Tohle bude naopak extrémně ovladatelnéMr.Semtex píše:To bude asi docela slušně neovladatelné..
Mazda MX5 (Miata)
Re: Mazda MX5 (Miata)
Ain´t nobody got time for that
Re: Mazda MX5 (Miata)
A důvod pro Tvé odvážné tvrzení?
Já vycházím z toho, že normální MX5 je dobrá právě proto, že je jednoduchá a má podvozek rychlejší než motor. Je otázkou, zda to bude platit, když to celé obrátíš, ubereš kila a přidáš motor, který je dvakrát tak rychlý jak ten podvozek? Možné je všechno, ale podle mého názoru to bude pouze přemotorizovaná obludnost, kde veškerá radost z jízdy bude v čudu..
Prostě obyčejná MX5 je auto s velice dobře vyváženýma vlastnostma. Tahle quasizávodní šílenost asi moc vyvážená nebude..
Já vycházím z toho, že normální MX5 je dobrá právě proto, že je jednoduchá a má podvozek rychlejší než motor. Je otázkou, zda to bude platit, když to celé obrátíš, ubereš kila a přidáš motor, který je dvakrát tak rychlý jak ten podvozek? Možné je všechno, ale podle mého názoru to bude pouze přemotorizovaná obludnost, kde veškerá radost z jízdy bude v čudu..
Prostě obyčejná MX5 je auto s velice dobře vyváženýma vlastnostma. Tahle quasizávodní šílenost asi moc vyvážená nebude..
Naposledy upravil Mr.Semtex včera, dnes a zítra, celkově neupraveno 3x
Re: Mazda MX5 (Miata)
Jak jsi zjistil, že tahle verze má rychlejší motor než podvozek? Vzhledem k hmotnosti a použitým věcem bych se hoodně divil kdyby to nebylo úžasně ovladatelné auto.
Ain´t nobody got time for that
Re: Mazda MX5 (Miata)
No jak myslíš..
Naposledy upravil Mr.Semtex včera, dnes a zítra, celkově neupraveno 3x
Re: Mazda MX5 (Miata)
Myslet si lze oboji, bez vlastni zkusenosti je mozne jedno i druhe. Ale je treba uvazit, co auto obvykle cini obtizne ovladatelnym. Samotny vykon to prece neni, to spise zpusob, jakym je dosazen. Dale uz to mohou byt leda situace, do nichz vyssi vykon auto dostane (treba chovani ve vysokych rychlostech), coz u soutezniho auta tezko bude problem.
Pokud Mx-5 zustane atmosfericky motor, ktery dostane klidne dvakrat vice vykonu, a auto prijde o nekolik set kg hmotnosti, neda se ocekavat zasadni zmena charakteru. Problem by byl, kdyby motor nabizel vice vykonu diky preplnovani, ktere by zpomalilo reakce, prodlouzilo prodlevy, udelalo mene vyzpytatelnym jeho nastup... Nebo by do auta prisel tezsi motor, ktery by zmenil rozlozeni hmotnosti atp.
Pokud ale nezmenim nic podobneho a pridam jen kone a jim prizpusobim dalsi veci (podvozek, brzdy, aerodynamiku...), nelze zadnou "svini" ockavat. Pokud mate auto vhodne koncepce, muzete mu bez vetsich zmen pridat stovky koni a nijak negativne ho to nepoznamena. Priklad z produkce? BMW 1er. 116i mela sveho casu 115 koni, 130i 265 koni. Auta se zadnym zasadnim zpusobem nelisi, ke svini maji obe podobne daleko. Proc? Vykonnejsi motor neni zasadne tezsi, ma stale linearni charakter, prizpusoben mu byl jen lehce podvozek a brzdy a porad to jde.
Predpokladam tedy, ze i takto upravena MX-5 ze sveho charakteru nic neztrati, neni pro to duvod, jeji koncepce si s 280 konmi poradi jako nic.
Pokud Mx-5 zustane atmosfericky motor, ktery dostane klidne dvakrat vice vykonu, a auto prijde o nekolik set kg hmotnosti, neda se ocekavat zasadni zmena charakteru. Problem by byl, kdyby motor nabizel vice vykonu diky preplnovani, ktere by zpomalilo reakce, prodlouzilo prodlevy, udelalo mene vyzpytatelnym jeho nastup... Nebo by do auta prisel tezsi motor, ktery by zmenil rozlozeni hmotnosti atp.
Pokud ale nezmenim nic podobneho a pridam jen kone a jim prizpusobim dalsi veci (podvozek, brzdy, aerodynamiku...), nelze zadnou "svini" ockavat. Pokud mate auto vhodne koncepce, muzete mu bez vetsich zmen pridat stovky koni a nijak negativne ho to nepoznamena. Priklad z produkce? BMW 1er. 116i mela sveho casu 115 koni, 130i 265 koni. Auta se zadnym zasadnim zpusobem nelisi, ke svini maji obe podobne daleko. Proc? Vykonnejsi motor neni zasadne tezsi, ma stale linearni charakter, prizpusoben mu byl jen lehce podvozek a brzdy a porad to jde.
Predpokladam tedy, ze i takto upravena MX-5 ze sveho charakteru nic neztrati, neni pro to duvod, jeji koncepce si s 280 konmi poradi jako nic.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Mazda MX5 (Miata)
Takový malý drobný rozdíl je v tom, že BMW, které podvozky umí, navrhovalo 1er. od začátku pro použití se silnějším motorem, kdežto MX5 se dělá už sto let s max 150 koni..pjanda píše:Pokud ale nezmenim nic podobneho a pridam jen kone a jim prizpusobim dalsi veci (podvozek, brzdy, aerodynamiku...), nelze zadnou "svini" ockavat. Pokud mate auto vhodne koncepce, muzete mu bez vetsich zmen pridat stovky koni a nijak negativne ho to nepoznamena. Priklad z produkce? BMW 1er. 116i mela sveho casu 115 koni, 130i 265 koni. Auta se zadnym zasadnim zpusobem nelisi, ke svini maji obe podobne daleko. Proc? Vykonnejsi motor neni zasadne tezsi, ma stale linearni charakter, prizpusoben mu byl jen lehce podvozek a brzdy a porad to jde.
Predpokladam tedy, ze i takto upravena MX-5 ze sveho charakteru nic neztrati, neni pro to duvod, jeji koncepce si s 280 konmi poradi jako nic.
Ale proč by ne, klidně můžete mít pravdu. Já si osobně myslím, že z původního charakteru MX5 v tomhle konkrétním případě už nic nezůstalo a defakto se bude jednat o úplně jiné (podobně vypadající) auto..
Naposledy upravil Mr.Semtex včera, dnes a zítra, celkově neupraveno 3x
Re: Mazda MX5 (Miata)
Mr.Semtex: Důležitá je koncepce, která má svoje limity, zbytek už je spíš o naladění. A tím, že tam dáš jiné pružiny, tlumiče, stabilizátory, nebo třeba i vyměníš ramena tězko auto podstatně změníš. Ani já si teda nemyslím, že by se MX5 měla kvůli těmhle změnám posunout úplně jinam, nevidím pro to důvod, když ji nechali stejný motor a ten rozdíl ve výkonu není nijak drastický.
Re: Mazda MX5 (Miata)
v sobotu jsem se přesvědčil že v kufru mx5 neodvezu ani obyčejnou sadu talířů Krabici jsme museli rozebrat a rozložit po kufru
k věci:
olej v difu a převodovce NB 10AE? kolik a jaký?
k věci:
olej v difu a převodovce NB 10AE? kolik a jaký?
Pravda vyděsí
Re: Mazda MX5 (Miata)
to je 6kvalt, ze?Brus píše:v sobotu jsem se přesvědčil že v kufru mx5 neodvezu ani obyčejnou sadu talířů Krabici jsme museli rozebrat a rozložit po kufru
k věci:
olej v difu a převodovce NB 10AE? kolik a jaký?
diff tusim 0.8 litra 75W90 GL5, niektore oleje maju aj specialne pre LSD
prevodovka 1.8, max 2 litre 75W90 GL4
objem je myslim iba priblizne, ked to zacne vytekat z napustacieho otvoru, tak uz staci ked to budes menit, nezabudni najprv povolit napustacie sroby, aby si nebol po vypusteni neprijemne prekvapeny
ak najdem manual k autu, mozem sa pozriet co presne tam ma ist
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 98 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
Re: Mazda MX5 (Miata)
fčera qečeru sem si to hasil na bajku dole kněhyńským údolím na zavadilku a pro ti mně kolona možná 30-35 kousků miaty... krááááááása.... (asi měli sraz na Pustevnách)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.