Abych neprepisoval co uz jsem nekde psal, tak na uvod nalinkuju 2 posty z jdm-meeting.cz, zbytek pak trochu jak me napadne:
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... t=0#p46919
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... t=0#p56890
Vzhledem k obecnemu panickemu strachu z wankela jsou ceny RX-8 nemravne nizke -- porad je to auto v serii se zadnim nahonem, torsenem, super podvozkem, velmi tuhou karoserii, super komunikativnim rizenim s elektrickym posilovacem, 18" kolama, 320/300 brzdovyma kotoucema, nemluve o rozumnem interieru a (odvazim se rict) nadcasovem designu (kdyz si clovek uvedomi, ze pochazi z druhe poloviny 90. let a prvni auta byly 2003/2004).
Ceny nahradnich dilu jsou v CR vysoke, vyplati dovazet dily z USA -- clovek se (i s dopravou a DPH) dostane tak na 2/3 ceny v CR. Krome spotrebnich veci jsem zatim nahradni dily moc nepotreboval, ono vetsinou clovek neco meni driv, nez to stihne selhat. Za cenu originalnich dilu v CR se vetsinou da sehnat lepsi aftermarket dil.
Vi se, ze treba zapalovani je trochu sub-par - unava prichazi (samozrejme v zavislosti na stylu jizdy) uz kolem 30-40tkm, bohuzel pokud je v riti zapalovani, tak to casto odnese i cat. V USA (a ja uz taky) to resi civkami z GMC Yukon/LS2. Palivova pumpa by take mohle byt trosek predimenzovana, resi se nahradou za Walbro nebo s upravami za Denso z poface modelu.
Z nahradnich dilu jsem potreboval katalyzator, dnes uz bych caste jezdeni na okruh s OEM catem nedoporucil - bud metalicky sportovni nebo decat. Za original cat si v CR zase reknou nesmysl a dovoz z USA by se asi nevyplatil, protoze cat cast vyfuku je velka a tezka. Lepe se da poridit v UK - sice ne original, ale na technickou to staci
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Ja to nakonec vyresil modularnim potrubim s HJS hi-flow catem od Pettit Racing/Millteku z UK, momentalne v konfiguraci race-pipe, tj. bez catu. V dusledky zvukovych a vizualnich efektu pozornost zarucena
Drahe je samozrejme obuti, protoze 18". Da se jezdit i 17", ale zase si rikam, ze s 18" brzdy lepe vetraji - nejsou uplne male. Co se brzd tyce, tak seriove brzdy jsou hodne dobre, na okresky perfektni, na okruhy by snesly o neco lepsi smes tolerujici vyssi teploty. I kdyz jsem je v Moste neutahal, kvuli zpusobu stani ve fronte jsem si udelal na kotoucich dost obtisku a pak mi trosek vibrovaly. Protoze uz je Mazda taky vikendovka a pro zabavu na okruzich, vyresil jsem to kotoucema DBA 4000 se slotem a destickama Hawk HP+. Pekelne prasej a obcas piskaj, ale brzdi dobre
Co se ovladatelnosti tyce, tak nemam moc srovnani s jinymi sportovnimi auty, ale prijde mi uzasna
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Diky nizkemu polarnimu momentu setrvacnosti auto velmi hbite zataci, rizeni je hodne komunikativni, na limitu je auto neutralni a citelna, ovladatelna plynem. Rozhodne to neni zakerne auto. Ac jsem v 330i nejel, troufnul bych si tvrdit, ze ovladatelnost bude lepsi, protoze RX-8 bude lehci (vaha srovnatelna s M3 CSL), ma rozlozeni vahy 50:50, nizke teziste a FMR layout (s tim souvisi nizky polarni moment setrvacnosti). Jinak pridam kratke hodnoceni od kolegy, co ma najezdeno pomerne dost, (cas v Brne ma 2:33.56 s 200SX):
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... =75#p54974
"Driftovat" jsem zatim zkousel jen na snehu v zime 2009/2010, na suchem asfaltu auto plynem utrhnout moc nejde, power-over na vyjezdu ze zatacky na mokrem asfaltu jde. Myslim si, ze RX-8 urcite neni nejjednodussi nacini na opravdove driftovani, protoze utrhnout zadek je potreba jinak nez plynem (rozhozenim auta ve vyssi rychlosti) a z takove situace se spatne "vystupuje", pokud zacatecnik dostane strach - ja to zatim nezkousel, ale vyhledove nekdy v Sosnove mozna. Ono i ten zadni diff (torsen) se hodi spis na grip jizdu nez na drift.
Co urcite plati: originalni dily nejde jen tak nahradit nejakou sunkou - kdyz neco menit, tak bud za original, nebo za neco lepsiho. A clovek si musi byt dost jisty, ze ten aftermarket je opravdu lepsi nez OEM. To plati dvojnasob u podvozku, kde si clovek musi byt dost jistej, ze to auto nezabije.
Dale je urcite dobre uvazovat o koupi AccessPortu, kterej umoznuje preflashovat ECU. Soucasti uprav je vedle par koni navic taky snizeni spinacich teplot ventilatoru a zvyseni mnozstvi oleje vstrikovaneho do spalovaci komory kvuli lepsimu mazani apex sealu.
Spotreba... Moje minimum 10.5 pri jizde 90 km/h na 6tku, v prumeru tak 12.5, na okruhu k 30. Pokud je to vikendovka, tak to IMHO neni tak kriticke a navic, pokud se clovek nesnazi o nizkou spotrebu, tak si kazdy litr benzinu uzije a rozhodne nelituje
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)