Colt Z30 a problémy s automatizovanou prevodovkou
Napsal: pon 01 srp 20:19
Ahoj, posledné 2 mesiace sa mi raz za pár dní prejaví nasledovný problém v Mitsubishi Colt, ktorý asi súvisí s automatizovanou prevodovkou.
Jazdím, zrazu to začne výrazne cukať a je potrebné sekvenčne zaradiť inú rýchlosť (niekedy to pomôže), prípadne úplne vypnúť motor a znova naštartovať. Potom sa auto spamätá (niekedy nie hneď) a ide znova normálne. Najviac sa to prejavuje pri jazdený v automatickom režime (A), pri rýchlostiach 1, 2, 3. Pri rýchlostiach 4, 5, 6 sa to prejavuje menej často a zvyčajne len krátkym jedným cuknutím.
Niekedy sa to stane bez cukania a ako keby len vyradí rýchlosť a auto stojí, pričom na displeji sa namiesto zaradeného stupňa zobrazí symbol chyby. Niekedy sa po takýchto epizódach rozsvieti kontrolka motora a v diagnostike sa objavia nasledovné chyby:
Všetko, čo som doteraz urobil, závadu neodstránilo:
Jazdím, zrazu to začne výrazne cukať a je potrebné sekvenčne zaradiť inú rýchlosť (niekedy to pomôže), prípadne úplne vypnúť motor a znova naštartovať. Potom sa auto spamätá (niekedy nie hneď) a ide znova normálne. Najviac sa to prejavuje pri jazdený v automatickom režime (A), pri rýchlostiach 1, 2, 3. Pri rýchlostiach 4, 5, 6 sa to prejavuje menej často a zvyčajne len krátkym jedným cuknutím.
Niekedy sa to stane bez cukania a ako keby len vyradí rýchlosť a auto stojí, pričom na displeji sa namiesto zaradeného stupňa zobrazí symbol chyby. Niekedy sa po takýchto epizódach rozsvieti kontrolka motora a v diagnostike sa objavia nasledovné chyby:
- P1705; Not in P or N During KOEO / KOER; Shift actuator
- U1073; SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Engine Coolant; Bus-Off
- U1100; SCP (J1850) Invalid or Missing Data for Primary Id; Engine CAN timeout
- U1401; Dynamic Range Error(ID:16B)
Všetko, čo som doteraz urobil, závadu neodstránilo:
- Výmena sviečok (tie pôvodné mali medzeru medzi kontaktami 1.6 mm, nové okolo 1 mm)
- Výmena poistiek pri batérii (tých je tam pár, blok s poistkami bol riadne zoxidovaný, v servisy to odhalili a povedali, že to môže byť príčina problému s prevodovkou... no nebola)
- Kontrola poistiek a relé pod volantom (všetko vyzerá byť v poriadku, len som vytiahol nejaké 2 poistky, ktoré tam podľa schémy nemali čo robiť)
- Mitsubishi Colt (R. v.: 2007), označenie Z30
- Najazdených 240 000 km
- Automatizovaná prevodovka – olej preventívne menený pri 120 000 km
- Benzín, 1332 cm2, 70 kW