Smysl meziplynů pro nenáročného řidiče
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
ale ono je zase treba na obranu pavlovy casto nesmyslne obhajoby napsat, ze pri jeho zpusobu jizdy je jeho pojem "jednu normalne" zhruba na hranici toho, kde bezni slusni ridici zacinaji pouzivat pojem "sobecka a riskantni jizda" proto pokud zde ja napisi, ze v bezne situaci neni meziplyn treba, tak tato bezna sitauce je u pavla stav, ktery ja povazuji za polozavodni jizdu v provozu a tam bych samozrejme meziplyn taky pouzival.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
pjanda má pravdu, správné ovládání auta nemá být ničím podmíněné. Potvrzuji přesně to co tu zaznělo, sám jsem dřív jezdil v provozu tak nějak normálně a když jsem se jel projet, začal jsem řídit jinak. Problém pak byl, že když jsem třeba na okruhu někoho chtěl vybrzdit, instikntivně jsem brzdil špatně bez meziplynů. Tak jsem to změnil a už se mi to nestává, i když meziplyny při brždění mi moc přesně nejdou...
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
musim svemu 85ti letemu dedovi zmenit navyky, protoze az pojede na okruh a bude potrebovat zmenit jidzni styl, tak s tim bude mit problemy.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Dost hloupá demagogie. Jde tu přece jen o ty, kteří to umět chtějí a mají pro to využití, takže dědu sem netahej
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
cece jezdi trabantem, tam to razeni moc extra neni jinak tu prece nejde o to "vyuziti" tim bys popiral to, co tu pavel psal, ze s meziplynem je razeni vzdy hladsi, plynulejsi apod.Reese píše:Dost hloupá demagogie. Jde tu přece jen o ty, kteří to umět chtějí a mají pro to využití, takže dědu sem netahej
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Asi čtu jiné fórum než ty.
pjanda píše: Nikdo tu jiste nerika, ze kazdy se musi naucit pouzivat meziplyny, aby jeho jizda vubec byla unosna, tak to jiste neni. Pokud se ale tema jmenuje "jak se naucit jezdit" (predpokladam "lepe"), je meziplyn relevantni praktika. Byla tu popsana, kazdy si muze sam zvazit, jestli pro nej ma smysl, nebo ne.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
za sebe pridam jeden argument pro pouzivani meziplynu, tim je kvalita prevodovek. odpurci argumentuji synchrony, ja mam ale zkusenost ze vice aut, ze na ne nelze spolehat.
prvnim pripad byl e91 325i, kde se nad 80 proste nedalo rychle podradit ze 3 na 2. neexistovalo zadne jedu na 3, vidim diru v protijedoucim provozu, chci zacit predjizdet, podradim a jedu. rovnou, aby to nekoho nenapadlo zpochybonovat, dodam, ze to auto melo tak dlouhe prevody, ze tam ta 2 jit musela. ze to nebylo mou lopatovitosti doklada fakt, ze kdyz jsem to auto pujcil jinemu docela zkusenemu ridici, tak pri pokusu o podrazeni pred vraceckou malem ohnul radicku, jak to tam rval. a stejne to tam nedostal. nebyl na to pripraven a prohlasil, ze se s tim jeste nesetkal. a zase rovnou dodam, ano, je to dukaz o ne zrovna dobre fungujicich prevodovkach BMW.
druha zkusenost je aktualne pouzivana Impreza WRX. ta je na tom snad jeste hur. kdyz je prevodovka studena, tak pomalu ani nejde preradit z 1 na 2, natoz podradit ze 3 na 2. pri temer libovolnem razeni je pres paku citit, jak to v ni drhne. mozna je nacata od minuleho majitele, mozna je to vlastnost Subaru prevodovek. takze pokud chci plynulou jizdu, tak si radeji pomaham meziplynem. cuka to min, obcas dokonce vubec a prevodovka neprotestuje.
a nakonec zminim posledni vec. kdo kdy jel v M3, vi, ze to je na ovladani taky docela narocne. v ni se neda radit pomalu, protoze to je vylozene pres odpor. zase jelepsi pouzit meziplyn, protoze je to vyznamne hladsi, rychlejsi a prijemnejsi.
zaver? prestoze zdaleka nejezdim stale rychle, jezdim v autech, ktera pouziti meziplynu vyzaduji. PJ navic zminil jeden aspekt, ktery plati zcela obecne. aby clovek udelal neco opravdu rychle a pritom spravne, nesmi do toho zapojovat vyssi uroven vedomi. musi si tedy dannou cinnost zautomatizovat tak, aby se stala reflexem. to se da naucit jen neustalym treninkem. a opet pro rypaly dodam. nechci tim rict, ze s meziplynem musi jezdit kazdy a vsude. sam jsem se ho puvodne naucil pri svych zacatcich v Zigulu, nasledne pouzivana auta me ho ale odnaucila a ted me zase auta nuti ho znova pouzivat.
prvnim pripad byl e91 325i, kde se nad 80 proste nedalo rychle podradit ze 3 na 2. neexistovalo zadne jedu na 3, vidim diru v protijedoucim provozu, chci zacit predjizdet, podradim a jedu. rovnou, aby to nekoho nenapadlo zpochybonovat, dodam, ze to auto melo tak dlouhe prevody, ze tam ta 2 jit musela. ze to nebylo mou lopatovitosti doklada fakt, ze kdyz jsem to auto pujcil jinemu docela zkusenemu ridici, tak pri pokusu o podrazeni pred vraceckou malem ohnul radicku, jak to tam rval. a stejne to tam nedostal. nebyl na to pripraven a prohlasil, ze se s tim jeste nesetkal. a zase rovnou dodam, ano, je to dukaz o ne zrovna dobre fungujicich prevodovkach BMW.
druha zkusenost je aktualne pouzivana Impreza WRX. ta je na tom snad jeste hur. kdyz je prevodovka studena, tak pomalu ani nejde preradit z 1 na 2, natoz podradit ze 3 na 2. pri temer libovolnem razeni je pres paku citit, jak to v ni drhne. mozna je nacata od minuleho majitele, mozna je to vlastnost Subaru prevodovek. takze pokud chci plynulou jizdu, tak si radeji pomaham meziplynem. cuka to min, obcas dokonce vubec a prevodovka neprotestuje.
a nakonec zminim posledni vec. kdo kdy jel v M3, vi, ze to je na ovladani taky docela narocne. v ni se neda radit pomalu, protoze to je vylozene pres odpor. zase jelepsi pouzit meziplyn, protoze je to vyznamne hladsi, rychlejsi a prijemnejsi.
zaver? prestoze zdaleka nejezdim stale rychle, jezdim v autech, ktera pouziti meziplynu vyzaduji. PJ navic zminil jeden aspekt, ktery plati zcela obecne. aby clovek udelal neco opravdu rychle a pritom spravne, nesmi do toho zapojovat vyssi uroven vedomi. musi si tedy dannou cinnost zautomatizovat tak, aby se stala reflexem. to se da naucit jen neustalym treninkem. a opet pro rypaly dodam. nechci tim rict, ze s meziplynem musi jezdit kazdy a vsude. sam jsem se ho puvodne naucil pri svych zacatcich v Zigulu, nasledne pouzivana auta me ho ale odnaucila a ted me zase auta nuti ho znova pouzivat.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
mmira: diky za hodnotny prispevek. Zkus vymenit olej v prevodovce u toho WRX, dost to pomaha, kor pokud jde razeni spatne za studena jak pises. Jinak samo, ze zastanci meziplynu najdou spoustu duvodu proc jej pouzivat vzdy a vsude.
Nicmene pocity drhnuti mivam u prevodovek i pri meziplynu trefeneho do +- 50rpm a jindy to necitim ani u jizdy bez meziplynu je to proste o prevodovce dost casto. Pokud ti auto min cuka u meziplynu, pak jen nespravne ovladas spojku a plyn, kdy poustis spojku moc rychle a nenechas srovnat otacky v prokluzu. Ja radim v 90% bez meziplynu a jizda je plynula a bez cukani. A spojka ma 300tkm to jen pro pripad, ze by nekdo argumentoval, ze nicim tu spojku.
Nicmene pocity drhnuti mivam u prevodovek i pri meziplynu trefeneho do +- 50rpm a jindy to necitim ani u jizdy bez meziplynu je to proste o prevodovce dost casto. Pokud ti auto min cuka u meziplynu, pak jen nespravne ovladas spojku a plyn, kdy poustis spojku moc rychle a nenechas srovnat otacky v prokluzu. Ja radim v 90% bez meziplynu a jizda je plynula a bez cukani. A spojka ma 300tkm to jen pro pripad, ze by nekdo argumentoval, ze nicim tu spojku.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Když tak pročítám tohle vlákno, tak to bude výhledově docela hutný . 20 stránek meziplyn, 20 str. brždění, 20 str. držení volantu atd... Kam se hrabe horký volant.
Nebylo by dobrý začít s jiným tématem, např. bržděním?
Nebylo by dobrý začít s jiným tématem, např. bržděním?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
si zaloz svoje vlakno