Kia Picanto 1.1; problém s automatem a cukáním
Napsal: úte 24 lis 09:51
Dobrý den,
doufám že píšu do správné rubriky. Mám problém s automatickou převodovkou a nemám s tím zkušenosti. Při jízdě často pozdě řadí a při prudkém rozjedu někdy ani nezařadí a protáčí neutrál než se chytne. S tím rozjezdem se to děje hlavně při prudkém zabrždění a následným rozjezdem. (stopka) Taky jsem zjistil, že převodovka přeskakuje třetí převod, takže když mi to na dálnici podřadí, tak se pohybuju někde kolem 4 a půl tisíce otáček, a to opravdu není příjemné. Nehledě na to, že celé auto sebou "trhne".
Olej je v normě, kontroloval jsem za tepla i za studena.
Druhý problém je s cukáním při rozjedu, to se děje jenom při zahřátém autě, za studena nikdy necuká. Přijde mi, jako by se auto opíralo o zub při rozjedu, celou přední nápravou to trhne a mám pořád pocit, že brzo něco urvu. Už jsem se takhle několikrát dostal za deště do smyku. To je spojené ještě s automatickým rozjezdem. Ten při zahřátém autě vůbec nefunguje a auto do kopce občas i couvá, takže se musím rozjíždět stejně přes ručku jako u manuálu. Zajímavé je, že reverse se rozjíždí normálně a nikdy necuká.
Třetí a poslední problém už není tak závažný. Občas mi auto nechce startovat. Myslel jsem, že je to čerpadlem, tak jsem ho vyndal a profoukal ventilky a filtr kompresorem. Bylo tam trochu špíny, ale nic závažného. Jinak pracuje normálně, tedy alespoň po stránce zvuku. Stává se to hlavně po krátkých jízdách, ale po profoukání se mi to zatím stalo jenom jednou. Na podruhé chytlo tak možná to byla jenom náhoda.
Máte někdo s automatem zkušenosti? Nejsem mechanik a nemám tušení, co s tím dělat. Pokud by to šlo zpravit doma, bylo by to ideální. Občas je opravdu nepříjemné s tím jezdit a občas i nebezpečné, hlavně když mi to zůstane v neutrálu a pak auto dost škubne, když se chytne. Myslím, že tyhle vady mají za následek ukrutnou spotřebu 8,6 na sto.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek. Budu rád za každou radu.
Kia Picanto BA 2005
Díky, Martin.
doufám že píšu do správné rubriky. Mám problém s automatickou převodovkou a nemám s tím zkušenosti. Při jízdě často pozdě řadí a při prudkém rozjedu někdy ani nezařadí a protáčí neutrál než se chytne. S tím rozjezdem se to děje hlavně při prudkém zabrždění a následným rozjezdem. (stopka) Taky jsem zjistil, že převodovka přeskakuje třetí převod, takže když mi to na dálnici podřadí, tak se pohybuju někde kolem 4 a půl tisíce otáček, a to opravdu není příjemné. Nehledě na to, že celé auto sebou "trhne".
Olej je v normě, kontroloval jsem za tepla i za studena.
Druhý problém je s cukáním při rozjedu, to se děje jenom při zahřátém autě, za studena nikdy necuká. Přijde mi, jako by se auto opíralo o zub při rozjedu, celou přední nápravou to trhne a mám pořád pocit, že brzo něco urvu. Už jsem se takhle několikrát dostal za deště do smyku. To je spojené ještě s automatickým rozjezdem. Ten při zahřátém autě vůbec nefunguje a auto do kopce občas i couvá, takže se musím rozjíždět stejně přes ručku jako u manuálu. Zajímavé je, že reverse se rozjíždí normálně a nikdy necuká.
Třetí a poslední problém už není tak závažný. Občas mi auto nechce startovat. Myslel jsem, že je to čerpadlem, tak jsem ho vyndal a profoukal ventilky a filtr kompresorem. Bylo tam trochu špíny, ale nic závažného. Jinak pracuje normálně, tedy alespoň po stránce zvuku. Stává se to hlavně po krátkých jízdách, ale po profoukání se mi to zatím stalo jenom jednou. Na podruhé chytlo tak možná to byla jenom náhoda.
Máte někdo s automatem zkušenosti? Nejsem mechanik a nemám tušení, co s tím dělat. Pokud by to šlo zpravit doma, bylo by to ideální. Občas je opravdu nepříjemné s tím jezdit a občas i nebezpečné, hlavně když mi to zůstane v neutrálu a pak auto dost škubne, když se chytne. Myslím, že tyhle vady mají za následek ukrutnou spotřebu 8,6 na sto.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek. Budu rád za každou radu.
Kia Picanto BA 2005
Díky, Martin.