když z toho leze pořádný chlap, mám 192 cm, je to komické), mělo takovou tu běžnou výbavu a adaptivní tempomat, to je taková moje zásadní podmínka.
Co jsem tak vykoumal, adaptivní tempomat má kocnern das shitauto, ale golf, škoda jsou vyloučeny, viz výše, seat není úplně ono, audiny jsou na mě už moc velký, malý audiny viz stejná situace jako u Civicu. Chci auto do města s občasným cestováním po dálnici (výlety, moře, lyže).
Asi by mi padnul Tiguán, jenže protože je už v produkčním důchodu, tak mu jaksi zapomněli dopřát do výbavy adaptivní tempomat (zapomněli mu dát i normální, pouze za příplatek), blázni německý.
Takže je nějaké auto podobné Tiguánovi s adaptivním tempomatem?
Napadá mě Quasqai, ale ten nemá adaptivní, myslím, akorát protikolizní systém (brzdí to před překážkou, ale už to neobnoví rychlost). Co jsem četl na jejich fóru, tak zpracování žádná sláva, no asi se na tom hodně šetřilo.
Nová Vitara bude asi taky dost ojebaná a vzadu je málo místa a je prťavá.
Když už nebude vyloženě adaptivní tempomat, tak aspoň ten protikolizní.
Na auto mám celkem jednoduché požadavky - benzín, aby mělo aspoň 4 kola, volant a motor, se kterým se dá předjíždět (tím se vyřazuje škodovka, neboť ta volant dává jen za příplatek a motor dodává až od vyšších verzí ), nepůsobilo výstředním designem, ale zase aby nebylo fádní (tím se vyřazuje Golf), nebylo titěrné (třeba Civic co se týká výbavy a zpracování super, i ten design už není tak otřesný, ALE je to auto spíš pro holčičku, když z toho leze pořádný chlap, mám 192 cm, je to komické), mělo takovou tu běžnou výbavu a adaptivní tempomat, to je taková moje zásadní podmínka.
Co jsem tak vykoumal, adaptivní tempomat má kocnern das shitauto, ale golf, škoda jsou vyloučeny, viz výše, seat není úplně ono, audiny jsou na mě už moc velký, malý audiny viz stejná situace jako u Civicu. Chci auto do města s občasným cestováním po dálnici (výlety, moře, lyže).
Asi by mi padnul Tiguán, jenže protože je už v produkčním důchodu, tak mu jaksi zapomněli dopřát do výbavy adaptivní tempomat (zapomněli mu dát i normální, pouze za příplatek), blázni německý.
Takže je nějaké auto podobné Tiguánovi s adaptivním tempomatem?
Napadá mě Quasqai, ale ten nemá adaptivní, myslím, akorát protikolizní systém (brzdí to před překážkou, ale už to neobnoví rychlost). Co jsem četl na jejich fóru, tak zpracování žádná sláva, no asi se na tom hodně šetřilo.
Nová Vitara bude asi taky dost ojebaná a vzadu je málo místa a je prťavá.
Když už nebude vyloženě adaptivní tempomat, tak aspoň ten protikolizní.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Ford Focus 2015?
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Vzhledem k preferenci Tiguana (menší suv) se nabízí X1 s adaptivním tempomatem za příplatek 7410Kč, ale X1 je takový prdítko..u X3 za 12272Kč, ale tam už bez výbavy s nejslabším motorem nejde cena pod mega.. takže by to chtělo ještě napsat nějakej cenovej limit
Re: Auto s adaptivním tempomatem
a umi tenhle adaptiv zastavit do nuly a opet se rozjet?
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Z mojí zkušenosti vyhozené peníze. Mám ho v BMW (F31) a jak jsem si říkal, že si ho pořídím a bude jezdit sám, tak to nepoužívám, protože nereaguje správně. Když už to auto dojede a začne držet vzdálenost, tak třeba ve městě, a to při úplném zastavení, drží nesmyslně velkou vzdálenost (vzdálenost je nastavitelná, ale i na to nastavení s nejmenší vzdálenosti to jsou snad 2 metry). V koloně se ti tam tudíž okamžitě někdo nacpe. Horší je ale reakce, když auta dojíždí třeba na dálnici. Místo aby hezky sundal z plynu a v přiměřené vzdálenosti hezky plynule "doplachtil" a brzdil průběžně, aby to bylo komfortní, tak brzdí až na poslední chvíli a panicky. Je to nejen nepříjemný kvůli samotnému brždění, ale i kvůli tomu, že se člověk strachuje, jestli bude vůbec brzdit. A když ti to tam na dálnici někdo těsně pošle před nos, tak reaguje pozdě, až mi to přišlo nebezpečný. Na dálnici při normálním provozu ho stejně musím hlídat, takže ta výhoda až taková není.
Jediné, kde to jakžtakž funguje, je v pomalu jedoucí/stojící koloně, kde se ti nemůže nikdo vecpat z vedlejšího pruhu, ale ani tam se sám nerozjede, pokud úplně zastavíš (nevím, jak to mají jiné automobilky), ale pro rozjed ho musíš vždy "postrčit", takže příště bych si to už neobjednal. Normální pasivní tempomat mi přijde dostačující.
Jediné, kde to jakžtakž funguje, je v pomalu jedoucí/stojící koloně, kde se ti nemůže nikdo vecpat z vedlejšího pruhu, ale ani tam se sám nerozjede, pokud úplně zastavíš (nevím, jak to mají jiné automobilky), ale pro rozjed ho musíš vždy "postrčit", takže příště bych si to už neobjednal. Normální pasivní tempomat mi přijde dostačující.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
adaptivny tempomat mam v Golfe, rozsah 0-160, je super, odporucam, v kombinacii s DSG nema chybu.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Nevýhod adaptivních tempomatů je fakt v tom, že udržují tak velkou mezeru, že to tam vždycky někdo švihne.
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Já testoval adaptivní tempomat právě v nové Vitaře a spokojenost. Teda nezkoušel jsem to do nuly, ale při brzdění, zrychlení poté co zrychlí vůz přejemnou a hlavně nezávislost na řazení (protože některé adaptivní tempomaty se prý vypnou při vyšlápnutí spojky) fungoval spolehlivě.
Jinak k otázce - co takhle Honda CR-V model 2015, motor 2.0 i-VTEC, veliké je dost a adaptivní má taky (ELEGANCE) ?
Jinak k otázce - co takhle Honda CR-V model 2015, motor 2.0 i-VTEC, veliké je dost a adaptivní má taky (ELEGANCE) ?
Re: Auto s adaptivním tempomatem
@Milan28: Vím, ale to je trochu jako ten Civic, Civic má aspoň větší kufr.
@zandome + beranek: jo, to jsou přesně ty reakce, kdy jeden říká super věc, a druhý už nikdy víc, většinou od řidičů VW slyším celkem pozitiní rekace, že by ostatní automobilky měly systém nějak jiný?
@oxik: tak mega už je moc, 600-700
@zandome + beranek: jo, to jsou přesně ty reakce, kdy jeden říká super věc, a druhý už nikdy víc, většinou od řidičů VW slyším celkem pozitiní rekace, že by ostatní automobilky měly systém nějak jiný?
@oxik: tak mega už je moc, 600-700
Re: Auto s adaptivním tempomatem
Na tu Hondu koukám, ale ACC má až od Executive.Pajaa píše:Já testoval adaptivní tempomat právě v nové Vitaře a spokojenost. Teda nezkoušel jsem to do nuly, ale při brzdění, zrychlení poté co zrychlí vůz přejemnou a hlavně nezávislost na řazení (protože některé adaptivní tempomaty se prý vypnou při vyšlápnutí spojky) fungoval spolehlivě.
Jinak k otázce - co takhle Honda CR-V model 2015, motor 2.0 i-VTEC, veliké je dost a adaptivní má taky (ELEGANCE) ?
A co ta Viatara, čím jsi jezdil, jak to jezdilo, co deska, prostor, trochu se pochlub