Stránka 1 z 1

Divný zvuk od levého předního kola

Napsal: čtv 18 čer 18:08
od blekku
Dobrý den,

vlastním auto značky Hyundai (Getz). A musel jsem vyměnit mé letní pneumatiky za nové, jelikož jsem je měl boulovité nebo tak něco (nepamatuji si přesné slovo od servisáka), auto se třáslo při rychlosti 100km+/h (teď už to nedělá). Tak objednal nové letní pneu + je vyměnil. Jenže když jsem odjížděl ze servisu, tak jsem si stáhl okénko, jelikož bylo horko a slyšel jsem od levého předního kola takový zvuk, jako by na tom kole byl přilepen papír, přesněji to zní, jak bych tam měl přilepený lísteček ze stromu, zvuk se odvíjí od toho, jak rychle jedu, když jedu rychle, tak to jde slyšet jako by to bylo po každém otočení pneumatiky. Tak jsem zkontroloval pneumatiky, jestli na nich fakt není ještě třeba cenovka nebo tak, ale bohužel, pneumatika je čistá. Jak říkám, není to zvuk kovu nebo tak něco, ale opravdu takový, jaký ho popisuji. Jsem laik, nevím, jak přesněji to popsat. Zkusil jsem upevnit šrouby, ale ty jsou utažené dost. Ani nevím, jestli je to nějak nebezpečné nebo tak. Pneumatiky byly měněné asi před 2 týdny, a zvuk stále přetrvává. Tak nevím. Samozřejmě nechci, aby auto dělalo nějaké jiné zvuky, než které má, zneklidňuje mě to.

Děkuji za každou radu a omlouvám se za amatérský popis.

Re: Divný zvuk od levého předního kola

Napsal: pát 19 čer 19:41
od Jenyk
Může to být ložisko nebo brzda. Založte zadní kola a zvedněte auto vlevo vpředu. Zařaďte neutrál. Zkuste hýbat kolem ve svislé rovině a otáčet ho dopředu a dozadu. Poznáte vůle nebo drhnutí. Budete blíž u zvuku a poznáte, jestli jde zvuk z brzdy nebo z ložiska. S nálezem do servisu.

Re: Divný zvuk od levého předního kola

Napsal: sob 20 čer 09:36
od PepaSFI
mě jednou tajemné šustivé zvuky dělal kamínek zachycený za krytem brzdového kotouče.

Re: Divný zvuk od levého předního kola

Napsal: sob 20 čer 10:08
od Zajda
Předřečníci té nasměrovali, podle popisu zvuku bych se osobně zaměřil nejdříve na plíšek za brzdovým kotoučem, to by bylo nejjednodušší k řešení. Může být něco zachycené mezi ním a kotoučem, nebo je přiohlý a drhne o kotouč přímo. Nebo jde třeba o zatuhlý brzdový třmen, kde je některá strana destiček pořád v kontaktu s kotoučem.