Jak na meziplyny?
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Jelikoz se chci stat opravdovym ridicem,razeni me bavi,tak jsem zacal trenovat plny meziplyny. No , je to mazec po letech falesnyho meziplynu mackat spojku jeste jednou. Docela me zajima, zda to nekdy zvladnu dostatecne rychle. Dosti neprijemne je, ze u 130i je opravdu plyn naprosto nepredvidatelny a i s pomalou odezvou. Trefit to spravne je skoro loterie. Ale vyderzat,vyderzat
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
to je zajimave, clovek zalozi diskusi, ta se zvrhne v OT, kde se resi neco uplne jineho (misto uceni se jizdy, typy aut) a nikomu to nevadi. ja si tu napisu neco sveho a ejhe uz je to zase OT. Ah jo.
// Predchozi diskuse se rozhodne neodchylila od toho "jak se naucit jezdit". Premyslim nad novou kategorii a pak jednotlivymi tematy, nejak to tu uceseme. Ale jestli si myslis, ze sem patri tohle: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=19&t=211, tak to sorry, to uz jsi ztratil soudnost. - PJ
// Predchozi diskuse se rozhodne neodchylila od toho "jak se naucit jezdit". Premyslim nad novou kategorii a pak jednotlivymi tematy, nejak to tu uceseme. Ale jestli si myslis, ze sem patri tohle: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=19&t=211, tak to sorry, to uz jsi ztratil soudnost. - PJ
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Pouceni pro ostatni - je treba zacit od zacatku poradne Jinak se pak spatne navyky resi sloziteji...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
nejlepsi by bylo, kdyby si kazdy kdo si zalozi diskusi si ji mohl sam ridit, bude se alespon ubirat tam, kam potrebuje on a bude jasnopjanda píše:Pouceni pro ostatni - je treba zacit od zacatku poradne Jinak se pak spatne navyky resi sloziteji...
jinak ja vim, ze to semnou nemate jednoduche. moc vam to neusnadnuji.
Re: Dalkove studium - jak se naucit jezdit
Chlapi, tak jak vam jde trenink raze s plynzm mezuiplynem? Ja uz dnes slavilm castecne uspechy a musim rici, ze plynulost s jakou clovek preradi je uchvatna. At zije fofrklacek
Proc mi vyber noveho auta uz neprinasi radost?
Re: Jak na meziplyny?
Ted jsem objevil krasnej smajlik vystihujici mistni diskusi :
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Po vcerejsku tu zustaly vesmes vecne prispevky...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Nekteri z vas se na me obratili s tim, abych udelal video, ze ktereho bude lepe patrne, jak lze pracovat s pedaly. Zejmena pak bude videt, jak davat meziplyny pri brzdeni jinak nez spickou a patou. Tak jsem stvoril neco mensiho, co navazuje i na dalsi diskusi zde probehnuvsi.
Upornuji predem: Neni to zadne zabavne video z Nordschleife, je to studijni material Dalo by se to odbyt tak minutovym snimkem, ale to neni muj styl Ma to tedy tri casti:
Prvni zachycuje jen uplne bezny pomaly pohyb autem po meste, razeni je pomalejsi a orientovane na cistotu. To jen tak pro ukazku, ze meziplyny nebo vyslapavani spojky neni nic zavodniho, jen se proste rovnaji otacky tak, aby prevody zapadaly hladce a bez cukani.
Druha ukazuje sviznejsi jizdu mimo mesto, kdy se otacky dostanou o neco vys a razeni je rychlejsi. Je tam videt i relativne rychle podrazeni pri akceleraci s poctivym meziplynem, to jinde nez v provozu neprijde vhod. Tady vyslapavani spojky pri razeni nahoru pouzivam uz jen u aut/prevodovek, ktere to vyzaduji, coz neni tento pripad (Saab 9-5 2,0T).
Treti je pak ostrejsi jizda po prevazne technicke trati, kde uz se radi do vysokych otacek a vesmes predevsim rychle. Neni to ale zadna divocina, porad je tam prostor pro zjistovani stavu brzd pravou nohou (pri maximalnim nasazeni uz je to treba delat levou) atp. Tady je snad alespon trochu slyset (motor Saabu dole moc hlucny neni...), ze otacky opravdu nejsou prakticky vubec rovnany pres spojku a pokud neni , tak rikam, ze temer vsechny meziplyny na videu jsou velmi presne a dovoluji rychle i ciste (tedy bez prokluzu spojky) prerazeni. Je tam i trocha brzdeni levou, podrazeni pri brzdeni postupne i o vice stupnu najednou atp.
Snad to nekomu bude ku prospechu, pokud se chce naucit pracovat s plynem a brzdou naraz trochu jinak nez je bezne. Snad je z videa patrne, ze to takto je nenucene a nelimitujici, jen kdyz se zacne pedal propadat, je treba nohu trochu presadit. Mozna kvuli relativne tichemu motoru neni dost dobre slyset, jak je to presne, ale zase jsem chtel vzit auto uplne normalni, ktere temto praktikam nijak zvlast nefandi (hlavne plyn neni moc poslusny), aby to nebylo vnimano jako neco, co se hodi jen pro rizeni nejakeho sportaku...
Pro narocnejsi: Trochu akcnejsi je to od 2:38, technictejsi pasaz vyzadujici intenzivnejsi praci s pedaly pak prichazi od 3:57. Ale pro toho, kdo to tak dela uz dnes, to nebude zajimave nikde nicim...
Upornuji predem: Neni to zadne zabavne video z Nordschleife, je to studijni material Dalo by se to odbyt tak minutovym snimkem, ale to neni muj styl Ma to tedy tri casti:
Prvni zachycuje jen uplne bezny pomaly pohyb autem po meste, razeni je pomalejsi a orientovane na cistotu. To jen tak pro ukazku, ze meziplyny nebo vyslapavani spojky neni nic zavodniho, jen se proste rovnaji otacky tak, aby prevody zapadaly hladce a bez cukani.
Druha ukazuje sviznejsi jizdu mimo mesto, kdy se otacky dostanou o neco vys a razeni je rychlejsi. Je tam videt i relativne rychle podrazeni pri akceleraci s poctivym meziplynem, to jinde nez v provozu neprijde vhod. Tady vyslapavani spojky pri razeni nahoru pouzivam uz jen u aut/prevodovek, ktere to vyzaduji, coz neni tento pripad (Saab 9-5 2,0T).
Treti je pak ostrejsi jizda po prevazne technicke trati, kde uz se radi do vysokych otacek a vesmes predevsim rychle. Neni to ale zadna divocina, porad je tam prostor pro zjistovani stavu brzd pravou nohou (pri maximalnim nasazeni uz je to treba delat levou) atp. Tady je snad alespon trochu slyset (motor Saabu dole moc hlucny neni...), ze otacky opravdu nejsou prakticky vubec rovnany pres spojku a pokud neni , tak rikam, ze temer vsechny meziplyny na videu jsou velmi presne a dovoluji rychle i ciste (tedy bez prokluzu spojky) prerazeni. Je tam i trocha brzdeni levou, podrazeni pri brzdeni postupne i o vice stupnu najednou atp.
Snad to nekomu bude ku prospechu, pokud se chce naucit pracovat s plynem a brzdou naraz trochu jinak nez je bezne. Snad je z videa patrne, ze to takto je nenucene a nelimitujici, jen kdyz se zacne pedal propadat, je treba nohu trochu presadit. Mozna kvuli relativne tichemu motoru neni dost dobre slyset, jak je to presne, ale zase jsem chtel vzit auto uplne normalni, ktere temto praktikam nijak zvlast nefandi (hlavne plyn neni moc poslusny), aby to nebylo vnimano jako neco, co se hodi jen pro rizeni nejakeho sportaku...
Pro narocnejsi: Trochu akcnejsi je to od 2:38, technictejsi pasaz vyzadujici intenzivnejsi praci s pedaly pak prichazi od 3:57. Ale pro toho, kdo to tak dela uz dnes, to nebude zajimave nikde nicim...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
hezky udělané video !
Re: Jak na meziplyny?
Taky chvalim video.
Ted by to jen v ramci osvety ohledne prace s volantem a s fofrklackem chtelo druhou cast, kde bude videt, co se delo nahore
Ted by to jen v ramci osvety ohledne prace s volantem a s fofrklackem chtelo druhou cast, kde bude videt, co se delo nahore