Turbína vs. jízdní vlastnosti
Turbína vs. jízdní vlastnosti
Tenhle článek mě vede k následující úvaze:
Předpokládám, že turbína byla v tom autě (logicky) umístěna podélně, rotující části turbíny budou mít celkem nezanedbatelnou hmotnost, potažmo po roztočení na 35tis toček bude ta turbína mít významnou, ale opravdu významnou hybnost, potažmo moment hybnosti, který (viz fyzika) bude mít výrazný stabilizační účinek (čti nebude se tomu chtít jezdit do zatáčky....)
Nebo se pletu?
(přeci jenom je to už skoro 30 let, co sem naposled měl hodiny fyziky/mechaniky těles...)
Předpokládám, že turbína byla v tom autě (logicky) umístěna podélně, rotující části turbíny budou mít celkem nezanedbatelnou hmotnost, potažmo po roztočení na 35tis toček bude ta turbína mít významnou, ale opravdu významnou hybnost, potažmo moment hybnosti, který (viz fyzika) bude mít výrazný stabilizační účinek (čti nebude se tomu chtít jezdit do zatáčky....)
Nebo se pletu?
(přeci jenom je to už skoro 30 let, co sem naposled měl hodiny fyziky/mechaniky těles...)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Myslím že v případě několikatunového tahače to nebude až tak dramatické. Určitě tam byly i daleko závažnější problémy
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Turbínou byl poháněný i experimentální osobní Chrysler, rekordní Fiat a další stroje a neslyšel jsem nikdy, že by turbína sama o sobě negativně ovlivňovala jízdní vlastnosti. Problémy byly jinde: spotřeba, hluk, pomalé reakce na přidání / úbrání, žhavé výstupní plyny...
Ostatně turbínou jsou poháněné i americké tanky A1 Abrams a ani u nich jsem neslyšel stížnosti na jízdní vlastnsoti v zatáčkách
Ostatně turbínou jsou poháněné i americké tanky A1 Abrams a ani u nich jsem neslyšel stížnosti na jízdní vlastnsoti v zatáčkách
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
šak proto ten dotaz píšu, logika říká, že by to mělo ovlivňovat, praxe je zřejmě jiná...
(chlopi dík za reakce)
btw, M1A2 se svýma 62 tunama sedí v zatáčce jak přibitej....
(chlopi dík za reakce)
btw, M1A2 se svýma 62 tunama sedí v zatáčce jak přibitej....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Měl je i nějakej Ruskej tank T-80? U obou tanků je velký problém se zbytkovým teplem, tepelně naváděná zbraň ho najde jak nic.
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
S turbínovým pohonem od padesátých let pracoval Rover a se stabilitou v zatáčkách asi problém nebyl, protože v letech 1963,65 v závodě 24h Le Mans sáhl Rover BRM na 8 a 10té místo.
http://auta5p.eu/katalog/brm/brm_rover_01.php
http://auta5p.eu/katalog/brm/brm_rover_01.php
MG - radost až na kost.
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Pak je otázka proč nevyhráli. Třeba tam nějaké problémy byly
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Pro zajímavost
http://www.autoplanet.cz/blog/turbinou- ... rsche-928/
Gyroskopický efekt u turbíny bude, ale menší, protože nejvíce "hmoty" je blízko u osy otáčení (na rozdíl od setrvačníku). Takže chování v zatáčkách to až tak moc ovlivňovat nebude. Horší je potřeba zpřevodovat vysoké otáčky turbíny a nejhorší je neochota turbíny ke změnám otáček.
http://www.autoplanet.cz/blog/turbinou- ... rsche-928/
Gyroskopický efekt u turbíny bude, ale menší, protože nejvíce "hmoty" je blízko u osy otáčení (na rozdíl od setrvačníku). Takže chování v zatáčkách to až tak moc ovlivňovat nebude. Horší je potřeba zpřevodovat vysoké otáčky turbíny a nejhorší je neochota turbíny ke změnám otáček.
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: Turbína vs. jízdní vlastnosti
Proč by měli automaticky vyhrát ?Vana píše:Pak je otázka proč nevyhráli. Třeba tam nějaké problémy byly
MG - radost až na kost.