Stránka 1 z 1
Mazda2 SkyActiv-G 1,3
Napsal: pát 27 kvě 12:20
od Smrťák
http://www.autoforum.cz/technika/mazda2 ... redstaven/ Tento článek poměrně zapadl a myslím neprávem. Jak je to s tím vysokým kompresním poměrem a běžným benzínem? Jak si s tím poradí? Zajímá mě to vzhledem k možnému použití Etanolu. Při kompresním poměru 14:1 by tento motor na E 85 získal hodně plusů. Tam by se potom účinnost velmi zvýšila.I výkon. E 85 má cca. OČ104 Vím ,že je to v článku poměrně vysvětleno,ale chtělo by to vysvětlit víc polopaticky.
Re: Mazda2 SkyActiv-G 1,3
Napsal: pát 27 kvě 12:34
od mmira
no je otazka, jak to s tim kompresnim pomerem je. realne to asi pobezi pri nizsi kompresi a jen to bude pouzivat zvysene doby expanse (Milleruv cyklus). pokud vim, tak mazda si s timto hraje uz dlouho, nejaka 626 uz to snad mela drive.
taky jsem docela zvedavy na kulturu chodu toho motoru, mam obavu, ze to bude hodne tvrde.
o E85 se v souvislosti se Skyactiv nikde nepsalo, nemmyslim, ze to japoncici brali moc v uhahu. oni totiz neblbnou se spalovanim obili, v prenesenem slova smyslu, v motorech.
Re: Mazda2 SkyActiv-G 1,3
Napsal: pát 27 kvě 20:54
od Smrťák
Potom ovšem s kompresním poměrem 14:1 lžou
Re: Mazda2 SkyActiv-G 1,3
Napsal: čtv 02 čer 00:20
od d1.8t
Tak to jsem zvědavej jak to u tý Mazdy vymysleli s tím atmo plněním. Xedos 9 2,3 Miller cycle měl kvůli prodloužení doby otevření sacích ventilů a zabránění úniku směsi z válce při začátku stlačování kompresor. Takže těch nejasností je tam víc.
Re: Mazda2 SkyActiv-G 1,3
Napsal: čtv 02 čer 06:33
od Smrťák
Zajímá mě to z osobního hlediska. Kdyby vyřešili spalování při kompresním poměru 14:1 tak na E 85 by motor dostal křídla. + konverzní sada
Re: Mazda2 SkyActiv-G 1,3
Napsal: čtv 02 čer 07:56
od mmira
d1,8t: xedos urcite nemel prime vstrikovani, takze tu smes tam bylo potreba udrzet, tady prime vstrikovani je. imho to bude tak, ze pri zacatku zdvihu zustanou otevrene vyfukove ventily, tim se zvysi proplach a ochlazovani spalovaci komory. a az se uzavrou, tak tam v klidu prdnou benzin.
Re: Mazda2 SkyActiv-G 1,3
Napsal: pon 11 črc 20:51
od Smrťák