Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Již delší dobu pokukuji po Mazdě RX-8 v silnější 170 kW verzi. Zatím jsem jí neřídil a proto mě zajímají Vaše praktické zkušenosti. To, že je Mazda exot s wanklem mi je jasné. Jak se ovládá, jak na Vás působí brzdy a motor? Jak je ovladatelná na limitu, v driftu, ...? Dále mě zajímá, co stojí běžný servis, ceny spotřebních dílů (tlumiče, brzdy, silendbloky, ...), přetěsnění motoru apod. Jaká je Vaše průměrná spotřeba při běžné svižnější a při ryze sportovní jízdě.
Se sportovními auty nemám moc zkušeností. Ze "sportovních aut" mám za sebou několik tisíc km v BMW 33Oxi e90 před FL a něco málo v BMW 330i a Nissanu GTR. Jak je Mazda jízdně srovnatelná s BMW 330i? Horší auto co se týče podvozku bych rozhodně nechtěl.
Mazda by plnila roli hračky. Spala by v garáži pod plachtou a já bych ji vytáhnul pouze na pár tisíc km ročně. Rozhodně by neplnila roli rodinného potahu. Dají se sehnat již od cca 170 tis, za kolik jsou podle Vás rozumné kusy?
Velmi bych si cenil také odpovědí zdejších adminů a redaktorů, jejichž názory mi jsou často blízké.
Díky všem za odpovědi k tématu.
Se sportovními auty nemám moc zkušeností. Ze "sportovních aut" mám za sebou několik tisíc km v BMW 33Oxi e90 před FL a něco málo v BMW 330i a Nissanu GTR. Jak je Mazda jízdně srovnatelná s BMW 330i? Horší auto co se týče podvozku bych rozhodně nechtěl.
Mazda by plnila roli hračky. Spala by v garáži pod plachtou a já bych ji vytáhnul pouze na pár tisíc km ročně. Rozhodně by neplnila roli rodinného potahu. Dají se sehnat již od cca 170 tis, za kolik jsou podle Vás rozumné kusy?
Velmi bych si cenil také odpovědí zdejších adminů a redaktorů, jejichž názory mi jsou často blízké.
Díky všem za odpovědi k tématu.
AWD
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
zere plusminus 15
a vraj su neni moc trvacne tieto motory
/to som len cital, ale spotrebu mam od majitela
a vraj su neni moc trvacne tieto motory
/to som len cital, ale spotrebu mam od majitela
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Motor potřebuje jednou za čas (relativně krátký) "generálku". Naštěstí není moc drahá, takže to jde přežít.
Osobně bych se ale podíval po něčem jiném. Třeba S2k
Osobně bych se ale podíval po něčem jiném. Třeba S2k
2.9T RWD
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Se spotřebou počítám cca 10 v poklidu, 12-15 svižně a do 25 ostrá sportovní jízda, ale možná se pletu.
S2000 je jistě skvělý vůz, ale i hodně olítané kusy jsou poměrně drahé a na trhu jich je malý výběr. A roadster nechci.
Na mazdě se mi líbí kromě její neobvyklosti právě ten wankel točící přes 9000 ot/min, dále také jistá praktičnost, líbivá karoserie a interiér, a hlavně dle testů i pěkné a zábavné jízdní vlastnosti...
S2000 je jistě skvělý vůz, ale i hodně olítané kusy jsou poměrně drahé a na trhu jich je malý výběr. A roadster nechci.
Na mazdě se mi líbí kromě její neobvyklosti právě ten wankel točící přes 9000 ot/min, dále také jistá praktičnost, líbivá karoserie a interiér, a hlavně dle testů i pěkné a zábavné jízdní vlastnosti...
AWD
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Tak ja bych doporucil obratit se na uzivatele Pallas. Ten ma rx8 se spoustou zajimavych uprav
Edit: Doufam tedy, ze sem jeste obcas zavita...
Edit: Doufam tedy, ze sem jeste obcas zavita...
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Tady mas odkaz primo na prispevek, kde popisuje, ktere upravy tam ma http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... las#p41829
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Jel sem v tom na místě spolujezdce asi 5km. Pokud chceš, rád se podělím se zkušenostmi
2.0i 107kW
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
vojtadub: diky za tip
šmoula: tak budu rád za každou zkušenost, někdo má "zadek citlivější než jinej ruce" Tím myslím, že někdy spolujezdec dokáže říct více než řidič.
šmoula: tak budu rád za každou zkušenost, někdo má "zadek citlivější než jinej ruce" Tím myslím, že někdy spolujezdec dokáže říct více než řidič.
AWD
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Abych neprepisoval co uz jsem nekde psal, tak na uvod nalinkuju 2 posty z jdm-meeting.cz, zbytek pak trochu jak me napadne:
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... t=0#p46919
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... t=0#p56890
Vzhledem k obecnemu panickemu strachu z wankela jsou ceny RX-8 nemravne nizke -- porad je to auto v serii se zadnim nahonem, torsenem, super podvozkem, velmi tuhou karoserii, super komunikativnim rizenim s elektrickym posilovacem, 18" kolama, 320/300 brzdovyma kotoucema, nemluve o rozumnem interieru a (odvazim se rict) nadcasovem designu (kdyz si clovek uvedomi, ze pochazi z druhe poloviny 90. let a prvni auta byly 2003/2004).
Ceny nahradnich dilu jsou v CR vysoke, vyplati dovazet dily z USA -- clovek se (i s dopravou a DPH) dostane tak na 2/3 ceny v CR. Krome spotrebnich veci jsem zatim nahradni dily moc nepotreboval, ono vetsinou clovek neco meni driv, nez to stihne selhat. Za cenu originalnich dilu v CR se vetsinou da sehnat lepsi aftermarket dil.
Vi se, ze treba zapalovani je trochu sub-par - unava prichazi (samozrejme v zavislosti na stylu jizdy) uz kolem 30-40tkm, bohuzel pokud je v riti zapalovani, tak to casto odnese i cat. V USA (a ja uz taky) to resi civkami z GMC Yukon/LS2. Palivova pumpa by take mohle byt trosek predimenzovana, resi se nahradou za Walbro nebo s upravami za Denso z poface modelu.
Z nahradnich dilu jsem potreboval katalyzator, dnes uz bych caste jezdeni na okruh s OEM catem nedoporucil - bud metalicky sportovni nebo decat. Za original cat si v CR zase reknou nesmysl a dovoz z USA by se asi nevyplatil, protoze cat cast vyfuku je velka a tezka. Lepe se da poridit v UK - sice ne original, ale na technickou to staci Ja to nakonec vyresil modularnim potrubim s HJS hi-flow catem od Pettit Racing/Millteku z UK, momentalne v konfiguraci race-pipe, tj. bez catu. V dusledky zvukovych a vizualnich efektu pozornost zarucena
Drahe je samozrejme obuti, protoze 18". Da se jezdit i 17", ale zase si rikam, ze s 18" brzdy lepe vetraji - nejsou uplne male. Co se brzd tyce, tak seriove brzdy jsou hodne dobre, na okresky perfektni, na okruhy by snesly o neco lepsi smes tolerujici vyssi teploty. I kdyz jsem je v Moste neutahal, kvuli zpusobu stani ve fronte jsem si udelal na kotoucich dost obtisku a pak mi trosek vibrovaly. Protoze uz je Mazda taky vikendovka a pro zabavu na okruzich, vyresil jsem to kotoucema DBA 4000 se slotem a destickama Hawk HP+. Pekelne prasej a obcas piskaj, ale brzdi dobre
Co se ovladatelnosti tyce, tak nemam moc srovnani s jinymi sportovnimi auty, ale prijde mi uzasna Diky nizkemu polarnimu momentu setrvacnosti auto velmi hbite zataci, rizeni je hodne komunikativni, na limitu je auto neutralni a citelna, ovladatelna plynem. Rozhodne to neni zakerne auto. Ac jsem v 330i nejel, troufnul bych si tvrdit, ze ovladatelnost bude lepsi, protoze RX-8 bude lehci (vaha srovnatelna s M3 CSL), ma rozlozeni vahy 50:50, nizke teziste a FMR layout (s tim souvisi nizky polarni moment setrvacnosti). Jinak pridam kratke hodnoceni od kolegy, co ma najezdeno pomerne dost, (cas v Brne ma 2:33.56 s 200SX):
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... =75#p54974
"Driftovat" jsem zatim zkousel jen na snehu v zime 2009/2010, na suchem asfaltu auto plynem utrhnout moc nejde, power-over na vyjezdu ze zatacky na mokrem asfaltu jde. Myslim si, ze RX-8 urcite neni nejjednodussi nacini na opravdove driftovani, protoze utrhnout zadek je potreba jinak nez plynem (rozhozenim auta ve vyssi rychlosti) a z takove situace se spatne "vystupuje", pokud zacatecnik dostane strach - ja to zatim nezkousel, ale vyhledove nekdy v Sosnove mozna. Ono i ten zadni diff (torsen) se hodi spis na grip jizdu nez na drift.
Co urcite plati: originalni dily nejde jen tak nahradit nejakou sunkou - kdyz neco menit, tak bud za original, nebo za neco lepsiho. A clovek si musi byt dost jisty, ze ten aftermarket je opravdu lepsi nez OEM. To plati dvojnasob u podvozku, kde si clovek musi byt dost jistej, ze to auto nezabije.
Dale je urcite dobre uvazovat o koupi AccessPortu, kterej umoznuje preflashovat ECU. Soucasti uprav je vedle par koni navic taky snizeni spinacich teplot ventilatoru a zvyseni mnozstvi oleje vstrikovaneho do spalovaci komory kvuli lepsimu mazani apex sealu.
Spotreba... Moje minimum 10.5 pri jizde 90 km/h na 6tku, v prumeru tak 12.5, na okruhu k 30. Pokud je to vikendovka, tak to IMHO neni tak kriticke a navic, pokud se clovek nesnazi o nizkou spotrebu, tak si kazdy litr benzinu uzije a rozhodne nelituje
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... t=0#p46919
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... t=0#p56890
Vzhledem k obecnemu panickemu strachu z wankela jsou ceny RX-8 nemravne nizke -- porad je to auto v serii se zadnim nahonem, torsenem, super podvozkem, velmi tuhou karoserii, super komunikativnim rizenim s elektrickym posilovacem, 18" kolama, 320/300 brzdovyma kotoucema, nemluve o rozumnem interieru a (odvazim se rict) nadcasovem designu (kdyz si clovek uvedomi, ze pochazi z druhe poloviny 90. let a prvni auta byly 2003/2004).
Ceny nahradnich dilu jsou v CR vysoke, vyplati dovazet dily z USA -- clovek se (i s dopravou a DPH) dostane tak na 2/3 ceny v CR. Krome spotrebnich veci jsem zatim nahradni dily moc nepotreboval, ono vetsinou clovek neco meni driv, nez to stihne selhat. Za cenu originalnich dilu v CR se vetsinou da sehnat lepsi aftermarket dil.
Vi se, ze treba zapalovani je trochu sub-par - unava prichazi (samozrejme v zavislosti na stylu jizdy) uz kolem 30-40tkm, bohuzel pokud je v riti zapalovani, tak to casto odnese i cat. V USA (a ja uz taky) to resi civkami z GMC Yukon/LS2. Palivova pumpa by take mohle byt trosek predimenzovana, resi se nahradou za Walbro nebo s upravami za Denso z poface modelu.
Z nahradnich dilu jsem potreboval katalyzator, dnes uz bych caste jezdeni na okruh s OEM catem nedoporucil - bud metalicky sportovni nebo decat. Za original cat si v CR zase reknou nesmysl a dovoz z USA by se asi nevyplatil, protoze cat cast vyfuku je velka a tezka. Lepe se da poridit v UK - sice ne original, ale na technickou to staci Ja to nakonec vyresil modularnim potrubim s HJS hi-flow catem od Pettit Racing/Millteku z UK, momentalne v konfiguraci race-pipe, tj. bez catu. V dusledky zvukovych a vizualnich efektu pozornost zarucena
Drahe je samozrejme obuti, protoze 18". Da se jezdit i 17", ale zase si rikam, ze s 18" brzdy lepe vetraji - nejsou uplne male. Co se brzd tyce, tak seriove brzdy jsou hodne dobre, na okresky perfektni, na okruhy by snesly o neco lepsi smes tolerujici vyssi teploty. I kdyz jsem je v Moste neutahal, kvuli zpusobu stani ve fronte jsem si udelal na kotoucich dost obtisku a pak mi trosek vibrovaly. Protoze uz je Mazda taky vikendovka a pro zabavu na okruzich, vyresil jsem to kotoucema DBA 4000 se slotem a destickama Hawk HP+. Pekelne prasej a obcas piskaj, ale brzdi dobre
Co se ovladatelnosti tyce, tak nemam moc srovnani s jinymi sportovnimi auty, ale prijde mi uzasna Diky nizkemu polarnimu momentu setrvacnosti auto velmi hbite zataci, rizeni je hodne komunikativni, na limitu je auto neutralni a citelna, ovladatelna plynem. Rozhodne to neni zakerne auto. Ac jsem v 330i nejel, troufnul bych si tvrdit, ze ovladatelnost bude lepsi, protoze RX-8 bude lehci (vaha srovnatelna s M3 CSL), ma rozlozeni vahy 50:50, nizke teziste a FMR layout (s tim souvisi nizky polarni moment setrvacnosti). Jinak pridam kratke hodnoceni od kolegy, co ma najezdeno pomerne dost, (cas v Brne ma 2:33.56 s 200SX):
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... =75#p54974
"Driftovat" jsem zatim zkousel jen na snehu v zime 2009/2010, na suchem asfaltu auto plynem utrhnout moc nejde, power-over na vyjezdu ze zatacky na mokrem asfaltu jde. Myslim si, ze RX-8 urcite neni nejjednodussi nacini na opravdove driftovani, protoze utrhnout zadek je potreba jinak nez plynem (rozhozenim auta ve vyssi rychlosti) a z takove situace se spatne "vystupuje", pokud zacatecnik dostane strach - ja to zatim nezkousel, ale vyhledove nekdy v Sosnove mozna. Ono i ten zadni diff (torsen) se hodi spis na grip jizdu nez na drift.
Co urcite plati: originalni dily nejde jen tak nahradit nejakou sunkou - kdyz neco menit, tak bud za original, nebo za neco lepsiho. A clovek si musi byt dost jisty, ze ten aftermarket je opravdu lepsi nez OEM. To plati dvojnasob u podvozku, kde si clovek musi byt dost jistej, ze to auto nezabije.
Dale je urcite dobre uvazovat o koupi AccessPortu, kterej umoznuje preflashovat ECU. Soucasti uprav je vedle par koni navic taky snizeni spinacich teplot ventilatoru a zvyseni mnozstvi oleje vstrikovaneho do spalovaci komory kvuli lepsimu mazani apex sealu.
Spotreba... Moje minimum 10.5 pri jizde 90 km/h na 6tku, v prumeru tak 12.5, na okruhu k 30. Pokud je to vikendovka, tak to IMHO neni tak kriticke a navic, pokud se clovek nesnazi o nizkou spotrebu, tak si kazdy litr benzinu uzije a rozhodne nelituje
Naposledy upravil(a) Pallas dne stř 01 úno 23:13, celkem upraveno 2 x.
'06 Mazda '餓小猫' RX-8 SE
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Chcem len upozornit na jednu slabost Wankelu, horsie startovanie v zime hlavne pod -10 a pri -20 uz nie je ziadna sanca na start ani pri dokonalej baterke
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť