Turbína vs. jízdní vlastnosti

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od pavproch »

Tenhle článek mě vede k následující úvaze:

Předpokládám, že turbína byla v tom autě (logicky) umístěna podélně, rotující části turbíny budou mít celkem nezanedbatelnou hmotnost, potažmo po roztočení na 35tis toček bude ta turbína mít významnou, ale opravdu významnou hybnost, potažmo moment hybnosti, který (viz fyzika) bude mít výrazný stabilizační účinek (čti nebude se tomu chtít jezdit do zatáčky....)

Nebo se pletu?

(přeci jenom je to už skoro 30 let, co sem naposled měl hodiny fyziky/mechaniky těles...)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od Vana »

Myslím že v případě několikatunového tahače to nebude až tak dramatické. Určitě tam byly i daleko závažnější problémy
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od beaumont »

Turbínou byl poháněný i experimentální osobní Chrysler, rekordní Fiat a další stroje a neslyšel jsem nikdy, že by turbína sama o sobě negativně ovlivňovala jízdní vlastnosti. Problémy byly jinde: spotřeba, hluk, pomalé reakce na přidání / úbrání, žhavé výstupní plyny...

Ostatně turbínou jsou poháněné i americké tanky A1 Abrams a ani u nich jsem neslyšel stížnosti na jízdní vlastnsoti v zatáčkách ;)
:D
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od pavproch »

šak proto ten dotaz píšu, logika říká, že by to mělo ovlivňovat, praxe je zřejmě jiná...
(chlopi dík za reakce)

btw, M1A2 se svýma 62 tunama sedí v zatáčce jak přibitej.... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Prdola
Řidič začátečník
Příspěvky: 180
Registrován: pát 13 bře 15:10

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od Prdola »

Měl je i nějakej Ruskej tank T-80? U obou tanků je velký problém se zbytkovým teplem, tepelně naváděná zbraň ho najde jak nic.
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od KDB »

S turbínovým pohonem od padesátých let pracoval Rover a se stabilitou v zatáčkách asi problém nebyl, protože v letech 1963,65 v závodě 24h Le Mans sáhl Rover BRM na 8 a 10té místo.
http://auta5p.eu/katalog/brm/brm_rover_01.php
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od Vana »

Pak je otázka proč nevyhráli. Třeba tam nějaké problémy byly
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od Beny9700 »

Pro zajímavost :)

http://www.autoplanet.cz/blog/turbinou- ... rsche-928/

Gyroskopický efekt u turbíny bude, ale menší, protože nejvíce "hmoty" je blízko u osy otáčení (na rozdíl od setrvačníku). Takže chování v zatáčkách to až tak moc ovlivňovat nebude. Horší je potřeba zpřevodovat vysoké otáčky turbíny a nejhorší je neochota turbíny ke změnám otáček.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od Beny9700 »

Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti

Příspěvek od KDB »

Vana píše:Pak je otázka proč nevyhráli. Třeba tam nějaké problémy byly
Proč by měli automaticky vyhrát ?
MG - radost až na kost.
Odpovědět