Protichůdné požadavky
Protichůdné požadavky
Během cca. 1,5roku bych měl měnit auto. Ačkoliv jsem měl pocit, že mám v autech trochu přehled, nemůžu najít, co bych chtěl. Dost to souvisí s protichůdnými požadavky.
1) auto je v 90% provozováno v režimu krátké jízdy v centru města a dálnice. Okresky výjimečně. Na jednu stranu tedy bych chtěl něco hbitého a menšího, ale zároveň schopného zvládat delší vzdálenosti v pracovním nasazení = na dálnici moc neřídit, schopnost telefonovat přes HF na dálnici atd.
2) prostor na zadních sedadlech není důležitý, ale chci kufr, aby se v něm daly převést 2 kola, lyže apod.
3) určitě ne sedan - viz převoz věcí + nakládání sportovního vybavení přes týden atd. takže HB, lift, combi (u toho mám pochybnosti, jestli tam naložím 2 kola s bagáží), SUV. Když combi, tak aby to nebyl stěhovák. SUV teoreticky ano, ale zatím jsem byl ze všech hodně jízdně zklamaný, raději mám prdel nízko
4) motor - nejspíš diesel, nejmíň 140k, nejlíp okolo 2L
5) automat - nejméně 6st.
6) spotřeba co nejnižší
7) výbava:
- adaptivní xenony/led
- parkovací kamera - ideálně bird view
- collision prevention assistant - stačí když upozorní na brzdící auto, adaptivní tempomat nepotřebuju
- blind spot assist
- vyhřívané sedadla
- uvítám el. otvírání/zavírání kufru
Vybírám v hrozném rozpětí - od 1er po FL (mám obavu, jestli tam dostanu 2 kola s bagáží), přes A5 SB, A7, 3er touring, 5er touring, Hyundai Santa Fe, Q5, Superb Combi (tam mi vadí že většinu času budu vozit prázdný vzduch na zadních sedadlech, který vůbec nepotřebuju), new mondeo, OIII Scout (parametrově zatím vychází asi nejlíp)
Cenu s vynecháním Panamery apod. není třeba až tak řešit.
Vypadá to, že do budoucna se nějaké vše splňující auto bude dát vybrat, viz Kia Sportback, AUdi prologue concept - výrobci začínají tlačit na Sportbacky, což je IMHO nejlepší forma, nicméně zatím mi všechny požadavky na papíře splnil jen Citroen DS5..
Napadá Vás ještě něco?
1) auto je v 90% provozováno v režimu krátké jízdy v centru města a dálnice. Okresky výjimečně. Na jednu stranu tedy bych chtěl něco hbitého a menšího, ale zároveň schopného zvládat delší vzdálenosti v pracovním nasazení = na dálnici moc neřídit, schopnost telefonovat přes HF na dálnici atd.
2) prostor na zadních sedadlech není důležitý, ale chci kufr, aby se v něm daly převést 2 kola, lyže apod.
3) určitě ne sedan - viz převoz věcí + nakládání sportovního vybavení přes týden atd. takže HB, lift, combi (u toho mám pochybnosti, jestli tam naložím 2 kola s bagáží), SUV. Když combi, tak aby to nebyl stěhovák. SUV teoreticky ano, ale zatím jsem byl ze všech hodně jízdně zklamaný, raději mám prdel nízko
4) motor - nejspíš diesel, nejmíň 140k, nejlíp okolo 2L
5) automat - nejméně 6st.
6) spotřeba co nejnižší
7) výbava:
- adaptivní xenony/led
- parkovací kamera - ideálně bird view
- collision prevention assistant - stačí když upozorní na brzdící auto, adaptivní tempomat nepotřebuju
- blind spot assist
- vyhřívané sedadla
- uvítám el. otvírání/zavírání kufru
Vybírám v hrozném rozpětí - od 1er po FL (mám obavu, jestli tam dostanu 2 kola s bagáží), přes A5 SB, A7, 3er touring, 5er touring, Hyundai Santa Fe, Q5, Superb Combi (tam mi vadí že většinu času budu vozit prázdný vzduch na zadních sedadlech, který vůbec nepotřebuju), new mondeo, OIII Scout (parametrově zatím vychází asi nejlíp)
Cenu s vynecháním Panamery apod. není třeba až tak řešit.
Vypadá to, že do budoucna se nějaké vše splňující auto bude dát vybrat, viz Kia Sportback, AUdi prologue concept - výrobci začínají tlačit na Sportbacky, což je IMHO nejlepší forma, nicméně zatím mi všechny požadavky na papíře splnil jen Citroen DS5..
Napadá Vás ještě něco?
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Protichůdné požadavky
nebyl by lepší pick-up?ExFun píše:sedan - viz převoz věcí + nakládání sportovního vybavení přes týden atd. takže HB, lift, combi
(napůl žert, napůl vážně)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Protichůdné požadavky
toho není zase tolik - jde mi o to, že mě nebaví tahat a strkat velký bágl s raketama/ tašku do fitka apod. malým průchodem sedanů.. Nejde o objem, ale průchod
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Protichůdné požadavky
myslím si, že co se týče snadnosti manipulace s bajkem (a z něj odpadávajícho bordela, čili nutnost náledného úklidu, tak nic lepšího než něco takového nenajdeš)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Protichůdné požadavky
Bajky nevozím pořád - spíš jde o to, abych je tam narval na dovolenou/víkend - třeba 10-15x ročně. U toho jen potřebuju, aby se tam bajky vlezly (dovnitř), což třeba u sedanů nejde.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Protichůdné požadavky
VW Amarok s budkou a jsi vysmátý. Vejdou se tam dvě europalety a vybavit se to dá, že se ti o tom ani nezdálo s nadsázkou
Re: Protichůdné požadavky
Ale co nejmenší spotřebu asi neudělá
Re: Protichůdné požadavky
A ty kola chces nakladat bez sundani predniho kola? Obecne plati, ze kola patrej na strechu, nebo za auto. Vevnitr to dela bordel a muze bejt nebezpecny.
Re: Protichůdné požadavky
Kola (záplety) klidně shodím, ale na střechu ani za auto bajka ani lyže rozhodně nedám. Jedině dovnitř.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Protichůdné požadavky
Tak nejmensi auto, co by splnilo tvoje pozadavky bude podle me A3 Sportback. Cokoliv vys uz je jenom na tobe (co se ti libi, kolik chces zaplatit atd.) akorat bych se vykaslal na naftu. 140 koni ma dneska kdejaka 1.4ka, na dalnici to diky dlouhym prevodum nebude zrat nic a ve meste to nebude trpet a nebudes resit veci, jako zaneseny DPF.