S tím nemůžu úplně souhlasit. Vysoký viskozitní index (laicky rozdíl mezi zimním a letním indexem viskozity, tj. širokorozsahové oleje) je dosahován aditivací, která zase oleji ubírá potenciál v jiných ohledech (alkalická rezerva apod.), tedy je dosahován na úkor jiných vlastností. Pokud vysoký viskozitní index nepotřebuji (což v autě provozovaném jenom za teplot nad nulou nepotřebuji), je zbytečné a kontraproduktivní lít do auta širokorozsahový olej, když za stejné peníze můžu mít olej kvalitnější v jiných parametrech (pro mě potřebnějších) nebo olej stejné kvality za menší peníze (nepřiplácím za široký rozsah, který nepotřebuji). Nemluvě o tom, že je pro výrobce oleje extra náročné udržet viskozitní vlastnosti širokorozsahového oleje po celou dobu předpokládaného kilometrového průběhu a většinou se to nedaří.Zajda píše:Jinak bych se vubec nebal 0w viskozity, nema to proti 5w nebo 10w zadnou nevyhodu.
Pro jerryho Miatu bych volil kvalitní olej se zimní specifikací ne nižší než 5W. Letní index volit podle teplot oleje dosahovaných v nejvyšší zátěži (viz poznatky od jarky). Výkonnostní norma už byla zmiňována.