rychlost vs otacky vs spotreba

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Nema, je naladeny jinak. Silnejsi spodky a stredy, trochu vyssi spickovy vykon, tuhle verzi ma pak uz jen Z4 v si verzi. Navic ma vyrazne kratsi prevodovku... Ve vysledku se to projevuje jak ma - 330i je usedly sedan, 130i akcni hatchback.

Ale to jsme zase mimo tema ;)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

jsme a nejsme, analyzuji informace par majitelu par aut a davam to dokupy, abych si udelal prehled. zatim mi to u podobnych aut a podobneho vykonu vychazi v maximu zatizeni pro turbo tak +25-30% ve spotrebe.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Uplne zbytecna prace ;) Popatnacte rikam, ze drtiva vetsina lidi vubec neni schopna neco jako 300 PS motor opravdu plne vyuzit, takze podobne veci svedci o mire jejich vyuziti nejakeho turbomotoru jsou mozna pekny sociologicky pruzkum, ale pro tuto diskusi je to uplne irelevantni. Velikost toho rozdilu tu ostatne neresime, naposledy komentovano zde http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... =160#p9811
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

ja resim i rozdily, protoze ty souvisi, resilo se tu proc jaky motor zere vice a mene pri zatezi apod. a rozvadim tema i dale, jak velke jsou ty rozdily, je li pomer vzuch-palivo urcity. Resp. co znamena v praci pokud je pomer 12:1 nebo 11:1 na vysledne spotrebe apod.

to, zda nekdo je ci neni schopen vyuzit vykony motoru nechme stranou. Verim, ze existuje vice nez jeden ridic na svete, co to zvladne. ja vim, ze principialne zadneho takoveho neznam, ale mam-li to stesti znat jednoho, verim, ze i nejaky dalsi se najde.

pokud se ovsem tema o rychlosti, otackach a spotrebe nema ubirat cestou "co vlastne rika rozdil 12:1 vs. 11:1 v praci" pak to napis rovnou.
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od KoPP »

stejně je nejlepčejšejší, že se v článku vyskytlo královské moudro o 60-80 km/h :)

Radoslave a přemýšlel si, že třeba motor pro rally je upravený tak, že má fikanější chlazení a tedy se nemusí tak moc chladit přebytečným benzínem? Což by u konstrukce pro lidičky mohlo být zbytečně drahé a velmi málo využívané, takže vouplně na ho... ubelec ?
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Vana »

podle mě fikanější chlazení neexistuje. Nejedná se tady až tak o chlazení válce, ale musí se chladit i samotná pracovní směs
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Presne tak, problem je uz v te teplote stlaceneho vzduchu, takze tohle moc lepsich reseni mit nebude. Myslim, ze se to sebevetsim intercoolerem ochladit neda.

Spis naopak sazim na to, ze se s tim u zavodnich aut nezatizenych Euro 10 vubec nebudou mazat a bohata smes je pro ne reseni prvni volby. Ostatne se staci podivat, co z nekterych rallye aut jde vyfukem, to svedci o extremne bohate smesi...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od KoPP »

tak na intercooler jsem vsazel v kombinaci s eurem - 2 a neřešením nákladnosti daného řešení...

to že si to při přechodových stavech bafne do vyfuku bych viděl jako vedlejší, ale tady střílím od boka a celé to beru jako dozvědět se něco, popřemýšlet nad dříve nemyslitelným a ...
Slow and serious
Odpovědět